search
ΤΕΤΑΡΤΗ 24.09.2025 09:37
MENU CLOSE

Στο 1 δισ. ευρώ οι απώλειες από το λαθρεμπόριο καυσίμων

03.09.2014 09:34
Στο 1 δισ. ευρώ οι απώλειες από το λαθρεμπόριο καυσίμων - Media

Τεράστιες παραμένουν οι απώλειες του ελληνικού κράτους από την αδυναμία πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων. Η αδράνεια της ελληνικής πολιτείας να εφαρμόσει τους νόμους στερεί 1 δισ. ευρώ ετησίως από τα δημόσια έσοδα.

Τεράστιες παραμένουν οι απώλειες του ελληνικού κράτους από την αδυναμία πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων. Η αδράνεια της ελληνικής πολιτείας να εφαρμόσει τους νόμους στερεί 1 δισ. ευρώ ετησίως από τα δημόσια έσοδα.
 
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων καυσίμων καταγγέλλει ότι ακόμη και το πρώτο από σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης, που είναι η τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών βενζίνης και ντίζελ στα βενζινάδικα, δεν έχει ολοκληρωθεί παρά τη θέσπισή του από το 2009. Το 70% των συστημάτων που έχουν μεν εγκατασταθεί δεν επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών, λόγω τεχνικών προβλημάτων ή επειδή οι συγκεκριμένοι πρατηριούχοι δεν τα έχουν ενεργοποιήσει.
 
Ο λόγος της μη διασύνδεσης εντοπίζεται σύμφωνα με το Έθνος, σε ένα απίστευτο αλαλούμ και σε μία πρωτοφανή έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Ανάπτυξης στις περιφέρειες.
 
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, αλλά και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, Γιώργος Καβαθάς, με δηλώσεις του υποστήριξε ότι παρατηρείται «ατολμία των κυβερνήσεων να συγκρουστούν ολομέτωπα με το λαθρεμπόριο».
 
Μέσα σε αυτό το αλαλούμ το λαθρεμπόριο φαίνεται να παραμένει στο απυρόβλητο και αυτό παρά το γεγονός ότι οι τρόποι της παράνομης διακίνησης υγρών καυσίμων είναι γνωστοί εδώ και χρόνια. 
 
Οι πρατηριούχοι απαρίθμησαν 7 αδυναμίες που ενισχύουν το λαθρεμπόριο.

  1. Δεν υπάρχει πραγματική εικόνα για το πόσα πρατήρια έχουν τοποθετήσει συστήματα εισροών – εκροών.
  2. Δεν έχει εφαρμοστεί διάταξη για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών – εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών.
  3. Σε δύο χρόνια θα μπουν τα συστήματα στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων.
  4. Δεν έχει τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σήμα εντοπισμού βυτιοφόρων και πλωτών μέσων. Συνεχίζονται οι εικονικές εξαγωγές καυσίμων.
  5. Δεν έχουν ιχνηθετηθεί τα καύσιμα που διακινούνται στη χώρα με αποτέλεσμα να μην εντοπίζονται οι παράνομες ποσότητες.
  6. Δεν έχουν μπει τα συστήματα εισροών – εκροών στους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης αλλά και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων που νοθεύουν τα καύσιμα.
  7. Άνοιξε νέο παράθυρο λαθραίας διακίνησης με τη δυνατότητα εγκατάστασης δεξαμενής καυσίμων από αμαξοστάσια.

 
Η εφημερίδα το Έθνος αναφέρει τους έξι τρόπους λαθραίας διάθεσης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης, θέρμανσης και ναυτιλιακών καυσίμων: 

  1. Ντίζελ κίνησης αντί για πετρέλαιο θέρμανσης. Είναι ένα νέο κόλπο που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι για να ξεπεράσουν το εμπόδιο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουν να αγοράζουν μείον 23% αφού ο ΦΠΑ εκπίπτει. επίσης τη δαπάνη για την αγορά την περνούν και στα έξοδα της επιχείρησης, με διπλό όφελος.
  2. Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για ντίζελ κίνησης. Όταν ο ΕΦΚ του πρώτου καυσίμου ήταν χαμηλότερος από αυτόν του δευτέρου επιχειρήσεις και αγρότες και άλλοι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης για την κίνηση των ΙΧ τους ή τη λειτουργία των μηχανημάτων τους.
  3. Χρήση ναυτιλιακού καυσίμου. Το πετρέλαιο για τη ναυτιλία είναι αφορολόγητο. Η τιμή του είναι περίπου στη μισή από αυτή του ντίζελ κίνησης. Ετσι αντί να εφοδιάσουν τα πλοία στέλνουν το καύσιμο στη στεριά.
  4. Εικονικές εξαγωγές. Οι επιτήδειοι φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό και στη συνέχεια φροντίζουν να σφραγίζονται τα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής/εισαγωγής χωρίς το καύσιμο να φεύγει ποτέ έξω από τη χώρα. Στη συνέχεια τα διαθέτουν αφορολόγητα και κερδίζουν τους φόρους.
  5. Νοθεία της βενζίνης. Νοθεύουν τη βενζίνη με χημικά προϊόντα όπως μεθανόλη, τολουόλη και διαλύτες.
  6. «Πειραγμένες» αντλίες. Βενζινοπώλες «πείραζαν» το λογισμικό της αντλίας κλέβοντας τον πελάτη κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού ΙΧ, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να πληρώνουν για ποσότητες που δεν μπήκαν ποτέ στα ρεζερβουάρ των οχημάτων τους.

Πηγή: Έθνος

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24.09.2025 09:37