search
ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 07:22
MENU CLOSE

Σπίρτζης για Σιδηροδρομική Εγνατία: Τεχνικό «αγκάθι» η παράκαμψη της Καβάλας

27.06.2018 16:53
Σπίρτζης για Σιδηροδρομική Εγνατία: Τεχνικό «αγκάθι» η παράκαμψη της Καβάλας - Media

 

Η παράκαμψη της Καβάλας αποτελεί το πιο δύσκολο, από τεχνικής άποψης, τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, και συγκεκριμένα του τμήματος που κινείται από τη Θεσσαλονίκη και ανατολικά, μέχρι τον κάθετο άξονα προς το Μπουργκάς της Βουλγαρίας.

Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ξεκαθαρίζοντας πάντως πως, παρά την τεχνική δυσκολία, «αλλά η εμπειρία που έχει η χώρα και οι αρμόδιοι οργανισμοί στις υποδρομές αυτές και στην υλοποίησή τους, είναι κάτι που δεν μας ανησυχεί».

Στο περιθώριο της τελετής εγκαινίων για την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής δραστηριότητας της Rail Cargo Logistics Goldair, από τη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης στην Ειδομένη, ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε πως “εάν είχαμε έναν στρατηγικό σχεδιασμό σαν χώρα, που δεν είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, θα έπρεπε πρώτα να έχουμε ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές υποδομές και μετά το οδικό δίκτυο”.

Όπως επεσήμανε, με την υλοποίηση των σιδηροδρομικών υποδομών και τους κάθετους άξονες, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα συνολικά, αποκτούν ουσιαστικά ενδοχώρα στα Βαλκάνια, αλλά και ασφαλείς και γρήγορες διασυνδέσεις με την Κεντρική Ευρώπη. “Επομένως, τα λιμάνια μας και οι περιοχές μας, θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές, από περιοχές και λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης”, υπογράμμισε και πρόσθεσε: “υπήρχε σκοπιμότητα από άλλες δυνάμεις που τόσα χρόνια δεν αξιοποιήθηκαν και δεν ολοκληρώθηκαν αυτές οι σιδηροδρομικές υποδομές, ώστε να είμαστε σαν χώρα ανταγωνιστική και έτσι να χρειάζεται πολύ λιγότερος χρόνος και μικρότερο κόστος για τη μεταφορά εμπορευμάτων στίς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης”.

Χαρακτήρισε το σιδηρόδρομο ως μια από τις βασικές υποδομές της χώρας, είπε ότι για δεκαετίες απαξιώθηκε και τόνισε ότι “η ελληνική κυβέρνηση εκτιμά ότι εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές είναι το μέλλον των μετακίνησεων, το μέσο για να γίνει η χώρα μας κέντρο, όχι διαμετακομιστικό και συνδυασμένων μεταφορών, αλλά ένα εμπορικό και παραγωγικό κέντρο. Σε αυτό, κρίσιμο ρόλο παίζει η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι, η σύνδεσή του, η σύνδεση της πόλης και των εγκαταστάσεων με την Κεντρική Ευρώπη”.

Υπενθύμισε, ότι το Φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί το έργο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη, με ηλεκτροκίνηση και υπογράμμισε ότι επιδίωξη της Ελλάδας είναι να υπάρξει διακρατική συμφωνία με Fyrom και τη Σερβία, για τον διάδρομο 10 προς Κεντρική Ευρώπη. Ανέφερε, ότι εντός των επόμενων μηνών θα έχει ολοκληρώσει τις παρατηρήσεις της και η Βουλγαρία, “προκειμένου να έρθει στα Κοινοβούλια Ελλάδας και Βουλγαρίας, το θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση της κοινής εταιρείας για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης και των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με αυτά της Μαύρης Θάλασσας. Μάλιστα, διευκρίνισε ότι εντός των επόμενων ημερών θα γίνει τετραμερής συνάντηση, και γνωστοποίησε το πολύ έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει και από τη Ρουμανία και από Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ενταχθούν και τα λιμάνια της Ρουμανίας σε αυτό το έργο. “Θεωρούμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της όδευσης από τις προμελέτες που έγιναν θα ακολουθήσει ήδη απαλλοτριωμένες εκτάσεις, άρα αυτό διευκολύνει πάρα πολύ την υλοποίηση του έργου. Το δύσκολο τεχνικά κομμάτι είναι η παράκαμψη της Καβάλας, αλλά η εμπειρία που έχει η χώρα και οι αρμόδιοι οργανισμοί στις υποδρομές αυτές και στην υλοποίησή τους, είναι κάτι που δεν μας ανησυχεί”, τόνισε, αναφερόμενος στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Μπουργκάς – Ρούσε Βουλγαρίας.

Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει ανάδοχος για το έργο, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι θα δημιουργηθεί κοινή εταιρεία μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια θα συμμετέχει και η Ρουμανία και διευκρίνισε: “εάν δεν ιδρυθεί η εταιρεία που θα υλοποιήσει και θα ωριμάσει το έργο, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη νέα όδευση. Εμείς έχουμε ωριμάσει πολύ μεγάλα τμήματα, γνωρίζουμε και μπορούμε οι αρμόδιες υπηρεσίες να υποδείξουν την όδευση και τις βέλτιστες λύσεις”.

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι για να είναι βιώσιμο το έργο μπορεί πολύ γρήγορα, μέσα σε δύομιση με τρία χρόνια, να υλοποιηθεί η σύνδεση Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη – Νέο Λιμάνι Καβάλας και ταυτόχρονα να προετοιμάζονται οι πρόδρομες εργασίες για το υπόλοιπο έργο, προκειμένου η εταιρεία που θα ιδρυθεί να έχει έσοδα. Πάντως, διαβεβαίωσε ότι δεν υπαρχει κανένας λόγος να απαξιωθεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη) που συνδέει, μεταξύ άλλων, τις Σέρρες, τη Δράμα και περιοχές όπως το Νευροκόπι στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. “Πιστεύουμε ότι και αυτή η γραμμή πρέπει να αναβαθμιστεί, να έχει ηλεκτροκίνηση και τα πρώτα στοιχεία που έχουμε και ο όγκος των επιβατικών μετακινήσεων, μας δείχνει ότι μπορεί να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τις Σέρρες τουλάχιστον, με ένα πολύ γρήγορο και ασφαλές τρένο για τις επιβατικές μεταφορές”, διευκρίνισε ο υπουργός.

Καταλήγοντας, έκανε γνωστό ότι την επόμενη διετία θα ξεκινήσουν τα έργα στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, παρόλο που – όπως σημείωσε – “Βουλγαρία και Ρουμανία μέχρι και το 2015 δεν είχαν προτεραιότητα να κάνουν τους κάθετους άξονες, αλλά τους οριζόντιους”. “Ξεκίνησαμε από το 2015 με πολύ επιμέλεια, και έτσι ζωντάνεψε ξανά το έργο και εντάχθηκε και στα ευρωπαϊκά δίκτυα ο άξονας 10, μέσω Σκοπίων Βελιγραδίου και στη συνέχεια Ουγγαρίας και χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, που είναι ο κλασικός διάδρομος επικοινωνίας της χώρας μας και με τα Βαλκάνια και με την Κεντρική Ευρώπη. Αυτά όμως, πρέπει να τα σκεφτούν κάποιοι, που δεν επιθυμούν να αποκτήσει η χώρα μας άλλου είδους σχέσεις με τους Βόρειους γείτονές μας”, επεσήμανε.

“Εάν είχαμε έναν στρατηγικό σχεδιασμό σαν χώρα, που δεν είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, θα έπρεπε πρώτα να έχουμε ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές υποδομές και μετά το οδικό δίκτυο”, υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στο περιθώριο της τελετής εγκαινίων για την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής δραστηριότητας της Rail Cargo Logistics Goldair, από τη ΒΙΠΕ Σίνδου Θεσσαλονίκης στην Ειδομένη.

