search
ΤΕΤΑΡΤΗ 22.10.2025 16:45
MENU CLOSE

ΟΣΕ: Μεθοδεύσεις για εκποίηση της Καρόλου, προορίζουν το κτίριο για… ξενοδοχείο – Ερωτηματολόγιο Παληού, τι καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι

22.10.2025 13:30
upscalemedia-transformed

Επιμένει ο νέος υπηρεσιακός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Χρήστος Παληός, στην «έξωση» των υπηρεσιών του Οργανισμού από το ιδιόκτητο ιστορικό κτήριο της οδού Καρόλου 1-3, το οποίο προορίζει για πώληση-μίσθωση σε ξένη ιδιωτική εταιρεία, που θέλει να το μετατρέψει σε ξενοδοχείο!

Την ώρα που δεκάδες έργα του σιδηροδρόμου βρίσκονται στο «κόκκινο» και κινδυνεύουν με απένταξη από διάφορα ευρωπαϊκά κοινοτικά προγράμματα, προκαλώντας ζημιές εκατομμυρίων ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο και τις σιδηροδρομικές υποδομές, ο κ. Παληός θέτει σε προτεραιότητα την εκποίηση με συνοπτικές διαδικασίες περιουσιακών στοιχείων του ΟΣΕ. Λειτουργώντας ως σύμβουλος real estate, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, το βράδυ της Δευτέρας απέστειλε ερωτηματολόγιο στα υπηρεσιακά emails των υπαλλήλων του ΟΣΕ, προκειμένου να αποσπάσει τη συγκατάθεσή τους για την… έξωση των ίδιων και του Οργανισμού από τη φυσική τους έδρα.

Σημειώνεται, ότι στο εισαγωγικό σημείωμα στο εν λόγω ερωτηματολόγιο, ο κ. Παληός, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «τα τελευταία χρόνια, η γύρω περιοχή από τα Γραφεία μας στην Καρόλου έχει επιβαρυνθεί σημαντικά, δημιουργώντας συχνά απαράδεκτες συνθήκες προσέλευσης στην εργασία όλων σας».

Για τον λόγο αυτό, προσθέτει, «και στο πλαίσιο του συνολικού εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, εξετάζουμε είτε την παραμονή στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις στην Καρόλου, είτε τη μετεγκατάσταση της εταιρείας σε ένα πιο σύγχρονο, ασφαλές και λειτουργικό κτίριο σε άλλη περιοχή, που θα ανταποκριθεί καλύτερα στις ανάγκες ενός σύγχρονου, καθαρού και ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος»!.

Ωστόσο, πριν ληφθεί απόφαση, λέει ο κ. Παληός στο σημείωμά του προς τους εργαζόμενους, «είναι σημαντικό να ακουστεί η γνώμη όλων σας και γι αυτό σας καλούμε να αφιερώσετε 2 λεπτά για να απαντήσετε στο ερωτηματολόγιο».

Τί προβλέπει το ερωτηματολόγιο

Ερωτηματολόγιο προς το Προσωπικό του ΟΣΕ για τον Χώρο Εργασίας:

Με στόχο να ληφθεί υπόψη η άποψη όλων των εργαζομένων, παρακαλούμε να απαντήσετε στις παρακάτω σύντομες ερωτήσεις.

Η συμπλήρωση είναι ανώνυμη και διαρκεί λιγότερο από 2 λεπτά.

Κατά την υποβολή αυτής της φόρμας, δεν θα συλλέγει αυτόματα τα στοιχεία σας, όπως το όνομα και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εκτός αν την καταχωρήσετε οι ίδιοι.

