ΚΥΡΙΑΚΗ 20.07.2025 02:19
MENU CLOSE

Αυτοκίνητο και air-condition: Τα μυστικά για τη χρήση τους στα ταξίδια – Η ιδανική θερμοκρασία και τα ανοιχτά παράθυρα

19.07.2025 10:34

Ένας από τους… πονοκεφάλους των road trip και γενικά των μεγάλων μετακινήσεων κατά τις καλοκαιρινές αποδράσεις, είναι πέρα από την προσοχή στο δρόμο για θέματα ασφαλείας, η χρήση του…  air-condition.

Αλλά η παρατεταμένη χρήση του κλιματιστικού στο αυτοκίνητο κατά το καλοκαίρι, με τις μεγάλες αποστάσεις στις μετακινήσεις, απαιτεί προσοχή ώστε να έχουμε δροσιά, καλή απόδοση του συστήματος και περιορισμένη επιβάρυνση στην κατανάλωση καυσίμου.

Το ερώτημα για την ιδανική θερμοκρασία

Η ιδανική θερμοκρασία για το air condition του αυτοκινήτου είναι περίπου 21-22 βαθμοί Κελσίου. Αυτό το εύρος εξασφαλίζει δροσιά χωρίς να επιβαρύνεται υπερβολικά ο συμπιεστής, αποφεύγοντας τη συνεχή λειτουργία στα ανώτερα όριά του. Επιλέγοντας πολύ χαμηλή θερμοκρασία, π.χ. 16 βαθμούς, το σύστημα θα δουλεύει ασταμάτητα, αυξάνοντας τη φθορά και την κατανάλωση καυσίμου.

Το κλιματιστικό δεν χρειάζεται να δουλεύει συνέχεια, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές ή όταν η θερμοκρασία στην καμπίνα έχει ήδη πέσει. Είναι καλό να αφήνουμε τον αέρα να ανανεώνεται με το άνοιγμα των παραθύρων κατά διαστήματα, για να αποφεύγεται η στασιμότητα του αέρα και η συσσώρευση οσμών.

Παράθυρα ανοιχτά ή κλειστά;

Στην αρχή της διαδρομής, ειδικά αν η καμπίνα είναι πολύ ζεστή (π.χ. μετά από παρκάρισμα στον ήλιο), καλό είναι να ανοίγουμε τα παράθυρα λίγο, ώστε να φύγει ο θερμός αέρας και να μειωθεί η θερμοκρασία γρήγορα.

Μετά, κλείνουμε τα παράθυρα ώστε να λειτουργεί πιο αποδοτικά το κλιματιστικό και μην επιβαρύνεται με ζεστό αέρα από έξω.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μπορεί να ανοίγουμε ελαφρώς τα παράθυρα σε ανοιχτούς δρόμους, για καλύτερη αερισμό και αποφυγή υψηλής συγκέντρωσης CO2.

Η κατανάλωση καυσίμου και η επιβάρυνση της μηχανής

Η λειτουργία του κλιματιστικού επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου, καθώς ο συμπιεστής “τραβά” ισχύ από τον κινητήρα. Σε πρακτικά νούμερα, αυτό αντιστοιχεί σε επιπλέον απώλεια 3 έως 8 ίππων, ενώ η ECU του αυτοκινήτου αυξάνει το μίγμα καυσίμου για να καλύψει το φορτίο.

Οι επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες όταν ο κλιματισμός λειτουργεί στην πιο ψυχρή ρύθμιση και για μεγάλες χρονικές περιόδους.

Προτάσεις για βέλτιστη χρήση:

  • Αρχικά αερίζουμε το αυτοκίνητο με τα παράθυρα ανοιχτά, για να φύγει η παγιδευμένη ζέστη.
  • Ρυθμίζουμε το κλιματιστικό σε 21-22 βαθμούς, όχι σε πολύ χαμηλές τιμές.
  • Χρησιμοποιούμε τη λειτουργία ανακύκλωσης εσωτερικού αέρα για πιο αποδοτικό κλιματισμό όταν η καμπίνα έχει ήδη δροσιά.
  • Σε μεγάλα ταξίδια, ανοίγουμε τα παράθυρα κάθε τόσο για φρεσκάδα.
  • Προτιμάμε να παρκάρουμε το αυτοκίνητο σε σκιερό μέρος ή χρησιμοποιούμε αντηλιακά σκίαστρα για να μειώσουμε την προθέρμανση της καμπίνας.
  • Είναι σημαντικό να μειώνουμε σταδιακά τη διαφορά θερμοκρασίας λίγο πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, ώστε να αποφύγουμε το θερμικό σοκ στον οργανισμό, ιδίως όταν έξω η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.

Με αυτά τα απλά βήματα, εξασφαλίζουμε αποτελεσματική δροσιά, προστατεύουμε το σύστημα κλιματισμού και ελαχιστοποιούμε την κατανάλωση καυσίμου.

Διαβάστε επίσης:

Τι πρέπει να προσέξουμε στο αυτοκίνητό μας λίγο πριν τις διακοπές

Τρία οικογενειακά SUV με κατανάλωση κάτω από 5 lt/100km – Τιμή κάτω από 28.500 ευρώ

Δακτύλιος: Τέλος από σήμερα (18/7) για το καλοκαίρι – Πότε επιστρέφει

ΚΥΡΙΑΚΗ 20.07.2025 00:27
Exit mobile version