Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
						Η δημιουργία της ψηφιακής βάσης δεδομένων για τα οχήματα βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Πρόκειται για οχήματα που εμφανίζονται καταγεγραμμένα στα Μητρώα Οχημάτων για τουλάχιστον επτά χρόνια, αλλά παραμένουν ανασφάλιστα, δεν έχουν πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Αυτά τα οχήματα θα καταγραφούν και θα καταταχθούν σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΔΨ) αναπτύσσει τη σχετική ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία θα συγκεντρώνει δεδομένα από την ΑΑΔΕ, τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, το Μητρώο Ασφαλισμένων Οχημάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου, καθώς και την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος.
Με απόφαση του υπουργείου, θα καθοριστούν οι ακριβείς πληροφορίες που θα συλλεχθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσει η διαδικασία διασταύρωσης των στοιχείων.
Τα στοιχεία για τα οχήματα που θα διαβιβαστούν περιλαμβάνουν:
Τα στοιχεία από ΚΤΕΟ περιλαμβάνουν:
Μετά την ολοκλήρωση της διασταύρωσης, η ΓΓΠΣΨΔ δημιουργεί τρεις λίστες που περιλαμβάνουν:
Αυτές οι λίστες διαβιβάζονται στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στην ΑΑΔΕ. Τα οχήματα που περιλαμβάνονται στις λίστες τίθενται σε προσωρινή αδράνεια, δεσμεύονται σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν επιτρέπεται καμία ενέργεια.
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι των οχημάτων ειδοποιούνται για την κατάσταση του οχήματός τους και καλούνται να προβούν σε ενέργειες εντός 20 ημερών. Αν το όχημα δεν υφίσταται ή δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα, πρέπει να επικαιροποιήσουν την κατάσταση του οχήματός τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Αν το όχημα βρίσκεται στην Ελλάδα, πρέπει να το θέσουν σε ακινησία.
Η θέση του οχήματος σε προσωρινή αδράνεια δεν απαλλάσσει από τις υποχρεώσεις για την καταβολή τελών κυκλοφορίας, την ασφάλιση ή τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
Όσον αφορά τα οχήματα σε οριστική αδράνεια, αυτά περιέρχονται αυτοδικαίως σε αυτήν την κατάσταση σε περίπτωση παλαιότητας άνω των 40 ετών ή αν δεν είναι σωρευτικώς τακτοποιημένα ως προς τις υποχρεώσεις τους. Εάν το όχημα δεν εμφανίζεται στις φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων πέντε ετών, τίθεται σε οριστική αδράνεια χωρίς ειδοποίηση.
Η οριστική αδράνεια οχήματος συνοδεύεται από την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και την υποχρέωση διενέργειας ελέγχου ΚΤΕΟ και ασφάλισης, ενώ δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία του.
Πρόστιμο 10.000 ευρώ επιβάλλεται για τα οχήματα που εντοπίζονται σε κυκλοφορία σε κατάσταση οριστικής αδράνειας, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντοπισμού. Για τα οχήματα σε συνιδιοκτησία, όλοι οι συνιδιοκτήτες ευθύνονται αλληλεγγύως για το πρόστιμο και τα τέλη.
Η επαναφορά σε κυκλοφορία είναι δυνατή σε εξαιρετικές περιπτώσεις με την καταβολή παραβόλου ύψους 150 ευρώ, και συνεπάγεται την υποχρέωση πληρωμής όλων των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
Τα οχήματα σε κατάσταση οριστικής αδράνειας διαγράφονται οριστικά από τα Μητρώα Οχημάτων των Υπηρεσιών μετά την παρέλευση 7 ετών από το έτος περιέλευσής τους σε αυτήν την κατάσταση.
Διαβάστε επίσης
Κονσερβοποιημένα στο νέο κωδικό Ε2 θα είναι τα εισοδήματα από ακίνητα το 2024
Η κυβέρνηση παίζει καθυστέρηση στις επιστροφές αναδρομικών ενώ οι συνταξιούχοι περιμένουν δικαίωση
						Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.