search
ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 11:19
MENU CLOSE

Ταχιάος για τη Γραμμή 4 του Μετρό: Έγινε λάθος στον τρόπο κατασκευής της σήραγγας στην Κατεχάκη

19.03.2025 09:11
metro 4 new

Εξηγήσεις για τα – λάθος – 160 μέτρα της σήραγγας στο εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό – στη λεωφόρο Κατεχάκη – έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος.

«Ο ανάδοχος έκανε λάθος για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής της σήραγγας» δήλωσε ο υφυπουργός χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για «λάθος σήραγγα» ως «μια πολύ επιτυχημένη τρολιά».

Μιλώντας για τις δηλώσεις που έκανε στη Βουλή μετά από ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ,  Χρήστου Κατσώτη απάντησε ότι «δεν υπάρχει λάθος σήραγγα. Είναι μια σήραγγα που θα κατασκευαζόταν ούτως ή άλλως» γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος να γίνει αμαξοστάσιο.

Θέλοντας να καθησυχάσει τον κόσμο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι δεν πρόκειται για λάθος σήραγγα, αλλά πρόκειται για μια τεράστια σήραγγα διαμέτρου 18 μ. η οποία δεν κατασκευάζεται με μετροπόντικα αλλά με συμβατικές μεθόδους.

Όπως δήλωσε ο ανάδοχος δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη μελέτη αλλά προχώρησε και έσκαψε σε βάθος 149 μ.

«Η Ελληνικό Μετρό του υπέδειξε ότι πρέπει να επανέλθει στην αρχική μελέτη και του επεσήμανε τα ζητήματα ασφαλείας που μπορεί να προκύψουν εάν συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο», σημείωσε ο κ. Ταχιάος.

Και όπως τόνισε, «η σήραγγα κατασκευάζεται στη χάραξη που έπρεπε να κατασκευαστεί με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τα οποία έπρεπε να κατασκευαστεί».

Αναφορικά με την διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης τόνισε ότι «εκείνο το οποίο θέλουμε να διερευνήσουμε με μία ΕΔΕ, η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή από την Ελληνικό Μετρό, είναι για ποιο λόγο υπήρξε μια υστέρηση ανάμεσα στη διαπίστωση του γεγονότος και στο ότι επανήλθε στην αρχικώς εγκριθείσα μελέτη ο ανάδοχος».

Η ερώτηση του ΚΚΕ

Υπενθυμίζεται ότι το προβλημα ήρθε στην επιφάνεια ύστερα από επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης

Όπως αναφέρεται στην επίκαιρη ερώτηση για τα «προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό», «για πάνω από 6 μήνες, η «Ελληνικό Μετρό ΑΕ», προχώρησε στην εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Τα ερωτήματα που τίθενται στην επίκαιρη ερώτηση είναι:

1. Ποια προβλήματα ασφάλειας και ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής, για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ και ποια για όσους χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;

2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και για όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

Η απάντηση της αναδόχου

Στις απαντήσεις που δίνει η ανάδοχος, – η ΑΒΑΞ – είναι πως «από την αλληλογραφία με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας».

Τι αναφεριε η ΑΒΑΞ για την σήραγγα:

  • Η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.
  • Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Από την αλληλογραφία τής αναδόχου με την Ελληνικό Μετρό ΑΕ, προέκυψε διαφορετική προσέγγιση αποκλειστικά και μόνο αναφορικά με την αλληλουχία των εργασιών εκσκαφής, χωρίς φυσικά να τίθεται ζήτημα κατασκευής σε δήθεν λανθασμένη θέση, ούτε άλλο ζήτημα ασφαλείας. Το τρέχον αυτό ζήτημα, μαζί με άλλα που εύλογα ανακύπτουν κατά την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου, θα διευθετηθεί κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο, όπως συνήθως συμβαίνει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση για την κατασκευή του έργου.
  • Κανένα ζήτημα ασφαλείας δεν τίθεται από την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας, καθώς όλα τα μέτρα προστασίας τηρούνται στο ακέραιο και ελέγχονται συστηματικά και συνεχώς σε 24ωρη βάση.
  • Καμία μη αναμενόμενη επιφανειακή καθίζηση δεν έχει διαπιστωθεί, καθώς όλες οι σχετικές τιμές είναι πολύ χαμηλές και εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

«Η ανάδοχος κοινοπραξία εκτελεί το σπουδαίο αυτό έργο απολύτως προσηλωμένη στην ασφάλεια, την ποιότητα και την ταχύτητα κατασκευής του έργου, όπως διαχρονικά συμβαίνει σε παρόμοια έργα των μελών της Κοινοπραξίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό» δηλώνουν πηγές της ΑVAX.

Διαβάστε επίσης

Απαγορευτικό απόπλου σε Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο λόγω θυελλωδών ανέμων

Καιρός: Απότομη πτώση θερμοκρασίας σήμερα με βροχές και χιόνια

Ντροπή: Πλειστηριασμός σε σπίτι σεισμόπληκτης μονογονεϊκής οικογένειας στο Αρκαλοχώρι – ΕΝΦΙΑ για τα… ερείπια και διαβίωση σε κοντέινερ

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 21.09.2025 11:19