28/01/2020 02:21:43
16.12.2019 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2103 στις 12-12-2019

Λογοτεχνική πρόταση: Μια συναρπαστική αστυνομική περιπέτεια στο Βερολίνο του μεσοπολέμου

Λογοτεχνική πρόταση: Μια συναρπαστική αστυνομική περιπέτεια στο Βερολίνο του μεσοπολέμου - Media

 

Volker Kutscher

Goldstein

Η τρίτη υπόθεση του Γκέρεον Ρατ

Εκδόσεις: Ποικίλη Στοά

Σελ.: 686

Βερολίνο 1931: Η οικονομική κρίση κορυφώνεται, οι αντιπαραθέσεις μεταξύ Ταγμάτων Εφόδου και Κομμουνιστών γίνονται όλο και πιο βίαιες, ενώ και ανάμεσα στα συνδικάτα του εγκλήματος έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος εξουσίας. Ο Γκέρεον Ρατ έχει λάβει εν τω μεταξύ την εντολή να γίνει σκιά τού Αμερικανού γκάνγκστερ Αβραάμ (Έημπ) Γκόλντσταϊν. Έτσι όλο αυτό που ξεκίνησε ως εξυπηρέτηση προς το Γραφείο Ερευνών των ΗΠΑ (μετέπειτα FBI) εξελίσσεται τελικά σε έναν αγώνα δρόμου μέχρι θανάτου.

Όλα αρχίζουν στο KaDeWe. Η Αλεξάνδρα, που τη φωνάζουν Άλεξ, κι ο Μπένυ, δυο νεαροί άστεγοι, κλειδώνονται στον μεγαλοπρεπέστατο ναό τής κατανάλωσης της πόλεως του Βερολίνου για να κλέψουν κοσμήματα και ρολόγια. Αυτό όμως που στα πολυκαταστήματα Tietz και Karstadt ήταν παιχνιδάκι, εδώ στράβωσε άσχημα. Στο τέλος η Άλεξ μόλις και μετά βίας καταφέρνει να το σκάσει, αφού προλαβαίνει όμως να δει τον Μπένυ να γκρεμίζεται και να σκοτώνεται, όπως και τον αστυνομικό τής Υπηρεσίας Προστασίας που ευθύνεται για τον θάνατό του. Από κείνη τη στιγμή και μετά καταδιώκεται.

Ο αστυνόμος Γκέρεον Ρατ απεναντίας πλήττει στο ξενοδοχείο Excelsior, όπου παρακολουθεί τον εξ Ηνωμένων Πολιτειών αφιχθέντα γκάνγκστερ Αβραάμ Γκόλντσταϊν, που έχει καταλύσει εκεί και προφανώς έχει συμβιβαστεί με το γεγονός πως η αστυνομία τον παρακολουθεί. Το ότι ο Γκόλντσταϊν κινείται εδώ και καιρό ελεύθερος στην πόλη και ότι μάλιστα έχει προμηθευτεί και όπλο, αυτό δεν το γνωρίζει κανείς. Ο άρχοντας του υποκόσμου Γιόχαν Μάρλοβ πιέζει εν τω μεταξύ τον Ρατ να διερευνήσει μιαν ιδιωτική του υπόθεση: ο κόκκινος Ούγκο, αφεντικό τού συνδικάτου Berolina και συνέταιρος του Μάρλοβ, έχει εξαφανιστεί. Σύντομα ο Ρατ βρίσκεται ανάμεσα στα διασταυρούμενα πυρά ενός πολέμου συμμοριών. Είναι όμως και η Τσάρλυ Ρίτερ, η εν αναμονή μνηστή τού Γκέρεον Ρατ, που εν τω μεταξύ πήρε το πτυχίο τής νομικής και εργάζεται ως δόκιμη στο Ειρηνοδικείο τού Λίχτενμπεργκ. Όταν κατά την ανάκριση μια νεαρή άστεγη, που συνελήφθη στο μετρό χωρίς εισιτήριο, της το σκάει, οι έρευνές της μπλέκονται με αυτές τού Ρατ κι έτσι έρχονται σε σύγκρουση.

Ο Φόλκερ Κούτσερ καταφέρνει με αριστοτεχνικό τρόπο να αποδώσει μορφές που ζουν σε μιαν κατακερματισμένη πόλη τις παραμονές τής εδραίωσης του φασισμού, μορφές που μοιάζουν εντυπωσιακά με σημερινές και συγκινούν τον αναγνώστη. Κι αυτό στο πλαίσιο μιας πλοκής που κόβει την ανάσα και όπου οι κορυφώσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Πραγματικά συναρπαστικό!

Η παγκόσμια επιτυχία του Babylon Berlin

Τα αστυνομικά μυθιστορήματα του Φ. Κούτσερ πάνω στα οποία βασίστηκε η επιτυχημένη διεθνής τηλεοπτική σειρά «Babylon Berlin» είναι, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της σειράς, Τομ Τίκβερ, η αφορμή για να «εξερευνήσουμε το Βερολίνο στα τέλη της δεκαετίας του ’20», μια πόλη και μια εποχή που, όπως λέει ο φον Μπόρις, «η κοινωνία δεν ήταν δομημένη σε συντηρητικές, επιφυλακτικές αρχές, μα ακόμη πειραματιζόταν. Το Βερολίνο ήταν μια διεθνής κοσμοπολίτικη πρωτεύουσα, η οποία προσέλκυε νέους και καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο, όπως κάνει και πάλι σήμερα».

Βασισμένο στην ομώνυμη σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων του Φόλκερ Κούτσερ, ο οποίος εκτελεί και χρέη σεναριογράφου, το «Babylon Berlin» είναι η πιο ακριβή γερμανική τηλεοπτική παραγωγή όλων των εποχών και αυτό φαίνεται! Τα σκηνικά, τα κοστούμια και η αναπαράσταση της γερμανικής πρωτεύουσας στα τέλη της δεκαετίας του ’20 είναι όλα εξαιρετικά και σε βάζουν με τη μία στην υπέροχα παρακμιακή ατμόσφαιρα της εποχής. Δεν είναι τυχαίο που τόσο το Netflix όσο και το HBO Europe το «τσίμπησαν» για το πρόγραμμά τους, καθώς το όνομα του Τίκβερ, το μέγεθος της παραγωγής και η θεματολογία του είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσουν μια μεγάλη μερίδα του κοινού.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.