search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 14:17
MENU CLOSE

Αλέξης Χαρίτσης στο topontiki.gr: Απολύτως αναγκαία και εφικτή η ανακατανομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης

30.11.2022 06:00
xaritsis-vouli12-new

Για προϋπολογισμό «εικονικής πραγματικότητας» που προβλέπει ονομαστική ανάκαμψη η οποία δεν αφορά την κοινωνική πλειοψηφία, κάνει λόγο ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων και βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο topontiki.gr.

Ο βουλευτής σημειώνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επαναφέρει την προστασία της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης για χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, στον αντίποδα της κυβερνητικής πολιτικής με το νέο Πτωχευτικό που ήρε εντελώς κάθε προστασία την ώρα που 4,2 εκατ. πολίτες χρωστούν σε τράπεζες, εφορία και ΕΦΚΑ, ενώ 700.000 ακίνητα βρίσκονται σε χέρια των funds.

Αναφορικά με τις επενδύσεις καταθέτει την πεποίθηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι η χώρα δεν χρειάζεται κερδοσκοπικές επενδύσεις αλλά Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική με προσανατολισμό όχι το σημερινό τρίπτυχο κατασκευές-real estate- τουρισμός στο οποίο βασίζεται αποκλειστικά η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά την μεταποίηση, την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή, την βιομηχανία και τις νέες τεχνολογίες.

Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή κρίση επισημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να περιμένει την ΕΕ πότε θα ξεπεράσει την αβελτηρία και το έλλειμα ηγεσίας αλλά θα έπρεπε εδώ και τώρα να προχωρήσει σε μέτρα όπως 90% φορολόγηση των υπερκερδών των παρόχων ενέργειας, μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα και ουσιαστικούς ελέγχους στην αγορά. Αντ’ αυτών τονίζει η κυβέρνηση «έχει επιλέξει την στήριξη των καρτέλ» και της αισχροκέρδειας, ενώ στο τεράστιο πρόβλημα της ακρίβειας, επιχειρεί μια «άνευ προηγουμένου εξαπάτησή» των πολιτών με μέτρα όπως το «καλάθι του νοικοκυριού».

Όσον αφορά τις πολιτικές εξελίξεις σημειώνει ότι η πολιτική αλλαγή και η επαναφορά της δημοκρατικής ομαλότητας μπορεί να βάλει «φρένο στην οικονομική, κοινωνική και θεσμική κατρακύλα που μας οδηγεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Αναλυτικά η συνέντευξη:

Σε ένα δεκαπενθήμερο ψηφίζεται ο προϋπολογισμός του 2023 για τον οποίο ο υπουργός Οικονομικών είπε στη Βουλή ότι αποτυπώνει την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας 5,6% το 2022 και 1,8% το 2023, την αύξηση του ΑΕΠ κατά 45 δις, την παραγωγική ανασυγκρότηση, τη συρρίκνωση της ανεργίας, κ.λπ. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τον χαρακτηρίζει «προϋπολογισμό φτώχειας και ακρίβειας» και δηλώνει ότι θα τον καταψηφίσει. Γιατί;

Η κυβέρνηση επιχειρεί να παρουσιάσει μια εικονική πραγματικότητα, σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ζοφερές συνθήκες που βιώνει η κοινωνική πλειοψηφία. Αυτό που βλέπουμε για μια ακόμη φορά, είναι ένας προϋπολογισμός που δεν περιλαμβάνει κανένα ουσιαστικό νέο μέτρο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, καμία πρωτοβουλία για την πραγματική στήριξη χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, καμία πρόνοια για την αντιμετώπιση των οξυμένων ανισοτήτων. Η διπλή αφαίμαξη που υφίστανται οι πολίτες – και ως καταναλωτές και ως φορολογούμενοι – θα συνεχιστεί και το 2023. Ενώ η κατάσταση στην πραγματική οικονομία διαψεύδει με τον πιο δραματικό τρόπο τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς περί ανάπτυξης. Οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι δεν μπορούν να καλύψουν τις βασικές τους βιοτικές ανάγκες, οι ελληνικές επιχειρήσεις στενάζουν από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και του αθέμιτου ανταγωνισμού, η οικονομία μας γίνεται ξανά εισαγωγική, με το εμπορικό έλλειμα να εκτοξεύεται κατά 60% το 1ο οκτάμηνο του 2022.

