search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.10.2025 08:03
MENU CLOSE

Τελειώνει ο χρόνος για να βρεθεί το «μαύρο κουτί» του μοιραίου Boeing

31.03.2014 11:31
Τελειώνει ο χρόνος για να βρεθεί το «μαύρο κουτί»  του μοιραίου Boeing - Media

 Άλλη μια μέρα πέρασε χωρίς κάποιο νέο για το χαμένο Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών, άλλος ένας συναγερμός αποδείχτηκε ψεύτικος.

 Άλλη μια μέρα πέρασε χωρίς κάποιο νέο για το χαμένο Boeing των Μαλαισιανών αερογραμμών, άλλος ένας συναγερμός αποδείχτηκε ψεύτικος.
 
Στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου σήμερα, ο υπουργός Άμυνας και Μεταφορών της Μαλαισίας Χισαμουντίν Χουσείν ανακοίνωσε στους εκπροσώπους του τύπου και στους περίλυπους συγγενείς ότι τα πορτοκαλί αντικείμενα που εντόπισε κινεζικό αεροσκάφος στο νότιο Ινδικό ωκεανό (και κοντά στις ακτές της Αυστραλίας)  ήταν τελικά αλιευτικός εξοπλισμός.
 
Και, η σημαντικότερη από τις ανακοινώσεις του υπουργού, ότι ο χρόνος τελειώνει για την εύρεση του «μαύρου κουτιού».
 
Πως συνδέονται όλα αυτά; Κατ΄ αρχήν, και παρά την ονομασία του, το κουτί δεν είναι χρώματος μαύρου αλλά πορτοκαλί, ώστε να είναι ευκολότερος ο εντοπισμός του μετά από ατύχημα. Είναι κατασκευασμένη από εξαιρετικά ανθεκτικά και πυρίμαχα υλικά όπως ανοξείδωτο ατσάλι ή τιτάνιο ώστε να αντέχει σε δυνάμεις που μπορούν να φτάσουν τα 3.400g. Η κατασκευή του όμως σημαίνει ότι είναι και πολύ βαρύ, οπότε σε περιπτώσεις που το αεροπλάνο πέφτει στη θάλασσα, το κουτί βουλιάζει.
 
Στη συνέχεια, δεν είναι ένα κουτί αλλά δύο.  Η μία συσκευή είναι το «cockpit voice recorder» ή αλλιώς CVR και είναι ένας καταγραφέας ήχου. Ηχογραφεί, ανάμεσα σε άλλα, τις συνομιλίες των κυβερνητών με τον πύργο ελέγχου αλλά και όσα ακούγονται στο πιλοτήριο. Τα σύγχρονα CVR διατηρούν αποθηκευμένες καταγραφές τουλάχιστον δύο ωρών αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτές έχουν ήδη καταστραφεί.

Από την άλλη, το «flight data recorder» ή FDR είναι μια ηλεκτρονική συσκευή σχεδιασμένη έτσι ώστε να καταγράφει και να αποθηκεύει πλήθος παραμέτρων σχετικών με την κατάσταση του αεροσκάφους και την πτήση. Πληροφορίες όπως το υψόμετρο, η θέση των πτερυγίων, μηχανικά δεδομένα και άλλες παράμετροι λαμβάνονται από διάφορα μηχανήματα που καταγράφουν τέτοια στοιχεία στο αεροσκάφος και αποθηκεύονται στο FDR. 
 
Το «μαύρο κουτί» έχει τη δυνατότητα να εκπέμπει ένα σήμα προκειμένου να εντοπιστεί από τα συνεργεία για 30 ημέρες ακόμη και αν βρίσκεται σε βάθος 6.000 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι βρίσκεται τοποθετημένη συνήθως στην πίσω πλευρά του αεροσκάφους ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι να καταστραφεί από μια σύγκρουση.
 
«Πολλές από τις ερωτήσεις θα απαντηθούν αν βρούμε το μαύρο κουτί», είπε απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε ότι «ο χρόνος εξαντλείται όσον αφορά στα σήματα που έρχονται από το μαύρο κουτί, αν αυτό είναι όντως στον Ινδικό ωκεανό..» είπε ο Μαλαισιανός υπουργός.

Και εδώ είναι το μυστικό. Από την εξαφάνιση του αεροπλάνου έχουν περάσει ήδη 23 μέρες. Απομένουν άλλες 8 προτού πάψει το «κουτί» να εκπέμπει σήμα και να διευκολύνει τις αρχές ώστε να το βρουν και να καταλάβουν τι συνέβη στην μοιραία πτήση.
 
Οι αρχές, δια στόματος του Αυστραλού πρωθυπουργού Τόνι Άμποτ, δεσμεύτηκαν ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν ωσότου βρεθεί το χαμένο αεροσκάφος. Ο χρόνος όμως είναι πλέον δραματικά σε βάρος τους.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.10.2025 07:57