search
ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 05:50
MENU CLOSE

Θεσσαλονίκη: «Ανασταίνουν» wagοn restaurant του θρυλικού Orient Express (Photos)

26.08.2021 12:58
trena new

Μέσα στο εργοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη, εδώ και δυόμισι μήνες, περισσότεροι από σαράντα τεχνίτες, εναλλάξ, δουλεύουν υπερωριακά για να αποκαταστήσουν ένα από τα στολίδια του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, μία από τις πολυτελείς εστιάμαξες του Orient Express, που ακολουθώντας τη διαδρομή Alberg Orient Express, ξεκινούσε από το Λονδίνο κι’ έφθανε μετά από ένα ονειρεμένο ταξίδι, ως την Αθήνα.

Το περίφημο τρένο, το σκηνικό για το θρυλική ιστορία της Αγκάθα Κρίστι «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρες», έχει ένα από τα βαγόνια του στη Θεσσαλονίκη.

Το GRTimes.gr είχε την ευκαιρία να δει από κοντά την κοπιώδη και απαιτητική δουλειά γενικής επισκευής και αποκατάστασης που γίνεται  σε αυτό το  βαγόνι- εστιατόριο, που έχει συνδέσει την περίπου 100ετή διαδρομή του, με το πιο πολυσυζητημένο και διάσημο τραίνο στην ευρωπαϊκή ήπειρο, θέμα αγαπημένο για συγγραφείς και ανθρώπους της έβδομης τέχνης.

Το βαγόνι θα πρέπει να είναι έτοιμο ως την επόμενη εβδομάδα για να μεταφερθεί στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ, όπου και θα εκτεθεί στο πλαίσιο της 85ης Γενικής Έκθεσης.

Από τις φωτογραφίες που παραχωρήθηκαν στο GRTimes.gr, είναι ολοφάνερο το πόσο είχε υποφέρει αυτό το πολυτελές wagon restaurant, από άστοχες επεμβάσεις προκειμένου να διατηρηθεί σε λειτουργία στο κύκλωμα αλλά και την έκταση των εργασιών αποκατάστασης που απαιτήθηκαν, τη λεπτοδουλειά που έγινε, ένα πραγματικό κέντημα, για να ξαναβρεί τον παλιό του εαυτό. 

Να φύγουν οι σκουριές, να αφαιρεθούν οι λαδομποδιές από τις ξύλινες και μπρούτζινες επιφάνειες, να φτιαχτεί η οροφή, να πεταχτούν οι φορμάϊκες και να ξαναμπούνε μαρκετερί σε ξύλινα τραπέζια, να επιδιορθωθούν τα φορεία, το σύστημα πέδης, τα ηλεκτρολογικά και τα υδραυλικά του, να φτιαχτούν  τα πατώματα, να επιδιορθωθεί ο ατμολέβητας, να καθαριστεί η κουζίνα και ριζικά να επιδιορθωθεί.

Eπειδή, μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η εστιάμαξα του Orient Express θα είναι και λειτουργική, θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα, πολύτιμο κομμάτι για συρμούς που θα εκτελούν ενδεχομένως δρομολόγια περιηγητικού ενδιαφέροντος.

To βαγόνι που επισκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, έχει τη δική του, σχεδόν αιωνόβια, ιστορία. Κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος).

Το βαγόνι ανήκε στην κατηγορία εκείνων που η Compagnie internationale des Wagons-Lits (CIWL) ονόμαζε pullman, δηλαδή οχήματα πολυτελούς ταξιδιού.

To 1932 η CIWL μετασκεύασε κάποια από τα οχήματα pullman σε εστιατόρια και στη δεκαετία του 1950, ορισμένα μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα και χρησιμοποιήθηκαν στη διαδρομή Αlberg Orient Express.

Διαβάστε επίσης:

Κικίλιας: Eμβολιασμοί έξω από τις εκκλησίες από την Κυριακή (Video)

Ηλιόπουλος: Έχουμε ένα χυδαίο τυμβωρύχο πρωθυπουργό

Ανεμβολίαστοι: Προβληματισμός στο κυβερνητικό στρατόπεδο για το κλείσιμο νοσοκομείων

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 00:06