Όλα αυτά φαίνεται ότι δεν αποτελούν πρόβλημα για την κυβέρνηση, αφού δεν τα αντιμετωπίζει στον προϋπολογισμό. Οι θριαμβολογίες για μια ονομαστική ανάκαμψη  που δεν αφορά την κοινωνική πλειοψηφία, είναι το προκάλυμμα ώστε η κυβέρνηση να συνεχίσει την ίδια αποτυχημένη,  αντικοινωνική πολιτική.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση για το θέμα των κόκκινων δανείων και τους συνεπαγόμενους πλειστηριασμούς (και) πρώτης κατοικίας ως αποτέλεσμα και του πτωχευτικού νόμου που τέθηκε σε ισχύ το 2021. Μάλιστα, το κόμμα σας υποστηρίζει ότι τα φαινόμενα «Πάτσηδων» είναι γενικευμένα στην κυβερνώσα παράταξη. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κερδίσει τις εκλογές και σχηματίσει κυβέρνηση, τι θα κάνει με τα κόκκινα δάνεια; Θα διατηρήσει τη δυνατότητα μεταβίβασής τους από τις τράπεζες στα funds με κανόνες, όπως την εισήγαγε το 2015 υπό την πίεση της τρόικας ή θα τα καταργήσει, ποιο θα είναι το μοντέλο εν τέλει που θα εφαρμόσει;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι με μια νέα προοδευτική κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα βλέπουμε την αστυνομία να παραβιάζει σπίτια για χρέη 15.000 ευρώ. Η ΝΔ έκανε την στρατηγική επιλογή, εν μέσω πανδημίας, να ψηφίσει τον νέο Πτωχευτικό Νόμο, ο οποίος για πρώτη φορά προβλέπει πλήρη άρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας. Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο σημείο όπου 4,2 εκατ. πολίτες έχουν μη εξυπηρετούμενες οφειλές σε τράπεζες, εφορία και ΕΦΚΑ, ενώ 700.000 ακίνητα προς εκποίηση βρίσκονται στα χέρια των funds.

Το σχέδιό μας για έξοδο από την κρίση, περιλαμβάνει ένα συνολικό πλαίσιο ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους από την πανδημία και εξής, με 120 δόσεις και στοχευμένο κούρεμα της βασικής οφειλής. Ενώ θα επαναφέρουμε την προστασία της πρώτης κατοικίας και της επαγγελματικής στέγης για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Όπως τις προστατεύσαμε κατά την διακυβέρνησή μας, σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες και παρά την αφόρητη πίεση που δεχθήκαμε από τους θεσμούς και τους εγχώριους υποστηρικτές τους.

«Σνομπάρει» ο ΣΥΡΙΖΑ το καλάθι του νοικοκυριού, όπως είπε ο πρωθυπουργός  πριν μερικές μέρες; Μετά από έναν μήνα εφαρμογής του μέτρου πώς το αποτιμάτε; Εξακολουθείτε να το θεωρείτε επικοινωνιακό πυροτέχνημα; Δεν ανακουφίζει καθόλου τον καταναλωτή; Δεν συγκρατεί τις τιμές όπως υποστηρίζει ο υπουργός Ανάπτυξης;

Η κυβέρνηση είναι αυτή που «σνομπάρει» μία ολόκληρη κοινωνία, προσπαθώντας με επικοινωνιακά τερτίπια όπως το «καλάθι του νοικοκυριού» να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα της ακρίβειας. Και είναι εξοργιστικό για τους συμπολίτες μας, οι οποίοι καταρρέουν υπό το βάρος της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης έχοντας χάσει το 40% της αγοραστικής τους δύναμης τους τελευταίους μήνες, να υπόκεινται και σε μία άνευ προηγουμένου εξαπάτηση από την κυβέρνηση κυνηγώντας «προσφορές».

