search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28.11.2025 12:08
MENU CLOSE

Μέγα deal στον χώρο της διαφήμισης – Οι προκλήσεις στο χώρο των ΜΜΕ

28.11.2025 11:19
omnicom

«Και έσονται δύο εις σάρκα μία», θα μπορούσε να είναι η κίνηση που έλαβε την «ευλογία» από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Ευρώπης, ανάμεσα σε δύο κορυφαίους «παίκτες» με πεδίο δράσης τα ΜΜΕ, την διαφήμιση, το μάρκετινγκ και την επικοινωνία.

Ο όμιλος της Omnicom (OMC) εξαγόρασε τον ανταγωνιστή του, Interpublic Group (IPG), επιχειρήσεις εισηγμένες αμφότερες στην Κεφαλαιαγορά της Νέας Υόρκης, με τίμημα 13 δισ. δολάρια.

Η συμφωνία δημιουργεί τον μεγαλύτερο όμιλο διαφημιστικών εταιρειών παγκοσμίως και είναι πιθανό να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ενοποίηση σε μια εποχή που ορίζεται από την κλίμακα, τα δεδομένα και την Τεχνητή Νοημοσύνη.

«Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Omnicom θέτει ένα νέο πρότυπο για τη σύγχρονη ηγεσία στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις», δήλωσε  ο Διευθύνων Σύμβουλος της Omnicom, Τζον Ρεν.

Η συμφωνία υπογραμμίζει τις πιέσεις στον κλάδο της διαφήμισης και την ανάγκη για ενοποίηση του κλάδου.

Με την IPG, η Omnicom μπορεί να πραγματοποιήσει μεγαλύτερες επενδύσεις σε πλατφόρμες, να εξασφαλίσει περισσότερες σημαντικές εμπορικές συμφωνίες, να εμβαθύνει τις συνεργασίες στον τομέα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης και να ενισχύσει το δημιουργικό της ταλέντο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συμφωνία την Κυριακή χωρίς όρους, λέγοντας ότι δεν εγείρει ανησυχίες για τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά τον Αύγουστο, επίσης χωρίς όρους.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ ήταν ελαφρώς πιο απαιτητικές, σημειώνει ο Axios.

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) είχε τοποθετηθεί τον Ιούνιο ότι θα εγκρίνει τη μεγάλη συγχώνευση, αλλά μόνο εάν οι οργανισμοί συμφωνήσουν ότι δεν θα απαγορεύσουν διαφημίσεις με βάση την πολιτική.

Κι εμάς τι μάς «κόφτει» όλο αυτό, ενδεχομένως να αναρωτηθεί κάποιος. Ξέρετε, αν και μπορεί να μην αντιστοιχεί  ακριβώς στο «φαινόμενο της πεταλούδας», δείτε τί συμβαίνει γύρω μας στον ευρύτερο τομέα των ΜΜΕ και της Επικοινωνίας.

Ίσως ο χαρακτηρισμός «κοσμογονία» μπορεί να θεωρηθεί υπερβολικός.  Δείτε όμως τη «μεγάλη εικόνα» με ό,τι συμβαίνει και θα συμβεί στον συγκεκριμένο χώρο. Όλο το τοπίο βρίσκεται σε αναδιάταξη. Για παράδειγμα προσφάτως η Skydance Media εξαγόρασε την Paramount Global. Και τώρα η Paramount Skydance «χτυπά» την Warner Bros Discovery.

«Μνηστήρες» είναι επίσης το Netflix και η Comcast.  Αν επέλθει συμφωνία μεταξύ των δύο κολοσσών ψυχαγωγίας η PSKY θα ελέγχει το 32% της αγοράς κινηματογραφικών ταινιών της Βόρειας Αμερικής. Κι αυτό είναι ένα μέρος της «παγκόσμιας εικόνας». Το υπόλοιπο, στην μεγάλη κλίμακα, θα το μάθουμε, όταν κι αν εφόσον συμβεί το deal. Η WBD εκτιμάται ότι ίσως να αποφανθεί πριν από τα Χριστούγεννα.

Η συγχώνευση Omnicom – Interpublic Group, είναι μέρος της «παγκόσμιας εικόνας». Η συμφωνία είναι η τελευταία σε μια σαρωτική αναδιοργάνωση του κλάδου των διαφημίσεων, σημειώνουν παρατηρητές των τεκταινόμενων του χώρου.

Οι παραδοσιακές- καθιερωμένες φίρμες διαφήμισης/επικοινωνίας καταρρέουν. Η σημαντική βρετανική WPP, με έδρα το Λονδίνο, η οποία πριν από αυτή τη συγχώνευση OMC- IPG ήταν ο μεγαλύτερος διαφημιστικός όμιλος από άποψη εσόδων,   εξαγοράστηκε από την KKR το 2024, μέσω της θυγατρικής της FGS Global, για 767 εκατ. δολάρια. Οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο ύστερα από το ενδιαφέρον εξαγοράς της από την «μικρότερη» γαλλική Havas και εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ.

 Οι διαφημιστικοί- Επικοινωνιακοί οργανισμοί προσαρμόζονται στην επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης, των πλατφορμών αυτοεξυπηρέτησης για αγορά διαφημίσεων και σε ό,τι άλλο συντελείται στον χώρο των ΜΜΕ. Άλλωστε οι δύο κλάδοι αυτοί είναι αλληλένδετοι.

Τα αποτελέσματα- ή οι συνέπειες, αν προτιμάτε – από τις  μεταβολές που συντελούνται στον ευρύτερο τομέα των ΜΜΕ και της διαφήμισης θα διαπιστωθούν από τους καταναλωτές (οπτικοακουστικού περιεχομένου, προϊόντων και αγαθών) μεσομακροπρόθεσμα.

Σε πρώτη φάση οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις, νομοτελιακά, ως επιχειρηματικές «προκλήσεις», σημαίνουν απώλειες θέσεων εργασίας κατά χιλιάδες.

Διαβάστε επίσης

Το θεαματικό ματς Ολυμπιακός – Ρεάλ Μαδρίτης είχε την υψηλότερη τηλεθέαση της περασμένης ημέρας (26/11)

Επτά γκολ έστειλαν, κατά βάση, το Mega στην κορυφή της τηλεθέασης την Τετάρτη (26/11)

H κακοκαιρία Adel «χτύπησε» την ΕΡΤ – Αποκαταστάθηκε η λειτουργία στο κέντρο εκπομπής Ακαρνανικών

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28.11.2025 12:08