Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ένας από τους… πονοκεφάλους των road trip και γενικά των μεγάλων μετακινήσεων κατά τις καλοκαιρινές αποδράσεις, είναι πέρα από την προσοχή στο δρόμο για θέματα ασφαλείας, η χρήση του… air-condition.
Για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη, η έγνοια είναι μικρότερη, καθώς οι αποστάσεις είναι πιο σύντομες, τα παράθυρα μπορούν να είναι ορθάνοιχτα πολλές φορές και δεν γεννάται ιδιαίτερο θέμα.
Αλλά η παρατεταμένη χρήση του κλιματιστικού στο αυτοκίνητο κατά το καλοκαίρι, με τις μεγάλες αποστάσεις στις μετακινήσεις, απαιτεί προσοχή ώστε να έχουμε δροσιά, καλή απόδοση του συστήματος και περιορισμένη επιβάρυνση στην κατανάλωση καυσίμου.
Η ιδανική θερμοκρασία για το air condition του αυτοκινήτου είναι περίπου 21-22 βαθμοί Κελσίου. Αυτό το εύρος εξασφαλίζει δροσιά χωρίς να επιβαρύνεται υπερβολικά ο συμπιεστής, αποφεύγοντας τη συνεχή λειτουργία στα ανώτερα όριά του. Επιλέγοντας πολύ χαμηλή θερμοκρασία, π.χ. 16 βαθμούς, το σύστημα θα δουλεύει ασταμάτητα, αυξάνοντας τη φθορά και την κατανάλωση καυσίμου.
Το κλιματιστικό δεν χρειάζεται να δουλεύει συνέχεια, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές ή όταν η θερμοκρασία στην καμπίνα έχει ήδη πέσει. Είναι καλό να αφήνουμε τον αέρα να ανανεώνεται με το άνοιγμα των παραθύρων κατά διαστήματα, για να αποφεύγεται η στασιμότητα του αέρα και η συσσώρευση οσμών.
Στην αρχή της διαδρομής, ειδικά αν η καμπίνα είναι πολύ ζεστή (π.χ. μετά από παρκάρισμα στον ήλιο), καλό είναι να ανοίγουμε τα παράθυρα λίγο, ώστε να φύγει ο θερμός αέρας και να μειωθεί η θερμοκρασία γρήγορα.
Μετά, κλείνουμε τα παράθυρα ώστε να λειτουργεί πιο αποδοτικά το κλιματιστικό και μην επιβαρύνεται με ζεστό αέρα από έξω.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μπορεί να ανοίγουμε ελαφρώς τα παράθυρα σε ανοιχτούς δρόμους, για καλύτερη αερισμό και αποφυγή υψηλής συγκέντρωσης CO2.
Η λειτουργία του κλιματιστικού επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου, καθώς ο συμπιεστής “τραβά” ισχύ από τον κινητήρα. Σε πρακτικά νούμερα, αυτό αντιστοιχεί σε επιπλέον απώλεια 3 έως 8 ίππων, ενώ η ECU του αυτοκινήτου αυξάνει το μίγμα καυσίμου για να καλύψει το φορτίο.
Οι επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες όταν ο κλιματισμός λειτουργεί στην πιο ψυχρή ρύθμιση και για μεγάλες χρονικές περιόδους.
Με αυτά τα απλά βήματα, εξασφαλίζουμε αποτελεσματική δροσιά, προστατεύουμε το σύστημα κλιματισμού και ελαχιστοποιούμε την κατανάλωση καυσίμου.
Διαβάστε επίσης:
Τι πρέπει να προσέξουμε στο αυτοκίνητό μας λίγο πριν τις διακοπές
Τρία οικογενειακά SUV με κατανάλωση κάτω από 5 lt/100km – Τιμή κάτω από 28.500 ευρώ
Δακτύλιος: Τέλος από σήμερα (18/7) για το καλοκαίρι – Πότε επιστρέφει
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.