Απαιτούνται

1.Εργάζεστε στα Κεντρικά Γραφεία (Καρόλου 1-3 & Καρόλου 27) του ΟΣΕ στην Καρόλου;

Ναι

Όχι

2.Ποιο είναι το είδος της εργασιακής σχέσης με τον ΟΣΕ;

Αορίστου Χρόνου

ΔΠΥ / Έκτακτο Προσωπικό / Άλλο

3.Πόσο ικανοποιημένοι είστε από τις τρέχουσες συνθήκες εργασίας στα γραφεία της Καρόλου;

Αν δεν εργάζεστε στην Καρόλου, απαντήστε με βάση τη γνώμη σας για τον χώρο όταν τον επισκέπτεστε ή τη γενική εικόνα που έχετε:

Πολύ δυσαρεστημένος/η

Πολύ ικανοποιημένος/η

4.Αν υπήρχε η δυνατότητα μετεγκατάστασης σε ένα νέο, σύγχρονο και πιο εργονομικό κτίριο, τι θα προτιμούσατε;

Να παραμείνουμε στα γραφεία της Καρόλου

Να μεταφερθούμε σε νέο, πιο σύγχρονο χώρο εργασίας, εντός Αττικής

5.Ποιος είναι είναι, κατά τη γνώμη σας, ο σημαντικότερος παράγοντας για ένα ιδανικό περιβάλλον εργασίας;

Φυσικό φως και αισθητική χώρου

Σύγχρονος εξοπλισμός και τεχνολογία

Κοινόχρηστοι χώροι (π.χ. καφετέρια, χώροι συνεργασίας)

Θέσεις στάθμευσης

Ενεργειακή απόδοση / βιωσιμότητα

Πρόσβαση σε μέσα μεταφοράς

Υποβολή

Η ενέργεια αυτή του διευθύνοντος συμβούλου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, συνδικαλιστές του οποίου μιλούν για «πρωτοφανή βιασύνη εκποίησης του ιδιόκτητου κτιρίου, προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων και όχι του ΟΣΕ».

Σε σκληρή ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι «αντί να μεταφερθούν σε αυτό και οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ, που σήμερα βρίσκονται σε κοντινό κτίριο, καταβάλλοντας ετησίως μισθώματα άνω των 700.000 ευρώ, ξαφνικά κάποιοι δρομολογούν συνολικά την… έξωση του ΟΣΕ από την ιστορική έδρα του, ερήμην των υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών που έχουν λόγο για την παραμονή των υπηρεσιών στο συγκεκριμένο κτίριο».

Ένα κτίριο με βαριά ιστορία

Σημειώνεται, ότι το κτίριο του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου 1-3, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα δημόσια κτίρια της μεταπολεμικής Αθήνας. Η κατασκευή του ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 και εγκαινιάστηκε το 1972.

Τη μελέτη υπέγραψαν οι αρχιτέκτονες Σθένης Μολφέσης και Θύμιος Παπαγιάννης, που ενσωμάτωσαν στοιχεία πρωτοποριακά για την εποχή. Το μέγαρο έχει συνολική επιφάνεια περίπου 15.400 τετραγωνικών μέτρων και για δεκαετίες αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ο ΟΣΕ εξακολουθεί να λειτουργεί στο κτίριο μέχρι σήμερα, ενώ σε τμήμα του, στον χώρο της παλιάς βιβλιοθήκης, φιλοξενείται το Ιστορικό Αρχείο του Οργανισμού. Έπειτα από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς, η εταιρεία μετακόμισε σε νέα γραφεία, αφήνοντας κενά γραφεία στο κτίριο της Καρόλου.

Ωστόσο, «αντί να μεταφερθούν σε αυτό και οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ, που σήμερα βρίσκονται σε κοντινό κτίριο, καταβάλλοντας ετησίως μισθώματα άνω των 700.000 ευρώ, ξαφνικά κάποιοι δρομολογούν συνολικά την… έξωση του ΟΣΕ από την ιστορική έδρα του, ερήμην (;) του “νοικοκύρη” που είναι το υπουργείο Οικονομικών» λένε χαρακτηριστικά στελέχη του Οργανισμού.

Το ιστορικό κτίριο του ΟΣΕ επί της οδού Καρόλου, το οποίο καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, ανήκει στο περιουσιολόγιο του Δημοσίου και στο υπουργείο Οικονομικών.

