26/09/2017 21:13:39
21.3.2016 / ΒAΛΙΑ ΜΠΑΖΟΥ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1908 στις 17-03-2016

Τα πάνω κάτω στο Ελληνικό

Τα πάνω κάτω  στο Ελληνικό - Media

 

Κραδασμούς ακόμα και στο αρραγές μέτωπο εκείνων που μέχρι σήμερα είχαν πειστεί ότι τα 6.500 στρέμματα του παραλιακού μετώπου και της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα μετατραπούν σε «ελληνική Ριβιέρα» έφερε η αποκάλυψη από το «Π» των σχεδίων της Lamda Development για την εκμετάλλευση του χώρου, που για πρώτη φορά είδαν το φως της δημοσιότητας.
 
Σχέδια που αποκαλύπτουν ότι η ανάπτυξη της περιοχής προβλέπει επί της ουσίας τη δημιουργία μιας «κλειστής» πόλης, με περιορισμένη πρόσβαση για τους πολίτες, αλλά και ενός «Μητροπολιτικού» Πάρκου, που στην πραγματικότητα έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μελλοντικών κατοίκων και τουριστών της περιοχής και όχι των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Ελληνικού.
 
Η αποκάλυψη των σχεδίων «πάγωσαν» τους όμορους δήμους και τους κατοίκους τους, αφού τα σχέδια αποκαλύπτουν ότι οι χρήσεις γης απειλούν την εύρυθμη λειτουργία της οικονομικής ζωής των δήμων.
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι δήμαρχος μεγάλης περιοχής, με δυναμικό εμπορικό κέντρο εδώ και δεκαετίες, έμεινε ενεός όταν διαπίστωσε ότι εντός του Ελληνικού προβλέπονται εμπορικές χρήσεις σε έκταση άνω των 300.000 τετραγωνικών μέτρων και χρήση κατοικίας σε έκταση 1.042.000 τ.μ.!
 
Και έμεινε ενεός, όπως και όλοι οι φορείς και κάτοικοι των περιοχών πέριξ του Ελληνικού, αφού το master plan της Lamda Development, που έχει εγκριθεί και βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση με τη σημερινή κυβέρνηση με στόχο οριακές αλλαγές, δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ και αναμένεται να μπει σε διαβούλευση μετά την εκπόνηση και της μελέτης στρατηγικών επιπτώσεων, που αποτελεί το τελευταίο στάδιο για να πάρει οριστικά πράσινο φως το έργο.
 
Να δούμε, όμως, αναλυτικά το φαραωνικό σχέδιο αξιοποίησης του καλύτερου «φιλέτου» της Ευρώπης.
 
Παραλιακό μέτωπο
 
Στο παραλιακό μέτωπο προβλέπονται δύο ζώνες ανάπτυξης με ξενοδοχεία και εμπορικές χρήσεις καθώς και μια ζώνη κατοικίας. 
 
Ζώνη ανάπτυξης CF-D1 (με μπλε χρώμα στον χάρτη)
 
Ξενοδοχεία σε έκταση 34.000 τ.μ.
Εστιατόρια, μπαρ, καφέ σε έκταση 2.500 τ.μ.
Malls (μεγάλα εμπορικά κέντρα)
σε έκταση 37.000 τ.μ.
 
Ζώνη ανάπτυξης CF-D2 (με μπλε χρώμα στον χάρτη)
 
Ξενοδοχεία σε έκταση 12.000 τ.μ.
Εστιατόρια, μπαρ, καφέ σε έκταση 2.000 τ.μ.
Λιανικό εμπόριο σε έκταση 1.500 τ.μ.
 
Ζώνη κατοικίας CF-U1 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Πύργος κατοικιών στη Μαρίνα 45.000 τ.μ.
Κατοικίες στην παραλία 10.000 τ.μ.
Οικισμός παραλιακού μετώπου 35.000 τ.μ.
 
Έκταση πρώην αεροδρομίου
 
Στην έκταση του πρώην αεροδρομίου προβλέπονται, σύμφωνα με το master plan της Lamda Development, δύο ζώνες ανάπτυξης και πέντε ζώνες με κατοικίες αλλά και μικτές χρήσεις εμπορίου, αναψυχής, εκπαίδευσης κ.λπ. 
 
Ζώνη ανάπτυξης A-D1 (με μπλε χρώμα στον χάρτη)
 
Ξενοδοχεία 95.000 τ.μ.
Συνεδριακά κέντρα 20.984 τ.μ.
Καζίνο 15.000 τ.μ.
Κτήρια γραφείων 20.000 τ.μ.
 
Ζώνη ανάπτυξης A-D2 (με μπλε χρώμα στον χάρτη)
 
Χώροι παροχής υγείας (νοσοκομεία κ.λπ.) 75.396 τ.μ.
Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 15.000 τ.μ.
 
