23/10/2019 18:56:19
6.10.2019 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2093 στις 2-10-2019

Πλατφόρμες σε πόλεμο

Πλατφόρμες σε πόλεμο - Media

 

Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός για τη διαδικτυακή τηλεθέαση

Μια μεγάλη μάχη διεξάγεται ανάμεσα στις πλατφόρμες συνεχούς ροής βίντεο (streaming), όπως το Netflix και το Amazon Prime. Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς και τείνουν να ξεπεράσουν σε τηλεθέαση ακόμη και τις τηλεοπτικές σειρές της τηλεόρασης. Σύμφωνα με έρευνα της Ierax Analytix, το 53% των χρηστών της πλατφόρμας Netflix δήλωσε ότι παρακολουθεί καθημερινά και το 29% τρεις με πέντε φορές την εβδομάδα.

Οι περισσότεροι χρήστες (59%) επιλέγουν τι θα δουν ύστερα από προτάσεις φίλων ή συγγενών, και το 56% ενημερώνεται από τις προτάσεις που κάνει ο αλγόριθμος του Netflix.

Ακόμη, η έρευνα της εταιρείας Simon - Kucher (σύμβουλος επιχειρήσεων), που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάιο, έδειξε ότι πάνω από τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το streaming αντικαθιστά την παραδοσιακή τηλεόραση.

Ιδιαίτερα οι νέοι άνθρωποι φαίνεται ότι γυρίζουν την πλάτη στην παραδοσιακή τηλεόραση, αλλά παράλληλα όλο και περισσότεροι τηλεθεατές μεγαλύτερης ηλικίας αλλάζουν τις συνήθειές τους, επιλέγοντας μια από τις μεγάλες πλατφόρμες ταινιών και σειρών, δήλωσε η ειδικός Λίσα Γιέγκερ από τη Simon - Kucher. Η Γιέγκερ υποστήριξε ότι μπορεί η δημοσκόπηση να έγινε ως επί το πλείστον σε χρήστες online υπηρεσιών, ωστόσο, διακρίνεται ξεκάθαρα μια τάση που στρέφεται κατά της παραδοσιακής τηλεόρασης.

Όπως έδειξε η έρευνα, την περασμένη χρονιά περίπου 1,02 δισεκατομμύριο άνθρωποι ήταν συνδρομητές σε κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα ταινιών. Μέχρι το 2023 εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός θα ανέλθει στο 1,24 δισ. «Οι χρήστες σε όλο τον κόσμο δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις και έτσι, αντί να παρακολουθούν ιδιωτικά κανάλια με πολλά διαφημιστικά σποτ, προτιμούν το streaming», πρόσθεσε η Γιέγκερ.

Ο ανταγωνισμός

Κι ενώ αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς οι χρήστες του streaming, οι εταιρείες παλεύουν για την επικράτησή τους στις προτιμήσεις τους.

Στην ετήσια εκδήλωση για νέα προϊόντα και συσκευές της Apple, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tim Cook δήλωσε ότι η νέα υπηρεσία streaming του Apple TV + θα είναι διαθέσιμη στις ΗΠΑ για 4,99 δολάρια (4,5 ευρώ) τον μήνα. Οι καταναλωτές που αγοράζουν ένα νέο iPad, iPhone ή φορητό υπολογιστή Apple θα λάβουν δωρεάν ένα έτος της συνδρομητικής υπηρεσίας streaming.

Ήταν ένα «χτύπημα» για την Disney, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η υπηρεσία streaming Disney+ θα είναι διαθέσιμη για 6,99 δολάρια (6,3 ευρώ) τον μήνα.

Με τη μηνιαία συνδρομή στα 4,99 δολάρια, η Apple θα είναι πλέον η φθηνότερη από τις σημαντικότερες υπηρεσίες streaming, με τη συνδρομητική Hulu να βρίσκεται στην τιμή των 5,99 δολαρίων (5,4 ευρώ) ή τη βασική τιμή της υπηρεσίας του Netflix στα 8,99 δολάρια (8,2 ευρώ) τον μήνα – στην Ελλάδα είναι 7,99 ευρώ τον μήνα.