Παρότι από το συγκεκριμένο υπουργείο δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση για πώληση ή μακροχρόνια παραχώρηση του κτιρίου, η νέα μεταβατική διοίκηση του ΟΣΕ, που τοποθετήθηκε μόλις πρόσφατα, βρίσκεται ατύπως σε «επαφές» με εταιρείες real estate, προκειμένου να αποτυπωθεί η κατάσταση του κτιρίου και να καταρτιστεί λεπτομερής πρόταση για τη δρομολόγηση της «αξιοποίησής» του, είτε μέσω πώλησης είτε με μακροχρόνια παραχώρηση.

Ξενοδοχείο και μεταφορά του ΟΣΕ σε κτίριο του ΤΕΕ

Έγκυρες πηγές του ΟΣΕ αναφέρουν, ότι κινούνται διαδικασίες από τη διοίκηση του Παληού με σκοπό την «αξιοποίηση» του κτιρίου, με συχνές επισκέψεις σε αυτό ειδικών συμβούλων, κυρίως νυχτερινές ώρες!

Στους διαδρόμους του μεγάρου του ΟΣΕ ακούγεται πλέον έντονα πως το ακίνητο σχεδιάζεται να παραχωρηθεί σε γνωστή εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων για τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, παρότι για το βήμα αυτό δεν υπάρχει από πλευράς ΟΣΕ κάποια ολοκληρωμένη μελέτη σκοπιμότητας ή αποτίμησης του κτηρίου!

Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για πώληση του κτηρίου της οδού Καρόλου και μεταφορά τού νέου υπό σύσταση φορέα του ΟΣΕ (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη ΑΕ) σε ένα από τα δύο κτίρια ιδιοκτησίας του ΤΕΕ που ολοκληρώνονται στο Μαρούσι!

Στο ένα από τα δύο κτίρια πρόκειται να μεταφερθούν οι υπηρεσίες του ΤΕΕ, ενώ στο δεύτερο φέρεται ότι επιδιώκεται διακαώς η μεταφορά όλων των υπηρεσιών του νέου ΟΣΕ μέσω σχετικής μίσθωσης από το Τεχνικό Επιμελητήριο.

Σημειωτέον, ότι ο κ. Παληός έχει συγγενική σχέση (είναι κουμπάροι) με τον πρόεδρο του ΤΕΕ, Γιώργο Στασινό.

Τί λένε οι εργαζόμενοι

Σε ανοιχτή επιστολή του προς την κυβέρνηση και τους βουλευτές το σωματείο εργαζομένων του ΟΣΕ αναφέρει:

Στα υπηρεσιακά email των συναδέλφων ήρθε μήνυμα με εισήγηση του διευθύνοντα συμβούλου και με ερωτηματολόγιο που θα συμπληρωθεί από τους συναδέλφους που εργάζονται στο κτίριο της Καρόλου 1-3.

Είναι ένα ερωτηματολόγιο το οποίο προσπαθεί να κατευθύνει τους συναδέλφους μας ώστε να υλοποιηθεί απόφαση που σύμφωνα με φήμες δημοσιεύματα, έχουν πάρει για αλλαγή χρήσης του κτιρίου της Καρόλου 1-3.

Αυτό που το σωματείο γνωρίζει από φήμες είναι ότι μεγάλη εταιρεία έχει δείξει ενδιαφέρον για το κτίριο της οδού της οδού Καρόλου 1 -3, να το εκμεταλλευτεί για την χρήση ξενοδοχείου.

Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ θα θέλαμε και εμείς να θέσουμε κάποια ερωτήματα που αφορούν την κοινωνία και τον φορολογούμενο πολίτη:

1) Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας γνωρίζει αυτό τον σχεδιασμό; Το κτίριο της Καρόλου 1 -3 βρίσκεται στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με σχεδιασμό και του υπουργείου (πολύ κοντά στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας, όπου υπάρχει και στρατιωτική διοίκηση).

