Μια δημοσκόπηση και μια ναυτιλιακή κρίση που (πρέπει να) ανησυχούν τον πρόεδρο Μπάιντεν
Δύο ειδήσεις του τελευταίου 24ωρου προκαλούν ανησυχία στο επιτελείο του Τζο Μπάιντεν και προκύπτουν ως συνέπεια της αμερικανικής πολιτικής στο Μεσανατολικό:
-και οι απειλές των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη, εναντίον πλοίων που πλέουν κοντά στο Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, που υποχρεώνουν μεγάλες ναυτιλιακές και πετρελαϊκές εταιρίες να αναστείλουν τις επιχειρήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Δημοσκόπηση-κόλαφος
Η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από τους New York Times και το Siena College δείχνει ισχυρή δυσαρέσκεια των Αμερικανών για τους χειρισμούς Μπάιντεν στην Γάζα.
Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (ποσοστό 57%) εξέφρασαν αντιρρήσεις για τους χειρισμούς του προέδρου Μπάιντεν, έναντι ποσοστού 38% που απάντησαν ότι εμπιστεύονται τον Μπάιντεν ότι θα κάνει καλύτερη δουλειά, σε σύγκριση με τον τέως πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ.
Οι νέοι ψηφοφόροι είναι οι πιο επικριτικοί για τον Μπάιντεν, καθώς τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων ηλικίας 18-29 ετών απορρίπτουν την πολιτική του Λευκού Οίκου στη Μέση Ανατολή. Άρα οι νέοι ψηφοφόροι πρέπει να θεωρούνται χαμένο παιχνίδι για το επιτελείο Μπάιντεν.
Η σθεναρή στήριξη του προέδρου Μπάιντεν στο Ισραήλ, με την διαρκή προμήθεια οπλικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται εναντίον των Παλαιστινίων, έχει φέρει τους περισσότερους προοδευτικούς Δημοκρατικούς ενώπιον μιας σκληρής επιλογής για το ποιον θα υποστηρίξουν στις προεδρικές εκλογές του επόμενου Νοεμβρίου.
Ναυτιλιακή κρίση την Ερυθρά Θάλασσα
Κι αν μια δημοσκόπηση –όπως αυτή των New York Times – είναι ένα σήμα κινδύνου που θα μπορούσε να οδηγήσει τον Λευκό Οίκο σε επανεκτίμηση των συνεπειών της στάσης του έναντι του πολέμου στην Γάζα, η ναυτιλιακή κρίση που έχει προκληθεί στην Ερυθρά Θάλασσα έχει τεράστιες άμεσες συνέπειες.
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης εδώ και εβδομάδες έχουν βάλει στο στόχαστρο πλοία που διέρχονται από το Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, γεγονός που υποχρέωσε μεγάλες ναυτιλιακές και πετρελαϊκές εταιρίες να αναστείλουν τις επιχειρήσεις στην Ερυθρά. Τα πλοία που υποχρεωτικά αλλάζουν πορεία θα πλέουν προς τα νότια, από την ανατολική ακτή της Αφρικής, για να διαπλεύσουν το νοτιότερο άκρο της ηπείρου, διανύοντας πολύ μεγαλύτερη απόσταση για τη μεταφορά των ζωτικής σημασίας ενεργειακών προϊόντων, με τεράστιες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο.
Ο αναλυτής Άχμεντ Χελάλ δήλωσε στο al Jazeera ότι η άμεση συνέπεια της ναυτιλιακής κρίσης θα επηρεάσει τον πληθωρισμό. «Ο κόσμος δεν χρειάζεται ένα πληθωριστικό σοκ αυτή την περίοδο. Μεγάλες κεντρικές τράπεζες μειώνουν τα επιτόκια για να καταπολεμήσουν τον πληθωρισμό και να πιέσουν τις τιμές για τους καταναλωτές. Αλλά αυτή η αναταραχή σε μία μεγάλη παγκόσμια εμπορική αρτηρία επηρεάζει τη διακίνηση αγαθών και ενέργειας- τόσο του πετρελαίου, όσο και του φυσικού αερίου», δήλωσε ο Άχμεντ Χελάλ.
Πρόσθεσε εξάλλου ότι ο διάπλους του Μπαμπ αλ-Μαντέμπ και του Καναλιού του Σουέζ «έχει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για να φτάσει το φυσικό αέριο στην ευρωπαϊκή ήπειρο, λόγω του ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί ως όπλο τις ενεργειακές προμήθειες προς την Ευρώπη».
«Αλλά έχουμε δει ότι εξαιτίας αυτής της αναταραχής και των επιθέσεων των Χούθι σε αυτά τα νερά να αυξάνονται κατά 12% οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη και η τιμή του πετρελαίου επίσης ανέβηκε κατά 4% τις τελευταίες 24 ώρες» επισήμανε ο Άχμεντ Χελάλ, προειδοποιώντας για νέο κύκλο πληθωριστικών πιέσεων που θα επηρεάσει πρωτίστως την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και τις ΗΠΑ, όπου ο πρόεδρος Μπάιντεν δεν θα ήθελε να μπει η χρονιά με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη, αφού έχει μπροστά του εκλογές.
Διαβάστε επίσης:
Γιατί συναντήθηκαν στην Ολλανδία η βασίλισσα Βικτώρια και ο Κάρολος Ντίκενς
Ερντογάν: «Παζάρια» με ΗΠΑ-Καναδά για F-16 και ένταξη της Σουηδίας στο NATO