ΚΥΡΙΑΚΗ 05.10.2025 14:58
MENU CLOSE

Ποιες φράσεις του Αλ. Τσίπρα από τις προγραμματικές «συγκίνησαν» το twitter

10.02.2015 07:12

Η νέα κυβέρνηση φαίνεται να αντιλαμβάνεται τη διεισδυτικότητα των social media και αξιοποιεί το twitter για να διαδώσει σε περισσότερους πολίτες το μήνυμά της. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των προγραμματικών δηλώσεων του πρωθυπουργού στο @primeministergr   ανέβηκαν 54 μηνύματα. Δείτε ποια ήταν τα πιο δημοφιλή.

"Σε αυτόν τον λαό αξίζει μόνο σεβασμός."

"Ιστορική υποχρέωση της νέας κυβέρνησης αποτελεί η διεκδίκηση του Κατοχικού Δανείου και των επανορθώσεων."

"Για αυτό και δεν πρόκειται να διαπραγματευτούμε την ιστορία μας."

"Η σημερινή κυβέρνηση μπορεί απλά να είναι η φωνή αυτού του λαού."
 
Τα περισσότερα περισσότερα retweets έγιναν για τις θέσεις του πρωθυπουργού που στον κεντρικό τους άξονα είχαν την αξιοπρέπεια και εθνική υπερηφάνεια, αλλά και την διαφθορά και φοροδιαφυγή.
 
Ο κύριος Τσίπρας μίλησε επίσης για τις προτάσεις του για ένα νέο φορολογικό σύστημα, την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αλλά και για την οικονομία γενικότερα, την παιδεία και έρευνα, την εργασία, το λιτό βίο, το πρόγραμμα ανάπτυξης κ.ο.κ.
 
Αν θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τα tweets με άξονα την κεντρική έννοια, τότε μπορούμε να δούμε ποιες ιδέες/απόψεις ήταν οι πιο δημοφιλείς. Με αποκλειστικό κριτήριο τον αριθμό των favourited tweets θα μπορούσαμε να πούμε πως οι χρήστες φάνηκαν να επικροτούν τις απόψεις για την αξιοπρέπεια και την εθνική υπερηφάνεια (28%), την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής και της διαφθοράς δεύτερη (7%) και αμέσως μετά τις απόψεις για το λιτό βίο (6%). Το διάγραμμα  αποτυπώνει με σαφήνεια ποιες απόψεις είχαν μεγαλύτερη απήχηση.
 

Δίαγραμμα: Ποσοστό αγαπημένων στο πλήθος των 11881 μηνυμάτων (Favourited tweets)  ανά θεματική, Οι περισσότεροι χρήστες του tweeter αναμετέδωσαν τα θέματα που αφορούν την Αξιοπρέπεια και εθνική υπερηφάνεια, τη διαφθορά και φοροδιαφυγή, αλλά και τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το λιτό βίο και τη μείωση των δαπανών των βουλευτών.
 
 
Για άλλη μια φορά, το twitter διαμορφώνει μια τάση. ΄Εναν μικρόκοσμο όπου διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη εικονική πολιτική πραγματικότητα. Είναι ανοιχτό το ερώτημα φυσικά, εάν αυτές οι φράσεις και οι έννοιες που «συγκίνησαν» τους χρήστες του twitter, μπορούν να αντιμετωπιστούν ως το βασικό ζητούμενο για ευρύτερα κοινωνικά στρώματα και εκτός της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.
 
Ωστόσο, με βεβαιότητα μπορούμε να απαντήσουμε το ερώτημα: Tι έκανε λοιπόν ο Αλέξης Τσίπρας μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες που δεν έκανε από το 2012 ως το τέλος της  θητείας του ο Αντώνης Σαμαράς; Έβαλε το twitter στην πρώτη γραμμή της επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους.
 
Για τη Media Perception Analytics
 
Άρης Περπέρογλου

ΚΥΡΙΑΚΗ 05.10.2025 14:58
Exit mobile version