Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Σημαντική άνοδος καταγράφεται στη διάθεση των ταξιδιωτών από τις βασικές αγορές του ελληνικού τουρισμού για διακοπές το 2025, με τη σχέση ποιότητας-τιμής να αναδεικνύεται στον πιο καθοριστικό παράγοντα επιλογής προορισμού, σύμφωνα με νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ.
Η έρευνα, που βασίστηκε σε στοιχεία της GWI και αφορά 14 χώρες – ανάμεσά τους η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία και το Ισραήλ – αποτυπώνει τις προθέσεις των ταξιδιωτών για το επόμενο εξάμηνο, καλύπτοντας αγορές που το 2024 συνέβαλαν στο 75,2% των συνολικών τουριστικών εισπράξεων στην Ελλάδα.
Πάνω από τους μισούς πολίτες στις περισσότερες από τις εξεταζόμενες χώρες δηλώνουν έτοιμοι να ταξιδέψουν μέσα στους επόμενους 3-6 μήνες. Πιο έντονη διάθεση για ταξίδια παρουσιάζουν οι καταναλωτές από Ελβετία, Αυστρία και Ιταλία, ενώ πιο συγκρατημένοι εμφανίζονται οι ταξιδιώτες από ΗΠΑ, Ισραήλ και Πολωνία.
Παράλληλα, κυρίαρχη τάση είναι οι διακοπές στο εξωτερικό – με εξαίρεση ορισμένες αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Ρουμανία, όπου προτιμώνται οι εσωτερικοί προορισμοί, πιθανότατα λόγω κόστους ή εγχώριων εναλλακτικών.
Η τιμή σε σχέση με την ποιότητα είναι ο βασικός παράγοντας για την επιλογή διακοπών, σύμφωνα με τους ταξιδιώτες. Ακολουθούν οι καιρικές συνθήκες, η ανάγκη για ξεκούραση, οι πολιτιστικές εμπειρίες και η ευκολία στο ταξίδι. Επίσης, δημοφιλείς είναι οι διακοπές με προσφορές, οι εμπειρίες ζωής και οι οικογενειακές παροχές.
Οι παραθαλάσσιοι προορισμοί κρατούν τα σκήπτρα στις προτιμήσεις, με τις διακοπές σε παραλίες και θέρετρα να ξεπερνούν το 49%, ενώ ακολουθούν τα road trips, τα θεματικά πάρκα, οι διακοπές δράσης και οι κρουαζιέρες.
Οι οικονομικές συνθήκες φαίνεται πως θα επηρεάσουν το τουριστικό ρεύμα του 2025. Οι προβλέψεις δείχνουν χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης για τις περισσότερες ευρωπαϊκές οικονομίες, ενώ οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να επηρεαστούν από εμπορικές εντάσεις και περιοριστικές δημοσιονομικές πολιτικές. Μόνη εξαίρεση στην Ευρώπη είναι η Δανία, με πιο θετικές οικονομικές εκτιμήσεις.
Η κλιμάκωση των εμπορικών συγκρούσεων μεταξύ ΗΠΑ, Κίνας και Ε.Ε. επιτείνει την αβεβαιότητα, επηρεάζοντας τις καταναλωτικές δαπάνες και τη διάθεση για ταξίδια.
Παρά τη διεθνή αβεβαιότητα, η Ελλάδα παραμένει στις πέντε πρώτες επιλογές των τουριστών στις περισσότερες αγορές της Μεσογείου για τη θερινή περίοδο του 2025. Ξεχωρίζει ιδιαίτερα στην αγορά του Ισραήλ, όπου βρίσκεται στην πρώτη θέση. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν οι ΗΠΑ και η Ελβετία, όπου η χώρα μας καταλαμβάνει την έκτη θέση.
Συνολικά, για τη θερινή περίοδο 2025 (30 Μαρτίου – 25 Οκτωβρίου), έχουν προγραμματιστεί 28,5 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις προς την Ελλάδα – σημειώνοντας αύξηση 5,2% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που μαζί έφεραν το 33% των τουριστικών εσόδων το 2024, συνεχίζουν να στηρίζουν τον ελληνικό τουρισμό. Η βρετανική αγορά παραμένει η μεγαλύτερη, με 5,7 εκατ. προγραμματισμένες θέσεις (+3,6%), ενώ η Γερμανία ακολουθεί με 4,8 εκατ. θέσεις (+3,9%).
Διαβάστε επίσης:
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.