 Ζώνη κατοικίας Α-U1 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Κατοικίες 190.000 τ.μ.
Κτήρια εκπαίδευσης, πολιτισμού κ.λπ. 53.758 τ.μ.
 
Ζώνη κατοικίας Α-U2 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Κατοικίες 258.000 τ.μ.
Λιανικό εμπόριο 10.000 τ.μ.
Κτήρια γραφείων 10.000 τ.μ.
Υπεραγορές, λιανικό εμπόριο 
15.000 τ.μ.
Εκπαίδευση, πολιτισμός, 
διοίκηση 50.000 τ.μ.
 
Ζώνη κατοικίας Α-U3 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Κατοικίες 290.000 τ.μ.
Εστιατόρια, μπαρ, καφέ 26.212 τ.μ.
Ξενοδοχεία 40.000 τ.μ.
Mall 100.000 τ.μ.
Λιανικό εμπόριο 60.000 τ.μ.
Χώροι αναψυχής 11.559 τ.μ.
 
Ζώνη κατοικίας Α-U4 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Κατοικίες 113.700 τ.μ.
Εστιατόρια, μπαρ, καφέ 5.000 τ.μ.
Γραφεία 250.000 τ.μ.
Υπεραγορές 60.000 τ.μ.
Εκπαίδευση, πανεπιστήμια κ.λπ. 210.000 τ.μ.
Χώροι αναψυχής 12.873 τ.μ.
Fun Park 70.000 τ.μ.
 
Ζώνη κατοικίας Α-U5 (με πορτοκαλί χρώμα στον χάρτη)
 
Κατοικίες 100.000 τ.μ.
Εστιατόρια, μπαρ, καφέ 1.930 τ.μ.
 
«Μαϊμού» Μητροπολιτικό Πάρκο;
 
Εξαιρετικά προβληματικό, όπως προκύπτει από τα σχέδια που αποκάλυψε το «Π», είναι το θέμα και με το Μητροπολιτικό Πάρκο. 
 
Όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενα ρεπορτάζ, από τις διαβουλεύσεις της κυβέρνησης με τη Lamda Development προκύπτει ότι δεν είναι εξασφαλισμένος ο δημόσιος ούτε ο μητροπολιτικός χαρακτήρας του πάρκου. Δεν έχει ξεκαθαριστεί, δηλαδή, εάν θα πρόκειται για ένα δημόσιο ανοικτό πάρκο σε όλους τους πολίτες ή θα παραμείνει στη διαχείριση των επενδυτών.
 
Ένα τρίτο, όμως, και ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα ανακύπτει, όπως επισήμαναν στο «Π» ειδικοί, από την τοποθέτηση του Μητροπολιτικού Πάρκου στους διαδρόμους απογείωσης - προσγείωσης των αεροσκαφών.
 
Από την επιλογή αυτή προκύπτει ότι δεν θα πρόκειται για πάρκο υψηλού πρασίνου, αλλά για ένα «πράσινο πασπάλισμα». 
 
Το κόστος
 
Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι οι δύο διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης, συνολικού μήκους 7 χλμ. και πλάτους 100 μέτρων, είναι πολύ δύσκολο, και κυρίως δαπανηρό, να αξιοποιηθούν για άλλη χρήση, αφού έχουν θεμέλια που φτάνουν σε βάθος 7 μέτρων. 
 
Όπως έχουν επισημάνει κατά καιρούς οι επιστήμονες, το κόστος αποξήλωσης εκατομμυρίων τόνων τσιμέντου θα είναι πολύ μεγάλο και είναι ένα ερώτημα εάν θα δεχθούν να το αναλάβουν οι επενδυτές ή θα επιλέξουν την εύκολη λύση της επικάλυψης της έκτασης με χώμα και της φύτευσης πρασίνου που δεν θα συνάδει με τις προβλέψεις ενός Μητροπολιτικού Πάρκου υψηλού πρασίνου.
Σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda Development, εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου προβλέπεται να γίνουν τα εξής:
 
♦ Νέα κτήρια, μουσεία, γκαλερί 10.000 τ.μ.
♦ Κέντρα πολιτισμού, πολυχώροι 15.000 τ.μ.
♦ Χώροι άθλησης 125.000 τ.μ.
♦ Χώροι αναψυχής, εστιατόρια κ.λπ. 115.000 τ.μ.
 
Να σημειωθεί, τέλος, ότι – σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» – από τη διαπραγμάτευση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων με τους εκπροσώπους των επενδυτών προκύπτει ότι δεν υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς για αύξηση του πάρκου στα 3.000 τετραγωνικά μέτρα και τελικά, όπως όλα δείχνουν, καταλήγουν στη λογική της ανάληψης από τους επενδυτές της υποχρέωσης για δημιουργία χώρων πρασίνου σε άλλες υποβαθμισμένες περιοχές της Αττικής ως αντιστάθμισμα στην αξιοποίηση του Ελληνικού.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.