search
ΤΕΤΑΡΤΗ 29.05.2024 08:36
MENU CLOSE

«Η μάγισσα»: Θριλερικό παραμύθι με μεταφυσικές ανησυχίες – Πρόταση για μια υποφωτισμένη ιστορική πτυχή, άξια προσοχής

26.09.2023 12:25
magissa-new

Ό,τι γνωρίζαμε από την τριάδα των Μελίνας Τσαμπάνη – Πέτρου Καλκόβαλη και Λευτέρη Χαρίτου μέσα από τη σειρά «Άγριες μέλισσες» καλό είναι να μείνει στην άκρη. Στην τηλεοπτική ιστορία.

Με τη «Μάγισσα», το πρώτο επεισόδιο της οποίας μεταδόθηκε χθες βράδυ (Δευτέρας 25/9) από τον ΑΝΤ1, η δημιουργική τριάδα κάνει μια νέα πρόταση άνευ προηγουμένου.

Με κινηματογραφικό DNA στα γονίδια της η σειρά «Η μάγισσα» είναι ένα ιστορικό παραμύθι με χαρακτηριστικά έπους και χαρακτήρες, οι οποίοι από το πρώτο επεισόδιο υποβάλλουν τα διαπιστευτήρια τους.

Έχει ενδιαφέρον το στοιχείο, ότι η σειρά συστήνεται με δύο μεγάλης διάρκειας επεισόδια,  σχεδόν όσο ένας ποδοσφαιρικός αγώνας, ή αν θέλετε μεγάλου μήκους ταινίες, που παραπέμπουν στην αμερικανική λογική με τους «πιλότους» σειρών, με τους οποίους δίδεται η δυνατότητα στους τηλεθεατές να μπουν στο νόημα της πλοκής, στο κλίμα, να γνωριστούν με τους χαρακτήρες. Ο «σπόρος» από τον οποίον θα ξεφυτρώσει η «συνήθεια τηλεθέασης».

Η επιλογή να «ανοίξει» η σειρά με μαύρο καρέ και εισαγωγικό κείμενο για το  ιστορικό- γεωοπολιτικό  πλαίσιο της πλοκής με ηχητικό υπόβαθρο κλαγγή και αχό μάχης σε κλιμακούμενη ένταση, έφτιαξε αμέσως ατμόσφαιρα.

Το ταξικό σε πρώτο πλάνο και το ιστορικό αναπτύσσεται με ρυθμό. Οι μοβόροι, άξεστοι, Γερακάρηδες, πειρατές «από κούνια» συμπεθεριάζουν με τους Λασκαραίους, εμπόρους και «προσκυνημένους», όμως με επιρροή στην τοπική κοινωνία. Η αντιπάθεια- το μίσος- αμοιβαία. Για λόγους τακτικής οι δυο πατριαρχικές φαμίλιες συμπεθεριάζουν.

Συναρπαστική η επιλογή της εναρκτήριας σκηνής με κινηματογραφικό μπάσιμο- μονοπλάνο, κάμερα στο χέρι με πλάτη την Τρίγγου,  και στο θολό φόντο να αντιλαμβάνονται οι τηλεθεατές το μακελειό που γίνεται, για να καθαρίσει η εικόνα και να φανούν τα πάντα. Οι φωτισμοί από δάδες απογειώνουν τη φωτογραφία και ο εφιάλτης- κλειδί δίνει τον τόνο και στέλνει μήνυμα για το μεταφυσικό στοιχείο που θα διέπει την πλοκή στη συνέχεια.

Τα σκηνικά εντυπωσιακά, αν και πολύ «καθαρά». Θα μπορούσαν να αποτελέσουν τουριστική ατραξιόν έπειτα από την ολοκλήρωση  γυρισμάτων της σειράς, αν δεν κατεδαφιστούν.  Φαίνεται, τουλάχιστον από το πρώτο επεισόδιο,  να έχει γίνει έρευνα στον εντοπισμό και επιλογή τοποθεσιών για τα εξωτερικά γυρίσματα και για τούτο τα πλάνα «ανασαίνουν» και δεν είναι «σφιχτά» κλειστοφοβικά, όπως για παράδειγμα στις «Άγριες μέλισσες».  Τα κοστούμια, δηλώνουν έρευνα, ψάξιμο, ιδιαίτερη επιμέλεια, δηλωτικά της θέσης καθενός μέλους στις δύο οικογένειες αλλά και στο περίκλειστο κοινωνικό σύνολο. Με μία ένσταση. Ήταν πεντακάθαρα, ατσαλάκωτα, άθικτα, ιδίως των ανδρών, δεδομένου ότι ήταν σε εμπόλεμη συνθήκη- οι Γερακάρηδες, αν και δηλώνονται ως πειρατές, ήταν εμφανώς περιποιημένοι σαν να βγήκαν μόλις από μπάνιο με αφρόλουτρο. Ούτε υποψία μπαλώματος στα ρούχα για ανθρώπους- πολεμιστές που κοιμούνταν «αγκαλιά» με πάλες, γιαταγάνια και πιστόλες.  Υπήρχαν αδυναμίες σε σκηνές μάχης σώμα με σώμα, όμως η σκηνή με τον αποκεφαλισμό υποτακτικού από τον πάτερ φαμίλια Μιχαήλ Λάσκαρη είχε την βία ωμή, σοκαριστική, χωρίς να ήταν απωθητική. Ήταν αληθοφανής.

Οι παλαιότεροι αλλά και οι μύστες του ελληνικού θεάτρου και του κινηματογράφου θα εντοπίσουν στοιχεία που ανακαλούν στην μνήμη το διήγημα  «Μαρίνος Κοντάρας» του Αργύρη Εφταλιώτη- κατά κόσμο Κλεάνθη Μιχαηλίδη- που έκανε ταινία ο Γιώργος Τζαβέλλας (η πρώτη με θέμα την πειρατεία) ή το Καραγατσικό «Ο κοτζάμπασης του καστρόπυργου».

Η διανομή ρόλων σε ηθοποιούς φαίνεται να είχε και εκείνη το «παίδεμα» της, τον κόπο της. Στα υπόψη ο Άρης Νινίκας που κάνει τον Θράσο Γερακάρη, ο- αποκαλυπτικός- Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος ως Δελής Μόφορης, κουρσάρος του Σπήλιου Γερακάρη, μα και η Παρθενόπη Μπουζούρη με την Πολυξένη της, με μόνον δύο εμφανίσεις σε ισάριθμές σκηνές άφησε τη σφραγίδα της.

Ο Χαρίτος μπορεί να κινείται σε αχαρτογράφητη για εκείνον περιοχή, όμως η  προηγούμενη εμπειρία του σε δραματοποιημένα ντοκιμαντέρ με ατμοσφαιρική σκηνοθεσία, φαίνεται στη «Μάγισσά» του. Η ιστορία και οι διάλογοι, δουλεμένοι με μαεστρία από το συγγραφικό δίδυμο. «Αρχή ήμισυ παντός», λένε,  και η «Μάγισσα» το καταφέρνει.

Διαβάστε επίσης:

Χαμός στο Twitter για τη «Μάγισσα» στον ΑΝΤ1

Οι εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ προκάλεσαν τηλεθέαση σε δελτία ειδήσεων και ενημερωτικές εκπομπές

Μοιράστηκαν την τηλεθέαση του Σαββατοκύριακου Alpha και Mega

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 29.05.2024 08:31