search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31.05.2024 03:44
MENU CLOSE

Τέμπη: 26 πρόσωπα καλεί η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη σύμβαση 717

06.07.2023 19:21
tempi 543- new

Στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, της Alstom-ΤΟΜΗ και του υπουργείου Μεταφορών βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για το ζήτημα εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Για τα αδικήματα της απιστίας και της απάτης η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί 26 πρόσωπα που εκτιμά ως εμπλεκόμενα στην αμαρτωλή σύμβαση 717 του 2014 που αφορά την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στο σιδηδρομικό δίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, για το αδίκημα της απιστίας τίθενται στο μικροσκόπιο οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ και του υπ. Μεταφορών, ενώ οι ιδιωτικοί υπάλληλοι για το αδίκημα της απάτης. 

Η επίμαχη σύμβαση ήρθε στο προσκήνιο μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, ωστόσο είχε απασχολήσει το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας πριν τη σύγκρουση των τρένων με αφορμή δημοσιεύματα που μιλούσαν για κακοδιαχείριση στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ. Η έρευνα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2022  και αφορά στο κατά πόσο ζημιώθηκε ο προϋπολογισμός της ΕΕ καθώς οι επίμαχες συμβάσεις που ξεκινούν από 2007 είχαν χρηματοδοτηθεί εκτός από εθνικά και με κοινοτικά κονδύλια.

Ταυτόχρονα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στέλνει στη Βουλή τη δικογραφία που αφορά το ανεκτέλεστο έργο αναβάθμισης υποδομών σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των τρένων και τη σύμβαση 717, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν ευθύνες οι δύο πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Κώστας Καραμανλής.

Το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αποστέλλει στο Κοινοβούλιο τα στοιχεία από την έρευνα που διενεργεί η EPPO σχεδόν έναν χρόνο, προκειμένου να κριθεί αν θα πρέπει να αναζητηθούν ενδεχόμενες ευθύνες τους.  

Η έρευνα των Ευρωπαίων Εισαγγελέων αφορά τη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο καθώς πρόκειται για συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου και επομένως ανήκει στην αρμοδιότητας της ο έλεγχος της διάθεσης των πόρων που προέρχονται από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από τη μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη, προσώπων, για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και αν τίθενται ζητήματα κακοδιαχείρισης και διασπάθισης κονδυλίων.

Η σύμβαση «717» υπογράφηκε το 2014 με χρόνο υλοποίησης τα δύο έτη. Το έργο αφορούσε την συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο (Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας) και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων.

Η εκτέλεση της σύμβασης ήταν συνδεδεμένη με το επόμενο κρίσιμο για τα τρένα έργο εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές. Η ολοκλήρωση του έργου εννέα χρόνια μετά δεν έχει επιτευχθεί ενώ αυτό το διάστημα έχουν δοθεί συνολικά επτά παρατάσεις . Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον διενεργείται και ποινική έρευνα και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Η έρευνα για την υπόθεση , συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της «717».

Διαβάστε επίσης:

Ρόδος: Αεροδιακομιδή στην Αθήνα για 9χρονο αγοράκι που ήπιε καυστικό υγρό

Πανελλήνιες 2023 – Μηχανογραφικό 2023: 4+1 οδηγίες για την κατάθεσή του

Εργαζόμενοι Αττικόν σε Χρυσοχοϊδη: «80 ράντζα σήμερα – Μια από τα ίδια, δεν τσιμπάμε»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31.05.2024 01:10