Ο κινεζικός κολοσσός China State Construction Engineering Co. σε κοινοπραξία με την Archirodon και την Zurich Airport διεκδικεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου
Ο κινεζικός κολοσσός China State Construction Engineering Co. σε κοινοπραξία με την Archirodon και την Zurich Airport διεκδικεί το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Η συγκεκριμένη κοινοπραξία ζήτησε, μάλιστα, να παραταθεί η προθεσμία υποβολής σχολίων επί της προκήρυξης η οποία με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη πήγε για τις 26 Φεβρουαρίου (από τις 23 Φεβρουαρίου που είχε οριστεί αρχικά).
Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν δείξει και οι κοινοπραξίες του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ με τη γαλλική Vinci, του ομίλου J&P ΑΒΑΞ με την επίσης γαλλική Bouygues, ενώ ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φημολογείται πως θα συνεργαστεί με τον ισπανικό όμιλο ACS.
Στους ενδιαφερομένους πρέπει να προστεθούν και οι εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων που θα συμμετάσχουν αναγκαστικά στις τρεις κοινοπραξίες. Η επισημοποίηση του ενδιαφέροντος από κινεζικής πλευράς θεωρείται σημαντική εξέλιξη καθώς στελέχη της CSCEC είχαν συναντηθεί προ διετίας με τον τότε πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Η CSCEC είχε το 2013 συνολικά έσοδα περί τα 52,4 δισ. δολάρια και αποτελεί τη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Κίνας με βάση τα διεθνή συμβόλαια, τα διεθνή έσοδα και την κερδοφορία από το εξωτερικό.
Μέχρι σήμερα έχει υλοποιήσει 5.600 έργα σε 116 χώρες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που φιλοξενούνται στο δικτυακό της τόπο.
Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με τον προϋπολογισμό στα 850.000.000 ευρώ. Το δημόσιο θα κατέχει το 45% – 55% της εταιρείας διαχείρισης του νέου αεροδρομίου. Το έργο θα αφορά στη χρηματοδότηση, κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι μαζί με τις οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο (ΝΟΑΚ) οδικό άξονα Κρήτης. Στο υπουργείο Υποδομών έχουν υποστηρίξει πως «η συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης δε θα θυμίζει σε τίποτα όσες έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Το Δημόσιο δεν πρόκειται να δεσμευτεί με μία ακόμη λεόντειο σύμβαση η οποία θα λειτουργήσει εις βάρος του. Αντιθέτως. Η τοπική κοινωνία θα είναι συμμέτοχη και θα έχει λόγο στην ανάπτυξη του έργου. Οι πολίτες της θα απολαμβάνουν πραγματικά οφέλη. Το νέο αεροδρόμιο δε θα λειτουργήσει εις βάρος τους»
Πηγή: Flashnews.gr