search
ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 15:35
MENU CLOSE

Ακρίβεια: «Καπέλο» 711 εκατ. φόρεσαν τα σούπερ μάρκετ στους καταναλωτές με τις τιμές στο +7,2% – Πού σημειώνονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

16.01.2024 18:08
super market new

Με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ να έχουν αυξηθεί κατά 7,2%, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 711 εκατομμύρια ευρώ, σε βάρος των καταναλωτών, τα στοιχεία που ανακοίνωσε νωρίτερα το πρωί της Τρίτης η Circana (πρώην IRI) για την πορεία της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα της Circana, οι πωλήσεις το ενδεκάμηνο του 2023 αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (8,188 δισ. ευρώ από 7,477 δισ. ευρώ), δηλαδή ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 711 εκατ. ευρώ, αλλά και σε όγκο κατά 2,2%, όταν ο όγκος πωλήσεων το 2022 είχε αυξηθεί μόλις κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει 2%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το καλάθι του περσινού ενδεκαμήνου ξεπέρασε σε αξία το συνολικό καλάθι τόσο του 2021 όσο και του 2020 ενώ προσέγγισε τα επίπεδα πωλήσεων του 2022, που ήταν στα 8,401 δισ. ευρώ. Το 2021 οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ανήλθαν στα 7,819 δισ. ευρώ και το 2020 στα 7,809 δισ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.

Ειδικά τα καθαριστικά για το σπίτι ανατιμήθηκαν 11,6%, κατά 5,5% τα άλλα προϊόντα για το σπίτι, 6,3% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, +8,1% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, 6,5% τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά, κλπ). 8,3% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 8,5% τα snacks, 8% τα γαλακτοκομικά και 9,4% τα βοηθήματα μαγειρικής.

Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν τα τρόφιμα 26,8%, τα προϊόντα για το σπίτι 25,6% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 20,9%.

Διαβάστε επίσης:

Κύκλωμα μαστροπείας: Συνελήφθησαν δύο ακόμη άτομα – Τι αποκαλύπτει μητέρα ανήλικου θύματος

Οκτώ μήνες σερί απλήρωτοι οι διερμηνείς στις προσφυγικές δομές – «Αδιανόητο να βάζουμε συνέχεια πλάτη»

«Λουκέτο» 30 ημερών και δημοσιοποίηση στοιχείων για μαγαζιά που σερβίρουν «μπόμπες»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 15:34