Οι ταινίες θεωρούνται ως ο κορυφαίος τύπος περιεχομένου στο streaming και το 81% των χρηστών τις προτιμούν, όπως αναφέρει έρευνα του ExpressVPN. Το 78% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι τηλεοπτικές σειρές ήταν το περιεχόμενο που παρακολουθούσαν συχνότερα. Τα ντοκιμαντέρ ήταν στο 39% και τα αθλητικά προγράμματα στο 29%.

Παρότι οι ταινίες ήταν στην κορυφή της λίστας, το μεγάλο ενδιαφέρον για τηλεοπτικές σειρές συμφέρει το Netflix, το Hulu και την Disney, τα οποία διαθέτουν μεγάλο κατάλογο.

Η υπηρεσία της Disney θα προσφέρει πρόσβαση στον τεράστιο κατάλογο ταινιών της, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών της Marvel και του Star Wars, καθώς και τηλεοπτικών σειρών. Αυτός φαίνεται να είναι και ο λόγος που η Apple έχει επιλέξει να ρίξει στον ανταγωνισμό τις ελκυστικές τιμές της.

Το κλειδί της επιτυχίας

Με την είσοδο του Apple TV+ και της Disney+ στην αγορά streaming, το ερώτημα είναι πόσο περιεχόμενο μπορούν να καταναλώνουν οι θεατές. Υπάρχει ένας πεπερασμένος αριθμός ωρών κατά τη διάρκεια της ημέρας, και ακόμη και εκείνοι που παρακολουθούν φανατικά τα πιο πρόσφατα τηλεοπτικά προγράμματα δεν μπορούν να συνεχίσουν με όλα. Σε αυτό το σημείο, κάποιες υπηρεσίες ίσως να μην μπορέσουν να αντεπεξέλθουν, ειδικά αν δεν έχουν πλούσιο κατάλογο περιεχομένου.

«Η αγορά μπορεί να ξεκινήσει έναν απεριόριστο αριθμό υπηρεσιών, αλλά η τελική επιτυχία ή αποτυχία τους βασίζεται στους καταλόγους τους» δήλωσε στο technewsworld.com ο Έρικ Μπράνον, αναπληρωτής διευθυντής της ερευνητικής και συμβουλευτικής εταιρείας για την τεχνολογία IHS Markit Technology.

«Δείτε για παράδειγμα το Netflix, που θα βρίσκεται υπό την πίεση αρκετών νέων φορέων υψηλής ισχύος: την Disney+, τη νέα υπηρεσία της Apple κ.λπ.» επισήμανε. Το Netflix πιθανώς δεν θα αντιμετωπίσει άμεσα κάποιο πρόβλημα εξαιτίας του πρωτότυπου περιεχομένου του, αλλά οι υπηρεσίες streaming με έλλειψη περιεχομένου πρώτης προβολής ενδέχεται να υποφέρουν, πρόσθεσε ο Μπράνον.

Φυσικά, το κλειδί για την επιτυχία είναι η κερδοφορία. «Αν το περιεχόμενο μπορεί να είναι αρκετά φθηνό για να είναι κερδοφόρο με μερικά εκατομμύρια συνδρομητές, τότε μια υπηρεσία θα μπορεί να συνεχίσει», συμπλήρωσε. Κάτι τέτοιο, όμως, θα μπορούσε να γίνει πιο περίπλοκο, καθώς η CBS έχει τη δική της υπηρεσία streaming και η συγχώνευση με τη θυγατρική Viacom, αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημαίνει ότι θα έχει πρόσβαση στη βιβλιοθήκη ταινιών και τηλεοπτικών σειρών της Paramount.

«Στη συνέχεια, η NBC έχει πρόσβαση στη βιβλιοθήκη της Universal, και θα μπορούσαμε να δούμε τη δημιουργία μιας υπηρεσίας streaming για τις συγκεκριμένες ταινίες», δήλωσε από την πλευρά του ο Μάικλ Χέις, βασικός αναλυτής της συμβουλευτικής εταιρείας M. Heiss Consulting. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να αποδυναμώσει τις ταινιοθήκες του Netflix, του Hulu και του Amazon.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.