Γιατί χρειάζονται προσοχή τα ελαστικά των καινούριων αυτοκινήτων
Εδώ και αρκετά χρόνια τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με κιτ επισκευής ελαστικού αντί για εφεδρικό τροχό κανονικού μεγέθους ή έκτακτης ανάγκης.
Αυτό το κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως για να μειώσουν το κόστος κατασκευής ενώ παράλληλα θέλουν να κερδίσουν περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.
Κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα
Το κιτ επισκευής είναι εύκολο να αποθηκευτεί στο αυτοκίνητο και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο από ένα εφεδρικό ελαστικό. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει επίσης σημαντικά λιγότερο και επομένως δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου.
Από την άλλη, εάν το στεγανωτικό υγρό χρησιμοποιηθεί σε ένα ελαστικό, ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει μόνο μια συγκεκριμένη απόσταση μέχρι να βρει συνεργείο. Δεν αποτελεί μόνιμη λύση και το κατεστραμμένο ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί σύντομα με καινούριο. Τα κιτ επισκευής είναι βολικά στη χρήση, αλλά αποτελούν δαπανηρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τη ρεζέρβα. Απαιτούν συμπιεστή για να φουσκώσει το ελαστικό στη σωστή πίεση και το κόστος τους κυμαίνεται μέχρι περίπου 50 ευρώ.
Το στεγανωτικό ελαστικών λειτουργεί μόνο εάν υπάρχει διαρροή στο πέλμα του ελαστικού, που δεν πρέπει να ξεπερνά τα 4-5 χιλιοστά. Σε μεγαλύτερες ζημιές απαιτείται οδική βοήθεια.
Από την άλλη τα σπρέι ελαστικών είναι φθηνότερα από τα κιτ επισκευής. Το υγρό επισκευής ψεκάζεται στο ελαστικό με φιάλη αερίου και αποκαθιστά την πίεση για συνεχή οδήγηση. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ελαστικά έως 16 ίντσες, αλλά η μέγιστη πίεση μετά την εφαρμογή είναι μόνο 1,5 bar.
Τέλος, ορισμένα προϊόντα δεν είναι κατάλληλα για αυτοκίνητα με συστήματα άμεσης παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, καθώς το στεγανωτικό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους αισθητήρες. Επιπλέον, τα κιτ επισκευής έχουν ημερομηνία λήξης όπως και τα κιτ πρώτων βοηθειών.
Σημαντικές επισημάνσεις
Ορισμένα προϊόντα δεν είναι συμβατά με συστήματα άμεσης παρακολούθησης πίεσης
Το στεγανωτικό μπορεί να προκαλέσει ζημιά στους αισθητήρες
Τα κιτ επισκευής έχουν ημερομηνία λήξης.
(Πηγή: autotypos.gr)
Διαβάστε επίσης:
Leasing αυτοκινήτου: Αυτά είναι τα δικαιολογητικά που χρειάζονται
Αυτή η πόλη έκλεισε ένα χρόνο χωρίς κανένα θάνατο από τροχαίο – Πώς το κατάφερε;
Η παράβαση-χρυσός της Τροχαίας: Πρόστιμα ύψους 997.350 ευρώ μέσα σε μία εβδομάδα