Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Δεν ξέρουμε πως τα πάει η Μαλαισιανή κυβέρνηση στα του οίκου της αλλά αν κρίνει κανείς από το πώς έχει χειριστεί την υπόθεση του χαμένου Boeing, μάλλον δεν είναι και τόσο επιτυχημένη.
Δεν ξέρουμε πως τα πάει η Μαλαισιανή κυβέρνηση στα του οίκου της αλλά αν κρίνει κανείς από το πώς έχει χειριστεί την υπόθεση του χαμένου Boeing, μάλλον δεν είναι και τόσο επιτυχημένη. Η αρχή έγινε τη νύχτα της Δευτέρας (τοπική ώρα – απόγευμα για εμάς) όταν ο πρωθυπουργός της χώρας Ναζίμπι Ραζάκ ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα ότι το αεροσκάφος της πτήσης MH370 από το Πεκίνο για την Κουάλα Λουμπούρ, που αγνοείτο πάνω από δύο εβδομάδες, συνετρίβη τελικά στο νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Από κει και πέρα δεν υπήρξε καμία άλλη ειδοποίηση για την μοιραία πτήση και τι οδήγησε στη συντριβή με αποτέλεσμα να εξοργιστούν δικαίως οι συγγενείς των επιβαινόντων στο αεροσκάφος.
Στο Πεκίνο έγιναν σοβαρά επεισόδια μεταξύ αγανακτισμένων συγγενών και αστυνομίας όταν οι πρώτοι προσπάθησαν να διαμαρτυρηθούν στην μαλαισιανή πρεσβεία για τους ερασιτεχνικούς χειρισμούς της κυβέρνησης της χώρας στην υπόθεση.
Διαδηλωτές πέταξαν μπουκάλια στην πρεσβεία και ήθελαν να εισέλθουν μέσα να συναντήσουν τον πρέσβη με αποτέλεσμα να απωθηθούν από τις αστυνομικές δυνάμεις και να υπάρξει ένταση. Με συνθήματα όπως «Η μαλαισιανή κυβέρνηση μάς εξαπάτησε», «Μαλαισία να μας δώσεις πίσω τους συγγενείς μας» εξέφρασαν την πίκρα και την οργή τους για το γεγονός ότι οι δικοί τους άνθρωποι αγνοούνται από τις 8 Μαρτίου και δεν υπάρχει καμία σοβαρή ενημέρωση επί του θέματος.
Η Κίνα μάλιστα ζήτησε επισήμως εξηγήσεις από την Μαλαισία να τις παραδώσει πιο ακριβείς και αναλυτικές πληροφορίες για την πορεία των ερευνών και κάλεσε τον πρέσβη της χώρας στο Πεκίνο να δώσει όλα τα δορυφορικά δεδομένα και την ανάλυση της πορείας που οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στον Ινδικό ωκεανό.
Την ανικανότητα της Μαλαισίας υποκαθιστά πλέον η σοβαρότητα της Αυστραλίας. Ο πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ μίλησε στο κοινοβούλιο και υποσχέθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια για να βρεθεί τι έγινε με το αεροπλάνο και να ανακουφιστούν οι συγγενείς.
Η χώρα του έχει τεθεί πλέον επικεφαλής των ερευνών στις οποίες συμμετέχουν αεροπλάνα και πλοία έξι χωρών (Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Ν. Κορέα) και ο Άμποτ δεσμεύτηκε ότι θα δοθούν απαντήσεις.
«Το χρωστάμε στις οικογένειες των επιβατών, το οφείλουμε σε όλο τον κόσμο που αγωνιά για το τι έγινε στην πτήση» ανέφερε ο Άμποτ και κάλεσε στην Αυστραλία όποιον από τους συγγενείς θέλει να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις έρευνες.
Οι οποίες έχουν πλέον «περιοριστεί» σε μία περιοχή 469,000 τετραγωνικών μιλίων (1,2 εκατ. τετραγωνικών χιλιομέτρων) χιλιάδες μίλια μακριά από τις αεροδιαδρόμους των εμπορικών πτήσεων και περίπου 2.500 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Περθ. Πρόκειται για μία περιοχή βαθιών παγωμένων θαλασσών γνωστή ως «Roaring 40s» όπου οι πολύ ισχυροί άνεμοι και τα τεράστια κύματα αποτελούν συνηθισμένα φαινόμενα.
