16/08/2017 20:18:30
11.9.2016 / ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖAΚΗΣ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 1933 στις 08-09-2016

Έγκλημα στην Πλάκα

Έγκλημα στην Πλάκα  - Media
 
Ένας διάσημος και μοναχικός σκηνοθέτης του θεάτρου βρίσκεται άγρια δολοφονημένος μέσα στο θέατρό του, στην Πλάκα, σε μιαν ιστορία που αναμοχλεύει το παρελθόν και ζητά διεξόδους στο παρόν, έτσι που ο χρόνος αποκτά ανθρώπινο σχήμα και συνείδηση
 
Η υπόθεση ξεκινά με ένα τηλεφώνημα σε μια εφημερίδα, με το οποίο ο δολοφόνος πληροφορεί έναν νεαρό συντάκτη για το έγκλημα που διέπραξε. Ακολουθεί η σχετική ενημέρωση της αστυνομίας από τον συντάκτη και την υπόθεση αναλαμβάνει ο Χάρης Κόκκινος, τμηματάρχης του Πρώτου Τμήματος της Υποδιεύθυνσης Εγκλημάτων κατά της Ζωής. Η αστυνομική αυτή περιπέτεια εκτυλίσσεται στη σύγχρονη Αθήνα, μέσα σ’ ένα περιβάλλον γενικευμένου αδιεξόδου που αποτυπώνεται στη λειτουργία των θεσμών, στις ανθρώπινες σχέσεις και στον περίπλοκο ψυχισμό των πρωταγωνιστών της ιστορίας. Με δυο λόγια, η συγγραφέας καταγράφει με διακριτικότητα, μέτρο και ρεαλιστική βαθύτητα τη σύγχρονη πραγματικότητα ως σκηνικό της ιστορίας της. Δεν εκβιάζει, ούτε με κρίσεις ούτε συναισθηματικά ή ηθικά, τις εξελίξεις. Απλώς, τις παρακολουθεί και τις μεταφέρει διατηρώντας αποστάσεις ασφαλείας από το περιττό, έτσι που στη διήγησή της να μην περισσεύει τίποτα και τα τεκταινόμενα να περιγράφονται με την κυνική καθαρότητα που διαθέτει η ίδια η ζωή. 
 
Το έγκλημα γίνεται στην καρδιά της Αθήνας, σ’ ένα θέατρο που στεγάζεται στην περιοχή της Πλάκας. Πρόκειται για μια περιοχή του κέντρου η οποία διατηρεί ακόμα σχέσεις με το παρελθόν καθώς δεν λειτουργεί απρόσωπα, όπως οι περισσότερες περιοχές των μεγαλουπόλεων, αλλά σαν γειτονιά, πράγμα που σημαίνει ότι οι ανθρώπινες σχέσεις και τα μυστικά τους μας συνδέουν με έναν κόσμο που αιωρείται μεταξύ του παρελθόντος και του απρόσωπου παρόντος. Με αυτόν τον τρόπο, ο Χάρης Κόκκινος έρχεται αντιμέτωπος με δυο τρόπον τινά διαφορετικές αντιλήψεις ζωής, με δυο κόσμους που, ωστόσο, έχουν κοινό τους παρονομαστή την ανθρώπινη φύση στη βίαιη εκδοχή της και την ιδιότυπη αντίληψη του νόμου και της απόδοσης της δικαιοσύνης. 
 
Ταυτόχρονα με τη διερεύνηση αυτής της υπόθεσης, ο Χάρης Κόκκινος έρχεται αντιμέτωπος και με τη δική του «προσωπική» πραγματικότητα, με το δικό του παρελθόν και παρόν, με τα συντρίμμια της οικογενειακής του ζωής, με τα δικά του εγκλήματα και τις Ερινύες του…
 
Η Αθήνα, οι γειτονιές της, οι αντιθέσεις της και γενικότερα όλος ο ψυχισμός της πόλης δίνονται μέσα από εντυπωσιακά εναργείς, απλές και ακριβείς περιγραφές, δημιουργώντας ένα κλίμα ζωντάνιας στο αναγνώστη και δίνοντάς του την ευκαιρία να παρακολουθεί την εξέλιξη της υπόθεσης από τα μέσα προς τα έξω. Η Αθήνα συμμετέχει στην πλοκή όχι σαν ένα άψυχο ντεκόρ, αλλά σαν ένας ζωντανός οργανισμός με δικό του παλμό και προσωπικότητα, σαν μια οντότητα που παλεύει να βρει την ταυτότητά της μέσα από το παρελθόν και το ζοφερό παρόν των κατοίκων της, σαν να προσπαθεί κι αυτή να σταθεί στα πόδια της, να δώσει μια λύση στο δικό της μυστήριο, μια λύση στα δικά της προβλήματα… Έτσι, οι ανθρώπινες υποθέσεις παίρνουν το σχήμα της πόλης και η πόλη συμμετέχει στις ανθρώπινες ζωές. 
 
Η Γιαννάκη αποφεύγει τον πειρασμό να «πρωτοτυπήσει» και ακολουθεί την κλασική αστυνομική πλοκή προσιδιάζοντας έτσι σε μια σύγχρονη εκδοχή του μετρ της ελληνικού αστυνομικού διηγήματος Γιάννη Μαρή! 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.