10/07/2020 03:33:28
3.4.2020 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2119 στις 2-4-2020

Ταινίες - «αντίδοτο» για την… καραντίνα σας!

Ταινίες - «αντίδοτο» για την… καραντίνα σας! - Media

 

Το «Ποντίκι Αrt» σας προτείνει τρεις από τις καλύτερες ταινίες του 2019 ως «αντίδοτο» για την… καραντίνα σας! Γιατί με το να «μένουμε σπίτι» δεν σημαίνει ότι δεν περνάμε όμορφα, απεναντίας έχουμε όλον τον χρόνο να κάνουμε πράγματα που αγαπάμε…

«Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε

Διαδραματιζόμενη σε διαφορετικές δεκαετίες, παρακολουθούμε τον Σίραν, έναν Ιρλανδό βετεράνο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που είναι απατεώνας, μαφιόζος και ψυχρός εκτελεστής, να συνεργάζεται με διαβόητες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, οι οποίες στην πλειονότητά τους σχετίζονταν με το οργανωμένο έγκλημα στη μεταπολεμική Αμερική. Ιστορικά γεγονότα, όπως η δολοφονία του Κένεντι και η εξαφάνιση του θρυλικού ηγέτη του εργατικού συνδικάτου Τζίμι Χόφα, συνδέονται με το οργανωμένο έγκλημα που «υπηρετεί» ο Ιρλανδός, δίνοντας μια επική ιστορία για τα κρυφά μονοπάτια και τις μυστικές τακτικές της μαφίας.

Μια ταινία για Ιταλούς μαφιόζους, που φορούν χρυσά ρολόγια, πίνουν ακριβό ουίσκι, πεθαίνουν για την εξουσία και σκοτώνουν εν ψυχρώ. Μόνο που αυτή τη φορά πρωταγωνιστής είναι ένας Ιρλανδός, ένα ψυχρός εκτελεστής, που επέζησε όλες τις αιματοχυσίες. Και τώρα; Τι σε περιμένει, άραγε, όταν επιβιώνεις από όλα αυτά; Η απαράμιλλη γκανγκστερική αισθητική, ο γοητευτικός Τζο Πέσι, ο εκρηκτικός Αλ Πατσίνο και ο μοναδικός Ρόμπερτ Ντε Νίρο σε μια πραγματικά αξιόλογη ταινία.

«Ιστορία γάμου» του Νόα Μπόμπακ

Ο Τσάρλι, ένας θεατρικός σκηνοθέτης στην εναλλακτική σκηνή της Νέας Υόρκης, και η σύζυγός του, Νικόλ, η ταλαντούχα πρωταγωνίστρια του θιάσου του, είναι παντρεμένοι δέκα χρόνια, έχοντας αποκτήσει ένα μικρό αγόρι. Δεν λείπει τίποτε από τη ζωή τους. Αγαπιούνται βαθιά και αληθινά, ενώ φιγουράρουν σε εξώφυλλα ποιοτικών περιοδικών ως η απόλυτα ευτυχισμένη οικογένεια. Ωστόσο, όλα ανατρέπονται όταν οι δυο τους αποφασίζουν να πάρουν διαζύγιο, με τη Νικόλ να θέλει να μετακομίσει μαζί με τον γιο τους από τη Νέα Υόρκη στο μακρινό Λος Άντζελες.

Στο αριστούργημα του Νόα Μπόμπακ το διαζύγιο αυτό περιγράφεται ως μια κηδεία χωρίς αποθανόντα. Κάτι έχει πεθάνει σίγουρα, όμως κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει τι είναι αυτό. Βαθιά θλίψη, άρνηση, θυμός, οργή αλλά και πολλή αγάπη συνυπάρχουν με έναν τρόπο που κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει.

Μια συγκλονιστική ιστορία με την οποία ο Μπόμπακ κατορθώνει να αγγίξει τον καθένα μας. Μια ταινία όπου το δάκρυ διαδέχεται το χαμόγελο και αντιστρόφως. Ένα διαζύγιο που παίρνει τη μορφή μιας απροσδόκητης αλλαγής του ανθρώπου σε κάτι που ούτε ο ίδιος δεν θα μπορούσε ποτέ να σκεφτεί ή ακόμα και να φανταστεί. Και μέσα σε όλες αυτές τις αλλαγές, μέσα σε όλα αυτά τα αναμειγνυόμενα συναισθήματα, στέκει ένα μικρό παιδί. Μια ταινία όπου η Σκάρλετ Γιόχανσον ως Νικόλ και ο Άνταμ Ντράιβερ ως Τσάρλι καθηλώνουν το κοινό και συγκινούν με την ερμηνεία τους.

«Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται» της Σελίν Σιαμά

Βρετάνη, 1770. Η αριστοκρατικής καταγωγής Ελοΐζ μόλις έχει βγει από το μοναστήρι, ενώ παράλληλα θρηνεί τον χαμό της αδελφής της. Η μητέρα της θέλει να την παντρέψει, αλλά εκείνη το αρνείται κατηγορηματικά. Όταν, μάλιστα, η μητέρα της προσλαμβάνει έναν ζωγράφο για να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της με σκοπό να το δείχνει στους επίδοξους γαμπρούς, εκείνη αντιδρά έντονα. Τελικά, ο ζωγράφος απολύεται, αλλά τη θέση του παίρνει η νεαρή Μαριάν, η οποία καλείται να τη ζωγραφίσει μυστικά. Καθώς ξεκινά να την παρατηρεί διακριτικά, ένας μεγάλος αλλά καταδικασμένος έρωτας γεννιέται ανάμεσα στις δύο γυναίκες, που εξακολουθούν να ζουν σε μία πατριαρχική κοινωνία. Ένα ευαίσθητο δράμα εποχής, μια ταινία που μοιάζει σαν να έχει φιλοτεχνηθεί στα πρότυπα των Φλαμανδών ζωγράφων μέσα από τα σκοτεινά πλάνα της που έρχονται σε αντίθεση με το φως που τα περιλούζει. Οι κοπέλες ερωτεύονται με τον μοναδικό τρόπο που τους επιτρέπεται… Σιωπηρά, μέσα από βλέμματα και αγγίγματα, ώσπου τελικά παραδίνονται στα συναισθήματά τους, αποκαλύπτοντας μια από τις πιο αισθησιακές κινηματογραφικές σχέσεις που έχουν περάσει μπροστά από τις οθόνες. Οι άντρες στην ταινία είναι απόντες και το σπίτι εξουσιάζουν μόνο οι «σκιές» τους. Από την άλλη, οι γυναίκες του σπιτιού χτίζουν μια νοητή θηλυκή «αδελφότητα», εγείροντας ερωτήματα για την πατριαρχία. Ερωτήματα που μένουν αναπάντητα μέχρι και σήμερα...

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.