Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Υλικό που αποκαλύπτει ότι στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δίνονται άδειες για πολλαπλές αποστολές στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού, ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Η εφημερίδα Ριζοσπάστης δημοσιεύει, μεταξύ άλλων, ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο, την απομαγνητοφωνημένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ, οι οποίοι με αφορμή το έγκλημα στα Τέμπη για το οποίο συζητούσαν, αναφέρονται μεταξύ άλλων στο πλήθος αμαξοστοιχιών που είναι φορτωμένες με ΝΑΤΟικό πολεμικό υλικό, για το οποίο δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.
Ο ένας από τους δύο, μάλιστα, αναμένει να μεταφερθεί για ένα διάστημα από την υπηρεσία του προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς τέτοιου υλικού σε άλλη περιοχή.
Αναλυτικά ο διάλογος:
«- Λέω τον (…) θα γίνουν τελικά τα ΝΑΤΟικά; Λέει δεν ξέρω, γιατί κλωτσάνε και οι μηχανοδηγοί, ενώ εγώ θέλει να φύγω τώρα έναν μήνα. Και αυτοί έχουν δίκιο, αλλά και εγώ να ξέρω τι πρέπει να ετοιμάσω να πάρω. Για έναν μήνα, δεν είναι για μια μέρα – δυο.
– Κοίταξε τώρα, τα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε.
– Δεν ξέρω, αλλά δεν έχουμε χαρτί. Ούτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέρει (…) Θα γίνουν τελικά; Πότε πρέπει να πάω; Δεν έχω εγώ χαρτί να μου λέει στις 5 πρέπει να είσαι εκεί, στις 6, στις 3.
– Βρε, εδώ έβγαλαν ανακοίνωση, από σήμερα θα κυκλοφορούσαν κάτι καινούργια δρομολόγια επάνω στο Ορμένιο και στην Ξάνθη (…) και ούτε μας ήρθε εμάς χαρτί. Το είχα διαβάσει στο ίντερνετ.
– Και εγώ το διάβασα.
– Και χαρτί δεν είχε έρθει σε εμάς, [θα] τρελαθούμε;».
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ριζοσπάστη, επίσημο όργανο του ΚΚΕ, μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 – Απρίλης 2023 καταγράφονται τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Δηλαδή μεταφορές με υπερβάσεις του «περιτυπώματος φόρτωσης» (είναι οι μέγιστες διαστάσεις του φορτίου που επιτρέπεται να μεταφέρει ένας συρμός), καθώς οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν.
Τα νέα αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίες, συμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο «παζλ», όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάτητα το σιδηροδρομικό δίκτυο, με ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστές. Οχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα ίδια τα δρομολόγια, που μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.
Το γεγονός εξάλλου ότι αποτελεί ρουτίνα η εν κρυπτώ μεταφορά στρατιωτικού υλικού με τον σιδηρόδρομο μεγαλώνει τα ερωτήματα που έχει θέσει το ΚΚΕ, για την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη και για το εύφλεκτο φορτίο της, με δεδομένη μάλιστα την παρουσία στρατιωτικών στον χώρο αμέσως μετά τη σύγκρουση.
Σημειώνεται ότι στη Λάρισα λειτουργούν ΝΑΤΟικές βάσεις και ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το ξυλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, το ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος, αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας.
Εγγραφο του αμερικανικού στρατού για τις φορτώσεις στρατιωτικού υλικού στον σιδηρόδρομο
Τα έγγραφα που επικαλείται ο «Ριζοσπάστης» προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.
Πρόκειται για δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού με «πλήρη αμαξοστοιχία, αποτελούμενη μέχρι 30 βαγόνια». Τις μεταφορές αυτές φέρεται να πραγματοποίησε η «Hellenic Train» σε συνεργασία με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες του εξωτερικού για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού.
Μία από αυτές (26/4/2023) αφορά «πολλαπλές στρατιωτικές μεταφορές» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού, με παραλήπτη τον ιταλικό στρατό και προορισμό τη Ρουμανία.
Οι μεταφορές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα έγγραφα αφορούν δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, ενώ 4 άδειες είναι για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Πολωνία. Τουλάχιστον 13 άδειες για πολλαπλές αποστολές εκδόθηκαν μέσα στον Νοέμβρη του 2022.
Στα έγγραφα αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται.
Σημειώνεται ότι οι συρμοί διέρχονται από κατοικημένες περιοχές, εκθέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές. Μάλιστα, στην Αλεξανδρούπολη, η διέλευση γίνεται μέσα από τον αστικό ιστό.
Ο Ριζοσπάστης υπενθυμίζει την κατάθεση στην Εξεταστική, του εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Ι. Ντίτσα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα φορτία στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν.
Επίσης, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010 – 2015, Α. Ζηλιασκόπουλος, παραδέχτηκε ότι ακόμα και τα φορτία που δεν έρχονται από το εξωτερικό, αλλά διακινούνται εντός Ελλάδας, παραλαμβάνονται σφραγισμένα, ζυγίζονται και ο έλεγχος γίνεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Όπως μεταδίδει η εφημερίδα, οι άδειες των στρατιωτικών μεταφορών καταγράφονται μόνο τα όρια (και η αδειοδοτημένη υπέρβασή τους) στο βάρος και στις διαστάσεις των φορτίων. Κανένα άλλο στοιχείο για το περιεχόμενό τους δεν γίνεται γνωστό.
Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία έως το καλοκαίρι του 2023 περίπου το 60% των αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων που εισήλθαν ή έφυγαν από την Ευρώπη πέρασαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2020 έως το 2024 μόνο από την Αλεξανδρούπολη οι ΗΠΑ έχουν μεταφέρει με 28 πλοία 199 ελικόπτερα, 2.374 στελέχη και 14.926 «κομμάτια» – οχήματα, όπλα και πυρομαχικά.
Μεταξύ 2019 και 2021, 117.000 τόνοι αμερικανικού στρατιωτικού εξοπλισμού πέρασαν από το λιμάνι, σύμφωνα με τους «New York Times» που επικαλείται ο Ριζοσπάστης. Το διάστημα Ιούλης 2020 – Δεκέμβρης 2022 αναχώρησαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης 54 σιδηροδρομικές αποστολές με προορισμό τα Βαλκάνια και τη Βαλτική.
Τουλάχιστον ένα από τα τρένα που μετέφεραν τα «κομμάτια» της πολεμικής μηχανής των ΗΠΑ έχει εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούπολη, στις 2/12/2022, προκαλώντας τεράστια ανησυχία στους κατοίκους, που βλέπουν εδώ και χρόνια να μετακινείται διαρκώς πολεμικό υλικό, ενώ κανένας δεν είναι ενήμερος για το περιεχόμενο των κλειστών κοντέινερ που διασχίζουν τον αστικό ιστό.
Μάλιστα, πηγές έχουν επισημάνει στον «Ριζοσπάστη» ότι λόγω του βάρους τους οι εκτροχιασμοί των συρμών αυτών αποτελούν συχνό φαινόμενο.
Ενδεικτικό είναι επίσης ότι τον Μάρτη του 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποβιβάστηκαν μεταξύ άλλων δυνάμεις του 22ου Χημικού Τάγματος της 48ης Χημικής Ταξιαρχίας του αμερικανικού στρατού. Πρόκειται για μονάδα που παρέχει «διοίκηση, σχεδιασμό, ολοκλήρωση, καθοδήγηση και εκτέλεση χημικών, βιολογικών, πυρηνικών, ραδιολογικών και εκρηκτικών αποστολών», ενώ ειδικεύεται και στη «μεταφορά και εξουδετέρωση ύποπτων υλικών Οπλων Μαζικής Καταστροφής».
Υπενθυμίζεται η περίπτωση του ουκρανικού αεροσκάφους «Antonov», που συνετρίβη το 2022 στο Παγγαίο. Το αεροπλάνο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικών από τη Σερβία και στο σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ανέφερε ότι είναι κενό φορτίου, πρακτική που παραπέμπει σε παράνομη διακίνηση χημικών και επικίνδυνων όπλων.
Σύμφωνα με τις παραπάνω αποκαλύψεις, επιβεβαιώνεται ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασική δίοδο μεταφοράς ΝΑΤΟικού στρατιωτικού υλικού, για το οποίο μάλιστα τηρείται «σιγή ιχθύος» από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Τα φορτία, όπως αποδεικνύεται, είναι ανεξέλεγκτα και κανείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχεται σε ένα κοντέινερ που ναυλώθηκε γι’ αυτόν τον σκοπό.
Σε σχετική ερώτηση στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης ρωτήθηκε για το δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη» και ειδικότερα για τα στρατιωτικά καύσιμα που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και για το με τι καύσιμα τροφοδοτούνται τα αμερικανικά αεροσκάφη που σταθμεύουν στην αεροπορική βάση Λάρισας, ενώ του ζητήθηκε να απαντήσει εάν υπήρχε περίπτωση στην εμπορική αμαξοστοιχία να υπήρχε στρατιωτικό υλικό, το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών.
Ο Παύλος Μαρινάκης είπε ότι «ως προς το ερώτημα το βασικό την είπατε και εσείς την απάντηση. Όταν μία υπόθεση είναι στη δικαιοσύνη και μάλιστα σε τόσο κρίσιμο στάδιο διερεύνησης αυτή είναι η απάντηση. Είναι η μόνο απάντηση που μπορεί να δώσει ένας εκπρόσωπος της εκτελεστικής εξουσίας, Ούτε μπορούμε να προβούμε σε κρίσεις, ούτε σε διατυπώσεις. Η Δικαιοσύνη ερευνά συνολικά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Μία από τις προεκτάσεις είναι και η έκρηξη και τα αίτια της έκρηξης αυτής. Κάποια δεδομένα πιθανολόγησης είχαμε από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που μίλησε και για περαιτέρω διερεύνηση».
Για το παράνομο φορτίο και το ενδεχόμενο ύπαρξης στρατιωτικού υλικού είπε «για αυτό με ρωτήσατε δεν έχω την αίσθηση ότι υπάρχουν έστω και ενδείξεις που να το επιβεβαιώνουν. Αλλά από εκεί και πέρα όμως, όλα πρέπει να τα δει η δικαιοσύνη. Στα τρένα όπως και συνολικά στα ΜΜΜ γίνονται έλεγχοι και κατά την φόρτωση και προληπτικοί έλεγχοι, όταν υπάρχει κάποια καταγγελία για μεταφορά κάποιου φορτίου από τις υπηρεσίες που έχουν τη σχετική αρμοδιότητα».
Διαβάστε επίσης:
Θρίλερ στην Ομόνοια: Άνδρας βρέθηκε νεκρός δεμένος χειροπόδαρα και με σακούλα στο κεφάλι
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.