«Δεν ψάχνουμε ψύλλους στ' άχυρα, ψάχνουμε ακόμη τα άχυρα» είναι η χαρακτηριστική αναφορά των Αυστραλών που συμμετέχουν στις έρευνες.
Από την Τρίτη επιστρατεύθηκε και υποβρύχιο ρομπότ για να συμβάλει στις έρευνες στο βυθό του Ινδικού ωκεανού, ωστόσο ακόμη και αυτός ο εξοπλισμός δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν πρώτα δεν βρεθεί έστω ένα ίχνος του μοιραίου Boeing.
Στο κεντρικό αρχηγείο συντονισμού βρίσκονται φωτογραφίες από τέσσερις διαφορετικούς δορυφόρους (της Αυστραλίας, της Γαλλίας και της Κίνας) που τραβήχτηκαν στις 23 Μαρτίου και απεικονίζουν 122 αντικείμενα στην θαλάσσια περιοχή, μεγέθους από 1 έως και 23 μέτρα.
.Στην πτήση επέβαιναν 153 Κινέζοι, 38 Μαλαισιανοί, 7 Ινδονήσιοι, 6 Αυστραλοί, 5 Ινδοί, 4 Γάλλοι, 3 Αμερικανοί, 2 Νεοζηλανδοί, Καναδοί, Ιρανοί και Ουκρανοί και από ένας Ρώσος, Ολλανδός και Ταϊβανέζος.
Αγωγή από αμερικάνικη εταιρεία κατά της Malaysia Airlines
Η αμερικανική δικηγορική εταιρεία Ribbeck Law ανακοίνωσε ότι κατέθεσε την Τρίτη αγωγή ενώπιον της δικαιοσύνης κατά της αεροπορικής εταιρείας Malaysia Airlines και κατά της κατασκευάστριας εταιρείας Boeing εκπροσωπώντας τον πατέρα ενός από τους επιβάτες της πτήσης MH370, με το επιχείρημα ότι το αεροπλάνο συνετρίβη εξαιτίας μηχανικής βλάβης. Η εταιρεία αναμένει ότι στην αγωγή θα ενταχθούν οι οικογένειες μεγάλου μέρους των επιβατών του μαλαισιανού αεροπλάνου.
Την ώρα που τα συντρίμμια του αεροπλάνου δεν έχουν εντοπισθεί και οι συνθήκες της εξαφάνισής του παραμένουν άγνωστες, και ενώ ανακοινώθηκε ότι η πτήση MH370 κάτεληξε στα βάθη του Ινδικού Ωκεανού, αντικείμενο της αγωγής που κατατέθηκε ενώπιον δικαστηρίου του Ιλινόι εξ ονόματος του πατέρα του επιβάτη Φίρμαν Σιρεγκάρ, 25 ετών, ινδονησιακής υπηκοότητας, είναι να διαπιστωθεί εάν κατασκευαστικό σφάλμα ή μηχανική βλάβη μπορεί να καταλογισθεί στην εταιρεία Boeing ή εάν σφάλμα μπορεί να καταλογισθεί στην αεροπορική εταιρεία.
Αν και στην αγωγή αναφέρονται τόσο η Boeing, όσο και η Malaysia Airlines, το βάρος πέφτει στην κατασκευάστρια εταιρεία, διότι η Ribbeck Law θεωρεί ότι το αεροπορικό δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη, δήλωσαν δικηγόροι της εταιρείας του Σικάγο.
«Η δική μας θεωρία για την υπόθεση είναι ότι υπήρξε βλάβη στα συστήματα στο πιλοτήριο, η οποία είναι πιθανόν να προκάλεσε πυρκαγιά που οδήγησε στην απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη ή ίσως εξαιτίας ελαττώματος στην άτρακτο προκλήθηκε αποσυμπίεση στην καμπίνα, που επίσης προκάλεσε την απώλεια των αισθήσεων του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη», δήλωσε η επικεφαλής του τμήματος αεροπορικών περιστατικών της εταιρείας.
«Το αεροπλάνο ήταν αεροπλάνο-φάντασμα για πολλές ώρες πριν εξαντληθούν τα καύσιμα», είπε.
Η Ribbeck Law δεν αποκάλυψε το ύψος της αποζημίωσης που θα απαιτήσει, αλλά ανέρχεται σε «πολλά εκατομμύρια δολάρια».
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.