24/09/2018 21:37:33

Αντέλ Εξαρχόπουλος: «Υπάρχουν ακόμα σύνορα που πρέπει να καταρρίψουμε»

Αντέλ Εξαρχόπουλος: «Υπάρχουν ακόμα σύνορα που πρέπει να καταρρίψουμε» - Media

Η χαριτωμένη και διάσημη στα δεκαεννιά της χρόνια Γαλλίδα ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος, η οποία βρέθηκε πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα,  μας μίλησε για την ταινία που βραβεύτηκε και προκάλεσε τόσο ντόρο,  και φυσικά για τις λεσβιακές σκηνές

Κάθεται απέναντί μας, ένα δροσερό κορίτσι 19 χρόνων, με όλο το σεξ-απίλ αλλά και την αθωότητα της ηλικίας του. Φοράει σιθρού πουκάμισο και κοντό στενό πλεκτό σορτσάκι, ένα σέξι σύνολο, αλλά κάθεται σαν παιδί πάνω στο πόδι της, απλώνεται στον καναπέ σαν να φοράει φόρμα, μετακινείται συνέχεια, καπνίζει πολύ, μιλάει γρήγορα και ενισχύει κάθε της φράση με κινήσεις των χεριών της... Είναι παθιασμένο πλάσμα η Αντέλ Εξαρχόπουλος.
Μετά τη βράβευση της ταινίας «Η ζωή της Αντέλ» στις Κάννες και – κυρίως – μετά τη δημοσιότητα που πήρε λόγων των μεγάλης διάρκειας και πολύ ρεαλιστικών ερωτικών σκηνών μεταξύ της Εξαρχόπουλος και της συμπρωταγωνίστριάς της Λεά Σεϊντού, η νεαρή Παριζιάνα με το ελληνικό επίθετο βρέθηκε εκτεθειμένη παντού.
«Προσπαθώ να επωφεληθώ από αυτήν την εμπειρία σκεπτομενη ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και τίποτα δεν έχω κατακτήσει ακόμη, να απελευθερωθώ από την πίεση που ασκείται γύρω μου και να μη φοβηθώ το επόμενο βήμα: και η αποτυχία είναι μέρος της ζωής» μας είπε πριν από λίγες μέρες, που βρέθηκε στην Αθήνα, καλεσμένη του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας. Όσο για τις αντιδράσεις γνωστών και φίλων, «οι αληθινοί μου φίλοι δεν άλλαξαν στάση απέναντί μου» δηλώνει με νόημα...
Το βραβείο στις Κάννες έφερε στη ζωή της και μια Αμερικανίδα μάνατζερ – την ίδια που εκπροσωπεί την Κέιτ Μπλάνσετ και την Κέιτ Γουίνσλετ στο Χόλιγουντ –, αλλά η ίδια δεν φαίνεται να το κυνηγάει και πολύ. Το επόμενο κινηματογραφικό της βήμα θα σκηνοθετηθεί από τη Σάρα Φορεστιέ, με την οποία υπήρξαν συμφοιτήτριες, και θα υποδυθεί μια κοπέλα που ψευδίζει...

