EUROVISION 2025: Η «νέα τάξη πραγμάτων» στο θεσμό για «αποστειρωμένο» τηλεοπτικό περιβάλλον εφαρμόστηκε επιτυχώς στον α’ ημιτελικό
Ήταν μια περίκλειστη, καλά- έως απολύτως-ελεγχόμενη τηλεοπτική κάλυψη με αριστοτεχνικό χειρισμό της εικόνας είτε επρόκειτο για «ανοιχτά» πλάνα είτε για «σφιχτές» λήψεις με κοντινά σε πρόσωπα για σκαναρισμα αντιδράσεων, μέχρις πεταρίσματος βλεφάρου συμμετέχοντα, ο χθεσινοβραδινός α΄ ημιτελικός τoυ 69ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovisιοn.
Τι τρελή χαρά ήταν αυτή; Τι έξαλλοι πανηγυρισμοί; Τι φάση; Αν και το χρονοδιάγραμμα δεν τηρήθηκε, καθώς η διάρκεια του σόου διήρκεσε κανα μισάωρο παραπάνω, η τηλεοπτική εικόνα υπηρέτησε το μότο της EBU- «United by music». Όμως η σκιά που προκάλεσε με την διακριτική/υποκριτική στάση της με αφορμή- από πέρσι- τη συμμετοχή του Ισραήλ, απολύτως εναρμονισμένη με τον γενικευμένο στρουθοκαμηλισμό για τον αφανισμό που συντελείται, πάνω από την Eurovisionική φιέστα «τρυπούσε» την άψογη εικόνα.
Όσα προηγήθηκαν και του φετινού διαγωνισμού δεν μπορεί να μην ιντρίγκαραν έστω έναν τηλεθεατή ο οποίος να τσέκαρε τυχόν «απρόοπτο» μέσα στον συναυλιακό χώρο από κάποιον από τους υμνητές της Eurovisionπου θα ξέφυγε της εποπτείας και θα «περνούσε» μέσα από την εικόνα σε πανευρωπαϊκή μετάδοση.
Η καινοτομία στην τηλεσκηνοθεσία στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων υπηρετούσε επίσης με έξυπνο τρόπο τον έλεγχο της μεταδιδόμενης εικόνας. Η γρήγορη εναλλαγή πλάνων από τη μια έπιανε «την αποφασιστική στιγμή», δεν άφηνε όμως και πολλά περιθώρια καταγραφής επιπλέον αντιδράσεων- διάρκεια καρέ τόσο- όσο.
Οι σχολιαστές της ΕΡΤ στο ύψος των περιστάσεων. Διαπιστευτήρια έχουν δώσει από προηγούμενες διοργανώσεις.
Η συγκινητική εμφάνιση της Σελίν Ντιόν στην γιγαντοοθόνη, η οποία για (τους γνωστούς) λόγους υγείας δεν ήταν εκεί, ίσως ήταν η κορυφαία στιγμή της βραδιάς. Και σαν πολλαπλασιαστής συναισθημάτων λειτούργησε, αμέσως μετά το βιντεοσκοπημένο μήνυμα της, η ερμηνεία του «Nepartezpassansmoi» από τέσσερις καλλιτέχνες που είχαν πάρει μέρος στον περσινό διαγωνισμό- Μαρίνα Σάττι (Ελλάδα), Τζέρι Χάιλ (Ουκρανία), Ιολάντα (Πορτογαλία) και Σίλβεστερ Μπελτ (Λιθουανία)- το οποίο η Ντιόν είχε ερμηνεύσει στην Eurovision του 1988 και χάρισε τη νίκη στην Ελβετία.
Διαβάστε επίσης
ΣΚΑΪ: «Ψήνεται» δίδυμο τηλεθέασης με Τατιάνα- Σία
Ανέβασε κι άλλο το «ταβάνι» τηλεθέασης ο «Άγιος έρωτας» (12/5)