Η ακρίβεια αντιμετωπίζεται με συγκεκριμένα μέτρα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού με τιμαριθμική αναπροσαρμογή, η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και του ΕΦΚ στα καύσιμα, οι ουσιαστικοί έλεγχοι στην αγορά. Και όχι με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

Οι διαβουλεύσεις για την επιβολή ενός πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου, στις οποίες είχε εναποθέσει τις ελπίδες της η κυβέρνηση απέτυχαν προς το παρόν παρά το βέτο 15 χώρων στην πρόταση της Κομισιόν, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Η προσπάθεια για εξεύρεση λύσης θα επαναληφθεί στις 13 Δεκέμβριου. Πώς σχολιάζετε αυτό το σκηνικό; Θεωρείτε ότι η κυβέρνηση στο μεταξύ, και εφόσον οι διαβουλεύσεις αυτές συνεχίζονται εδώ και μήνες χωρίς αποτέλεσμα, θα πρέπει να λάβει πρωτοβουλίες σε εθνικό επίπεδο για τον έλεγχο της τιμής του φυσικού αερίου που συμπαρασύρει την τιμή του ενεργειακού κόστους και των καταναλωτικών αγαθών; Γιατί πιστεύετε δεν το έχει κάνει ως τώρα;  

Η Ευρώπη βρίσκεται σε μια διαρκή περιδίνηση, προσπαθώντας να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα και έχοντας ένα προφανές έλλειμμα ηγεσίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα δεν μπορεί να αναμένει στο ακουστικό της αν και πότε θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, την ώρα που υφίσταται τις πιο οδυνηρές επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη.

Η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από την ευρωπαϊκή αβελτηρία. Δεν έχει όμως πλέον καμία δικαιολογία. Θα έπρεπε εδώ και πολλούς μήνες να έχει επιβάλλει έκτακτη φορολόγηση 90% στα υπερκέρδη στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων ώστε να μπορέσει να καλύψει δημοσιονομικά πλήρως τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, με βάση τους ελάχιστους συντελεστές της Ε.Ε., στη βενζίνη, στο πετρέλαιο κίνησης και στο φυσικό αέριο. Θα έπρεπε εδώ και μήνες να έχει θέσει πλαφόν στη χονδρική και λιανική αγορά ενέργειας για να προστατεύσει τους καταναλωτές.

Έχει επιλέξει όμως να στηρίξει την αισχροκέρδεια των καρτέλ, κάτι που το πληρώνει πολύ ακριβά η κοινωνία και η οικονομία.

Απευθείας αναθέσεις, χαμηλή απορρόφηση και έλλειμα διαφάνειας στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης

Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι θα επαναδιαπραγματευτεί την κατανομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και θα ανακατευθύνει τα κονδύλια ώστε να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που όπως κατηγορείτε την κυβέρνηση ουσιαστικά τις έχει αποκλείσει από τη χρηματοδότηση, ο πρωτογενής τομέας και ειδικά η αγροτική παραγωγή. Είναι εφικτό αυτό; Ο πρωθυπουργός υπονόησε ότι δεν είναι απλή υπόθεση λέγοντας πως ο τρόπος αναθεώρησης του Ταμείου Ανάκαμψης είναι προσδιορισμένος από την ιδρυτική του πράξη και τα περί επαναδιαπραγμάτευσης είναι «λόγια του αέρα».

Το κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας αγνοεί τις επιπτώσεις της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης, στερεί από την συντριπτική πλειονότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων μεγάλο μέρος των χρηματοδοτήσεων, κατευθύνοντάς τις μέσω των συστημικών τραπεζών σε ένα πολύ μικρό ποσοστό των επιχειρήσεων, αδιαφορεί για την αντιμετώπιση των περιφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων και δεν έχει καμία στόχευση για την παραγωγή εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Τα πρώτα δείγματα γραφής, εξάλλου, από την υλοποίησή του Ταμείου στη χώρα μας είναι εξαιρετικά ανησυχητικά: έλλειμμα διαφάνειας, χαμηλή απορρόφηση και εκτόξευση των απευθείας αναθέσεων. Για όλους αυτούς τους λόγους η ανακατανομή των πόρων του Ταμείου είναι απολύτως αναγκαία. Για την αποτελεσματική, έγκαιρη και δίκαιη αξιοποίηση των πολύτιμων αυτών κονδυλίων.

