Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Στην εν εξελίξει έρευνα της Δικαιοσύνης για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών παρέπεμψε στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος διατέλεσε υπουργός Μεταφορών την περίοδο 2013-2015.
Ο πρώην υπουργός ζήτησε να αφεθεί απερίσπαστη η Δικαιοσύνη να ερευνήσει τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, αποφεύγοντας να τοποθετηθεί σε γεγονότα τα οποία, όπως είπε, δεν είναι σε θέση να γνωρίζει.
«Δεν μπορώ να αναφερθώ σε ένα γεγονός τόσο οδυνηρό που ερευνά η Δικαιοσύνη σε όλες τις πτυχές του για να βρει την αλήθεια», επεσήμανε και συμπλήρωσε πως σε ότι αφορά στη σύμβαση «717» για την τηλεδιοίκηση δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι συνέβη μετά την αποχώρησή του από το υπουργείο Μεταφορών στις αρχές του 2015.
Υπογράμμισε πάντως, ότι δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει ως «ομπρέλα» που θα ενοποιούσε το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ανατάσσοντας και αναβαθμίζοντας τα συστήματα που είχαν ήδη εγκατασταθεί και ήταν μη λειτουργικά. Όπως ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, οι προηγούμενες συμβάσεις είχαν υλοποιηθεί, ωστόσο τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που είχαν τοποθετηθεί τις δύο προηγούμενες δεκαετίες, κατά περίπτωση είχαν εγκατασταθεί τμηματικά ή είχαν υποστεί φθορές, δολιοφθορές και κλοπές, οπότε το σύστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας, καθιστώντας αναγκαία την ανάταξη και αναβάθμισή τους.
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι ο σιδηρόδρομος διέπεται από κανόνες σε όλα τα στάδιά, ενώ σημείωσε πως και με πλήρη συστήματα έχουν συμβεί ατυχήματα, καθώς «είναι πολυπαραγοντικό το θέμα». Όπως είπε, «δυστυχήματα και ατυχήματα συμβαίνουν και «σε χώρες προηγμένες χώρες με πλήρη και προηγμένα συστήματα τηλεδιοίκησης». Ερωτηθείς σχετικά με την αξιοπιστία των συστημάτων, απάντησε ότι «τα συστήματα συνήθως λειτουργούν σωστά, αυτοί που παρουσιάζουν αδράνειες είναι οι άνθρωποι».
Κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε εκτενή αναφορά στα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, εν μέσω μνημονίων, λέγοντας πως υπήρχαν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του δικτύου, που οφείλονταν σε σημαντικό βαθμό σε κλοπές, δολιοφθορές αλλά και τη φθορά. Τόνισε, μάλιστα, ότι για αυτόν τον λόγο συνέβαιναν συχνά, σποραδικά ατυχήματα, χωρίς ευτυχώς θύματα, οδηγώντας τον στην απόφαση να συναντάται συχνά με τους διευθυντές των εποπτευόμενων οργανισμών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αντιμετώπιση ζητημάτων ασφαλείας με τα συμβατικά μέσα και τα διαθέσιμα manuals, όπως ο κανονισμός κυκλοφορίας. «Κάθε 20 με 30 μέρες επιχειρούσα να κρατώ σε επαγρύπνηση τους υφισταμένους μου σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα θέματα ασφαλείας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης:
Υποκλοπές: Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών για την απαλλαγή της Βασιλικής Βλάχου
Σκρέκας: Με net prices και πλαφόν στο περιθώριο κέρδους η αντιμετώπιση της ακρίβειας
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.