Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Από σήμερα, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου ξεκινούν επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις, διαμαρτυρόμενες έντονα για την εφαρμογή του νέου ψηφιακού πελατολογίου. Το νέο αυτό μέτρο απαιτεί την υποχρεωτική καταγραφή και άμεση αποστολή σε πραγματικό χρόνο όλων των τεχνικών εργασιών που γίνονται σε οχήματα, μέσω της ειδικής πλατφόρμας MyData.
Τα συνεργεία, τα πλυντήρια, τα πάρκινγκ και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων εκφράζουν έντονη αντίδραση, υποστηρίζοντας πως η εφαρμογή του μέτρου επιφέρει σημαντική επιβάρυνση στη λειτουργία τους. Τονίζουν την αυξημένη γραφειοκρατία που τους επιβάλλεται, τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αλλά και το επιπλέον κόστος που αναγκάζονται να σηκώσουν, καθώς πιθανόν θα χρειαστεί να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό για να ανταποκριθούν στην καθημερινή υποχρέωση καταγραφής των δεδομένων.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Οικονομικών τονίζει πως η αυστηροποίηση των ελέγχων σε συνεργεία, πλυντήρια και πάρκινγκ γίνεται γιατί έχουν αποκαλυφθεί υψηλά ποσοστά παραβατικότητας που φτάνουν μέχρι και το 65%. Επισημαίνει πως η διαδικασία καταγραφής είναι απλή και γρήγορη, διαρκεί μόλις 30 δευτερόλεπτα μέσω μιας ειδικής εφαρμογής κινητού τηλεφώνου, και πως το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την πάταξη της φοροδιαφυγής σε κλάδους με έντονη αδιαφάνεια και υψηλό κίνδυνο παραβατικών συμπεριφορών.
Με τη λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει άμεση και σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία πελατών και τις συναλλαγές τους, τα οποία διαβιβάζονται αυτόματα μέσω της πλατφόρμας myDATA. Τα δεδομένα αυτά διασταυρώνονται με τα εκδιδόμενα παραστατικά, προσφέροντας ένα ισχυρό όπλο στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο μέτρο από το προσεχές φθινόπωρο θα επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως οι εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις, δεξιώσεις κ.ά.), ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τους φορολογικούς ελέγχους και τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως:
Η διαδικασία λειτουργίας του ψηφιακού πελατολογίου περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
Η ΑΑΔΕ αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά τόσο για επιτόπιους ελέγχους όσο και για ψηφιακές διασταυρώσεις, με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής στον κλάδο του αυτοκινήτου και των σχετικών υπηρεσιών. Οι επιχειρήσεις, από την άλλη, διαμαρτύρονται για τις επιβαρύνσεις που δημιουργεί το νέο πλαίσιο, αναζητώντας τρόπους να αντισταθούν και να προστατέψουν τη βιωσιμότητά τους μέσα σε ένα ήδη δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.
Διαβάστε επίσης:
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Άνοιξε η πλατφόρμα για τις αιτήσεις
Γιάννης Στουρνάρας: Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.