Είναι όμως και εφικτή. Γιατί σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζει ο πανικόβλητος κ. Μητσοτάκης η ίδια η ιδρυτική πράξη του Ταμείου ορίζει με σαφήνεια τη δυνατότητα της εξ ολοκλήρου ή εν μέρει αναθεώρησης των εθνικών σχεδίων. Για τον ΣΥΡΙΖΑ όμως είναι κρίσιμο να προχωρήσουμε σε μία ολιστική, συνεκτική στρατηγική για το σύνολο των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων. Δεν έχουμε τα περιθώρια να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος. Ειδικά στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία που η ελληνική οικονομία και κοινωνία δοκιμάζονται όσο ποτέ  άλλοτε.

«Όχι» σε κερδοσκοπικές επενδύσεις, «ναι» σε επενδύσεις παραγωγής εγχώριας προστιθέμενης αξίας»

Ύστερα από ένα σχεδόν «νεκρό» 2020, φαίνεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι επενδύσεις εμφανίζουν μια σταθερή άνοδο και μάλιστα, σύμφωνα με προβλέψεις, σε αυτές θα στηριχθεί η εκτιμώμενη ανάπτυξη για το 2023. Φαίνεται πως το κύριο ενδιαφέρον εστιάζεται στον κλάδο των ακινήτων, στις εξαγορές ελληνικών επιχειρήσεων και στην εισροή κεφαλαίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Ποια είναι η δική σας κατεύθυνση στον τομέα των επενδύσεων, που φαίνεται να είναι ο κρισιμότερος για την ανάπτυξη της χώρας τα επόμενα χρόνια;

Πράγματι, αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι οι όποιες επενδύσεις να κατευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά στους κλάδους των κατασκευών, του real estate και του τουρισμού. Δυστυχώς ξέρουμε που οδηγεί αυτό το αναπτυξιακό μοντέλο. Αυτό που χρειάζεται η χώρα μας, ειδικά στο σημερινό εξαιρετικά ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, είναι επενδύσεις παραγωγής εγχώριας προστιθέμενης αξίας, στο πλαίσιο μιας Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής. Χρειάζονται κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στην μεταποίηση, την πρωτογενή ποιοτική παραγωγή, την βιομηχανία και τις νέες τεχνολογίες. Που θα δημιουργούν νέες σταθερές και ποιοτικές θέσεις εργασίας, θα διευρύνουν την παραγωγική βάση και θα δημιουργούν  φορολογικά έσοδα. Ενώ παράλληλα απαιτείται ένα γενναίο πρόγραμμα  δημοσίων επενδύσεων σε κοινωνικές και τοπικές υποδομές που θα αποτελέσουν και τον οδηγό για τις ιδιωτικές επενδύσεις. Οι κερδοσκοπικές λογικές με βραχυπρόθεσμο ορίζοντα δεν οδηγούν πουθενά.

«Μια κυβέρνηση που συνειδητά υποβαθμίζει την δημοκρατία δεν θα προστατέψει την κοινωνία από την ακρίβεια»

Μαζί με όλη την βεντάλια της οικονομικής ατζέντας ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να συντηρήσει στο προσκήνιο την υπόθεση των παρακολουθήσεων. Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις οι πολίτες δείχνουν να πιστεύουν ότι ο πρωθυπουργός γνώριζε τα πάντα, αλλά το ενδιαφέρον τους εστιάζεται κυρίως στα θέματα της ακρίβειας, της ανεργίας, της οικονομίας εν γένει. Θεωρείτε πως είναι ίσης βαρύτητας ζήτημα με τα θέματα της οικονομίας και γιατί;

Δεν μιλάμε πλέον για ένα απλό σκάνδαλο, αλλά για πρωτοφανή απόπειρα δημοκρατικής εκτροπής. Οι συνεχείς αποκαλύψεις δείχνουν ότι το παρακρατικό κύκλωμα παρακολουθήσεων με κέντρο το Μέγαρο Μαξίμου, είχε στο στόχαστρο κάθε θεσμό της χώρας.