Όπως επεσήμανε, με την υλοποίηση των σιδηροδρομικών υποδομών και τους κάθετους άξονες, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα συνολικά, αποκτούν ουσιαστικά ενδοχώρα στα Βαλκάνια, αλλά και ασφαλείς και γρήγορες διασυνδέσεις με την Κεντρική Ευρώπη. “Επομένως, τα λιμάνια μας και οι περιοχές μας, θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές, απο περιοχές και λιμάνια της Δυτικής Ευρώπης”, υπογράμμισε και πρόσθεσε: “υπήρχε σκοπιμότητα από άλλες δυνάμεις που τόσα χρόνια δεν αξιοποιήθηκαν και δεν ολοκληρώθηκαν αυτές οι σιδηροδρομικές υποδομές, ώστε να είμαστε σαν χώρα ανταγωνιστική και έτσι να χρειάζεται πολύ λιγότερος χρόνος και μικρότερο κόστος για τη μεταφορά εμπορευμάτων στίς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης”.

Χαρακτήρισε το σιδηρόδρομο ως μια από τις βασικές υποδομές της χώρας, είπε ότι για δεκαετίες απαξιώθηκε και τόνισε ότι “η ελληνική κυβέρνηση εκτιμά ότι εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές είναι το μέλλον των μετακίνησεων, το μέσο για να γίνει η χώρα μας κέντρο, όχι διαμετακομιστικό και συνδυασμένων μεταφορών, αλλά ένα εμπορικό και παραγωγικό κέντρο. Σε αυτό, κρίσιμο ρόλο παίζει η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι, η σύνδεσή του, η σύνδεση της πόλης και των εγκαταστάσεων με την Κεντρική Ευρώπη”.

Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει ανάδοχος για το έργο, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι θα δημιουργηθεί κοινή εταιρεία μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια θα συμμετέχει και η Ρουμανία και διευκρίνισε: “εάν δεν ιδρυθεί η εταιρεία που θα υλοποιήσει και θα ωριμάσει το έργο, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη νέα όδευση. Εμείς έχουμε ωριμάσει πολύ μεγάλα τμήματα, γνωρίζουμε και μπορούμε οι αρμόδιες υπηρεσίες να υποδείξουν την όδευση και τις βέλτιστες λύσεις”.

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι για να είναι βιώσιμο το έργο μπορεί πολύ γρήγορα, μέσα σε δύομιση με τρία χρόνια, να υλοποιηθεί η σύνδεση Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη – Νέο Λιμάνι Καβάλας και ταυτόχρονα να προετοιμάζονται οι πρόδρομες εργασίες για το υπόλοιπο έργο, προκειμένου η εταιρεία που θα ιδρυθεί να έχει έσοδα. Πάντως, διαβεβαίωσε ότι δεν υπαρχει κανένας λόγος να απαξιωθεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη) που συνδέει, μεταξύ άλλων, τις Σέρρες, τη Δράμα και περιοχές όπως το Νευροκόπι στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. “Πιστεύουμε ότι και αυτή η γραμμή πρέπει να αναβαθμιστεί, να έχει ηλεκτροκίνηση και τα πρώτα στοιχεία που έχουμε και ο όγκος των επιβατικών μετακινήσεων, μας δείχνει ότι μπορεί να συνδεθεί η Θεσσαλονίκη με τις Σέρρες τουλάχιστον, με ένα πολύ γρήγορο και ασφαλές τρένο για τις επιβατικές μεταφορές”, διευκρίνισε ο υπουργός.

Καταλήγοντας, έκανε γνωστό ότι την επόμενη διετία θα ξεκινήσουν τα έργα στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, παρόλο που – όπως σημείωσε – “Βουλγαρία και Ρουμανία μέχρι και το 2015 δεν είχαν προτεραιότητα να κάνουν τους κάθετους άξονες, αλλά τους οριζόντιους”. “Ξεκίνησαμε από το 2015 με πολύ επιμέλεια, και έτσι ζωντάνεψε ξανά το έργο και εντάχθηκε και στα ευρωπαϊκά δίκτυα ο άξονας 10, μέσω Σκοπίων Βελιγραδίου και στη συνέχεια Ουγγαρίας και χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, που είναι ο κλασικός διάδρομος επικοινωνίας της χώρας μας και με τα Βαλκάνια και με την Κεντρική Ευρώπη. Αυτά όμως, πρέπει να τα σκεφτούν κάποιοι, που δεν επιθυμούν να αποκτήσει η χώρα μας άλλου είδους σχέσεις με τους Βόρειους γείτονές μας”, επεσήμανε.

ΑΠΕ

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 16.04.2024 03:32