2) Στο ισόγειο της Καρόλου 1 -3 βρίσκεται συνεχώς αστυνομική δύναμη γιατί μπαίνει το ερώτημα της ασφάλειας για την γύρω περιοχή. Ζητάμε να μας απαντήσει ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ποια περιοχή της Αττικής έχει χαμηλή εγκληματικότητα; Αν όντως ισχύει η φήμη για την χρήση ξενοδοχείου η περιοχή μετά θα γίνει ασφαλής;

Το κτίριο της Καρόλου 1 -3 αποτελεί ιδιοκτησία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας και αποτελεί την έδρα του από το 1970. Θα του αλλάξουν χρήση και ο καινούριος οργανισμός θα υποχρεωθεί να πληρώνει ενοίκιο;

Ο σχεδιασμός για τον καινούργιο οργανισμό είναι να εγκατασταθεί στην Καρόλου 1-3 εξοπλισμός χιλιάδων ευρώ που αφορά τη ρύθμιση και παρακολούθηση της κυκλοφορίας. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν σε ένα ενοικιαζόμενο κτίριο;

Γιατί για την αναβάθμιση του κτιρίου δεν έχουν χρησιμοποιήσει τα πακέτα ΕΣΠΑ αντίστοιχες περιπτώσεις; Γιατί αφού υπάρχει σκεπτικό μετεγκατάστασης ήδη γίνονται εργασίες σε ορόφους του κτιρίου της Καρόλου και μάλιστα από όσο γνωρίζουμε με απευθείας αναθέσεις;

Γιατί δεν έχουν μετεγκατασταθεί οι συνάδελφοι από την ΕΡΓΟΣΕ στο κεντρικό κτίριο και χρεώνονται οι φορολογούμενοι 700.000€ κατ’ έτος; Περιμένουμε απαντήσεις από τους συναρμόδιους Υπουργούς.

3) Όσον αφορά στο ερώτημα ποιος είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για ιδανικό περιβάλλον εργασίας, θα πρέπει να μας απαντήσει ο αρμόδιος Υπουργός. Γνωρίζει ότι οι συνάδελφοί μας της εξωτερικής υπηρεσίας εργάζονται χωρίς μέσα ατομικής προστασίας, αντίστοιχα της εργασίας που επιτελούν;

Γνωρίζει ο Υπουργός ότι ο αριθμός των λειτουργικών υπηρεσιακών οχημάτων έχει μειωθεί δραματικά, με αποτέλεσμα οι ομάδες εργασίας να μην φτάνουν έγκαιρα ή και καθόλου όταν παρουσιάζεται πρόβλημα στη σιδηροδρομική υποδομή;

Έχει γίνει σχεδιασμός για τον χειμώνα που έρχεται και τι προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν στην υποδομή για να υπάρξει ασφαλής κυκλοφορία των συρμών;

Τέλος σήμερα λειτουργούμε με μεταβατικό οργανόγραμμα και οι καινούργιοι κανονισμοί για τους εργαζομένους επεξεργάζονται. Πώς μπορεί μια μεταβατική διοίκηση να πάρει μια τέτοια σοβαρή απόφαση;

Προτείνουμε: Προσλήψεις μόνιμων εργαζομένων μέχρι την κάλυψη των θέσεων οργανογράμματος.

Εκπαίδευση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσίας και τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου στις διευθύνσεις γραμμής και ηλεκτρολογικών και ηλεκτρονικών συστημάτων.

Την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στα χρονοδιαγράμματα των συμβάσεων. Ενασχόληση της Διοίκησης με το πραγματικό έργου του Σιδηροδρόμου, όπως η αύξηση της χωρητικότητας και όχι η μείωση των δρομολογίων, καθώς και η ασφάλεια των επιβατών, σε αντίθεση με την σημερινή ενασχόλησή τους με το κτίριο της Καρόλου.

Οι επαγγελματίες σιδηροδρομικοί ξέρουμε τι πρέπει να γίνει για να αποκτήσει ο σιδηρόδρομος αξιοπιστία και ασφάλεια».

Διαβάστε επίσης

KKE για Διονύση Σαββόπουλο: «Τα τραγούδια του επηρέασαν συνειδήσεις»

Ανατροπή από Marc: Καρυστιανού, Σαμαράς, Τσίπρας «ξαναφτιάχνουν» την αντιπολίτευση και απειλούν τη ΝΔ

Νέο μήνυμα από Δένδια σε Μαξίμου: Προτίθεται να ψηφίσει με επιστολική ψήφο την τροπολογία για τον Άγνωστο Στρατιώτη

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 22.10.2025 16:45