Γυμνές μπροστά στον φακό...
Η ταινία του Κεσίς, ενός ιδιαίτερου σκηνοθέτη, με ιδιαίτερες μεθόδους, δεν υπήρξε εύκολη κατάκτηση για την Εξαρχόπουλος. Το σενάριο των μόλις 100 σελίδων, έπειτα από μια ανάγνωση πετάχτηκε και ο Κεσίς ζήτησε αυτοσχεδιασμό. Μάλιστα, κάποια στιγμή, όπως αποκάλυψε, ακόμα και δείπνα ή βόλτες για ψώνια μετατρέπονταν σε πρόβες ή φιλμάρονταν από τον Κεσίς. Οι πρωταγωνίστριες είχαν απογυμνωθεί από κάθε συνηθισμένη επαγγελματική βοήθεια, δεν υπήρχε μακιγιέρ, ούτε ενδυματολόγος να φροντίσει την εικόνα τους. Τα εξαντλητικά πολύωρα γυρίσματα πολλές φορές δεν ήταν κατανοητά στο καστ, αφού, όπως αφοπλιστικά είπε η Εξαρχόπουλος, λίγο πριν από το τέλος των γυρισμάτων δεν είχαν ιδέα τι ταινία γύριζαν. Όπως επίσης αποκάλυψε πως η εμμονή του Κεσίς να γυρίζει σκηνές ξανά και ξανά, για να τις κόψει τελικά, είναι ένα δείγμα τού πόσο ανικανοποίητος είναι – ενώ απέφερε εν τέλει στον σκηνοθέτη υλικό για πέντε ταινίες ακόμη, όπως είπε η νεαρή ηθοποιός...
Σύμφωνα με δηλώσεις τόσο της Εξαρχόπουλος όσο και της Σεϊντού, η περίφημη σκηνή του «69» γυριζόταν επί 10 μέρες ενώ, για να ολοκληρωθεί η πρώτη, μεγάλης διάρκειας ερωτική σκηνή, χρειάστηκαν εκατό λήψεις. Και οι δυο κοπέλες ήταν καθ’ όλη τη διάρκεια εντελώς γυμνές, με τον σκηνοθέτη να δείχνει μια ιδιαίτερη εμμονή στην πειστικότητα και την αληθοφάνεια των πράξεών τους. Η Εξαρχόπουλος κάποια στιγμή είχε δηλώσει πως «οι λεσβιακές σκηνές ήταν μια κόλαση. Μας ζητούσε πράγματα που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα τολμούσαν να ζητήσουν από τον ερωτικό τους σύντροφο...».

«Δεν κάνουν έτσι έρωτα δύο γυναίκες...»
Ωστόσο, αυτές ακριβώς οι ερωτικές σκηνές προκάλεσαν και την οργή λεσβιακών οργανώσεων, που τονίζουν πως δύο γυναίκες δεν κάνουν έρωτα με αυτόν τον τρόπο και πως είναι στην ουσία ερωτικές σκηνές ιδωμένες από την πλευρά ενός άντρα. Σε αυτό αντιδρά ευθέως η 19χρονη ηθοποιός: «Οι αρνητικές κριτικές είναι κάτι το αναμενόμενο. Αλλά δεν πιστεύω ότι είναι σωστό να κρίνεις τον τρόπο με τον οποίο κάποιος κάνει έρωτα. Ο καθένας έχει τον δικό του τρόπο, άλλοι πιο ελεύθερο, άλλοι λιγότερο ελεύθερο. Το να ασχοληθείς και να κάνεις κριτική επ’ αυτού σημαίνει, για μένα, είτε ότι είσαι κακοπροαίρετος είτε ότι δεν γνωρίζεις αρκετά πράγματα ακόμη...».
Επίσης, έχει το θάρρος να παραδεχτεί πως, αν η ταινία δεν αφορούσε την ερωτική σχέση μεταξύ δύο γυναικών αλλά ένα ετερόφυλο ζευγάρι, δεν θα είχε κάνει τόσο θόρυβο. «Είμαστε στο 2013, αλλά υπάρχουν ακόμη σύνορα που πρέπει να καταρρίψουμε...». Αυτό το βλέπει και στη γαλλική κοινωνία, που μπορεί σε σχέση με την ελληνική να είναι πιο ανοιχτή και προχωρημένη στο θέμα της ομοφυλοφιλίας – ας μην ξεχνάμε πως πριν από λίγους μήνες νομιμοποιήθηκε ο γάμος μεταξύ ομοφυλόφιλων –, ωστόσο δεν είναι συνολικά έτσι.
Η Αντέλ Εξαρχόπουλος κάποια στιγμή έγινε η Αντέλ του Κεσίς, μάλιστα ο σκηνοθέτης ενθουσιάστηκε όταν ανακάλυψε πως το όνομά της σημαίνει δικαιοσύνη στα αραβικά, θεώρησε πως ταιριάζει απόλυτα στο πρόσωπό της και ο τίτλος της ταινίας μετατράπηκε σε «Η ζωή της Αντέλ», ενώ επρόκειτο να είναι «Μπλε, το πιο ζεστό χρώμα».
 
* Η ταινία θα βγει στις αίθουσες  από τη Strada Films στις 31 Οκτωβρίου

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.