Οι πλατφόρμες Streaming «μαγνήτες» διαφημίσεων - Μειώνεται η διαφήμιση στη γραμμική τηλεόραση
Το 2020, όχι πολύ πίσω στο μακρινό παρελθόν δηλαδή, η μοιρασιά της διαφημιστικής δαπάνης ανάμεσα στην γραμμική τηλεόραση (linear tv), αυτή που ξέρουμε όλοι δηλαδή, και στο ψηφιακό βίντεο, τους παρόχους οπτικοακουστικού περιεχομένου ήταν 70-30.
Αυτά είναι τα εκ διαμέτρου αντίθετα ευρήματα που περιλαμβάνονται στο πρώτο μέρος της ετήσιας έκθεση «Digital Video ad spend & Strategy Report» του Interactive Advertising Bureau (IAB)-με γραφεία και στην Ελλάδα- με στοιχεία από τις εξειδικευμένες εταιρείες μελέτης και ανάλυσης στοιχείων του κλάδου των διαφημιστικών επενδύσεων στα ΜΜΕ, Guideline και Advertiser Perceptions.
Τα νέα μοντέλα στις υπηρεσίες streaming που ήδη εφαρμόζονται, δημιούργησαν προκλήσεις για την αγορά των παραδοσιακών καναλιών και νέα δεδομένα για τη διαφημιστική αγορά κσι τις OTT.
Με το λανσάρισμα αθλητικών και άλλων «ζωντανών» προγραμμάτων στις υπηρεσίες ροής οι Over The Top υπηρεσίες με πακέτα που περιλαμβάνουν και διαφημίσεις, φαίνεται να «μαζεύουν όλο το χαρτί» και να έχουν ξεπεράσει τη γραμμική τηλεόραση, ως κυρίαρχη αγορά των ΜΜΕ, τουλάχιστον στην έναρξη του 2025.
Η πρόβλεψη της ΙΑΒ κάνει λόγο για μερίδιο περίπου 60% της διαφημιστικής απορρόφησης στο τρέχον έτος, όταν πριν από μια πενταετία το ποσοστό του κλάδου ήταν στο μισό από αυτό που πάει να διαμορφωθεί φέτος.
Είναι σημαντικό ότι η ανάπτυξη δεν επιταχύνεται μόνο από τις μεγάλες μάρκες, αλλά τροφοδοτείται και από τους μικρούς και μεσαίου μεγέθους διαφημιστές που αξιοποιούν την αναπτυσσόμενη αγορά των αυτοεξυπηρετούμενων, προγραμματιστικών διαφημιστικών πλατφορμών CTV (Roku, Amazon Prime Video, HBO Max, Apple TV, Netflix, Hulu κλπ).
Οι προβλέψεις του IAB ενδεχομένως να φαίνονται αισιόδοξες, δεδομένης της συνολικής πτώσης της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης των ΗΠΑ μέχρι σήμερα και των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών και μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων.
Σχηματίζεται έτσι ένας αστάθμητος παράγοντας για ασφαλείς εκτιμήσεις, ο οποίος δεν περνά απαρατήρητος από τους ειδικούς.
«Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα, συμπεριλαμβανομένων των δασμών, των γεωπολιτικών συγκρούσεων και της μεταβαλλόμενης εμπιστοσύνης των καταναλωτών, καθιστούν την αγορά για το 2025 ως την πιο δύσκολοπροβλέψιμη από κάθε άλλη έως τώρα», αναφέρει στην έκθεση ο διευθύνων σύμβουλος του ΙΑΒ Ντέιβιντ Κοέν.
Διαβάστε επίσης
ΣΚΑΪ: Πλαδαρή και βαρετή η- κατά τα λοιπά λαμπερή- πρεμιέρα του «Big Brother»