Ακόμη χειρότερα, αντί να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις και να επαναφέρει  το δικαίωμα των πολιτών να ενημερώνονται για πιθανές παρακολουθήσεις, η κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί για να συσκοτίσει την υπόθεση. Η λειτουργία των κοινοβουλευτικών επιτροπών παρεμποδίστηκε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός κρύφτηκε από την αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου και έχει αρνηθεί ήδη τέσσερις φορές να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Και τώρα έρχονται να θεσμοθετήσουν το κουκούλωμα του σκανδάλου με έναν νέο νόμο για την ΕΥΠ, που έχει ήδη συγκεντρώσει τις αντιδράσεις της αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής, του νομικού κόσμου και φυσικά της αντιπολίτευσης. 

Η ζοφερή αυτή κατάσταση προφανώς επηρεάζει και την οικονομία. Δεν μπορούμε να μιλάμε για οικονομική δικαιοσύνη την στιγμή που πλήττονται βάναυσα οι δημοκρατικοί θεσμοί της χώρας. Ούτε να περιμένουμε προστασία της κοινωνίας από την ακρίβεια, από μια κυβέρνηση που συνειδητά υποβαθμίζει την ίδια την δημοκρατία μας προκειμένου να εδραιώσει την δική της εξουσία. Η πολιτική αλλαγή και η επαναφορά  της δημοκρατικής ομαλότητας είναι προϋπόθεση για να μπει φρένο στην οικονομική, κοινωνική και θεσμική κατρακύλα που μας οδηγεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη. 

Λίγους μήνες πριν τις εκλογές και παρά τα όσα συμβαίνουν, την κρίση πανδημίας και στη συνέχεια την ενεργειακή και πληθωριστική κρίση, τα μικρά και μεγαλύτερα σκάνδαλα, ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει μικρή άνοδο, υπολείπεται  όμως αρκετά από το εκλογικό του ποσοστό και από το ποσοστό της κυβέρνησης. Οι δημοσκόποι επισημαίνουν ως αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στην εκπνοή της κυβερνητικής θητείας η κυβέρνηση εξακολουθεί να προηγείται της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Πώς εξηγείτε αυτή την εικόνα; Πώς θα καλύψει ο ΣΥΡΙΖΑ αυτή την απόσταση εφόσον ο εκλογικός του στόχος είναι η πρωτιά και με διαφορά από την πρώτη κάλπη της απλής αναλογικής, ώστε να σχηματίσει προοδευτική κυβέρνηση συνεργασίας;

Η διαρκώς διογκούμενη δυσαρέσκεια απέναντι στην κυβέρνηση είναι το νέο και σημαντικό στοιχείο, που αποτυπώνεται σχεδόν σε όλα τα ποιοτικά ευρήματα των μετρήσεων των τελευταίων δημοσκοπήσεων. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι εκτιμούν ότι η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά, δεν περιμένει κάτι θετικό από το «καλάθι του νοικοκυριού» και παράλληλα ως προς τις υποκλοπές το μεγαλύτερο ποσοστό πιστεύει ότι ο κ. Μητσοτάκης «γνώριζε».

Τα δεδομένα αυτά δημιουργούν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτή που αποτυπώνουν σε κάποιες περιπτώσεις τα δημοσκοπικά ποσοστά των κομμάτων. Σε κάθε περίπτωση, όμως, για τον ΣΥΡΙΖΑ ο στόχος του σχηματισμού προοδευτικής κυβέρνησης δεν θα κριθεί από την όποια συγκυριακή δημοσκοπική εικόνα, αλλά από την ικανότητα του να πείσει, παρουσιάζοντας στους πολίτες τεκμηριωμένες και ουσιαστικές λύσεις στα οξύτατα προβλήματα που συσσώρευσε η  διακυβέρνηση Μητσοτάκη.

Διαβάστε επίσης:

Ν. Ανδρουλάκης: Ο ελληνικός λαός αξίζει πολύ περισσότερα από το εγχώριο πολιτικό σύστημα

ΣΥΡΙΖΑ για Δημητριάδη: «Άδειασε» τον κ. Μητσοτάκη ισχυριζόμενος πως ουδέποτε αποπέμφθηκε

Παρακολουθήσεις και ΕΥΠ: Με αλλαγές πηγαίνει στη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 14:17