search
ΤΕΤΑΡΤΗ 22.10.2025 20:47
MENU CLOSE

Την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα προτείνει αρθρογράφος στον Guardian – «Πόλεμος» μεταξύ των αναγνωστών

06.11.2014 07:10
Την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα προτείνει αρθρογράφος στον Guardian - «Πόλεμος» μεταξύ των αναγνωστών - Media

Αίσθηση έχει προκαλέσει στη Βρετανική κοινή γνώμη άρθρο στη βρετανική εφημερίδα Guardian, στο οποίο ο αρθρογράφος Jonathan Jones κατηγορεί τη χώρα του για «πολιτισμικό ιμπεριαλισμό» και τίθεται ξεκάθαρα υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

 
Αίσθηση έχει προκαλέσει στη Βρετανική κοινή γνώμη άρθρο στη βρετανική εφημερίδα Guardian, στο οποίο ο αρθρογράφος Jonathan Jones κατηγορεί τη χώρα του για «πολιτισμικό ιμπεριαλισμό» και τίθεται ξεκάθαρα υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
 
«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει στα σχόλια των αναγνωστών, που μετρούνται πλέον σε εκατοντάδες, με άλλους να υποστηρίζουν την άποψη του Jones και άλλους να εκφράζουν την κάθετη διαφωνία τους (μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συζήτηση ΕΔΩ).
 
«Το βρετανικό μουσεία πρέπει να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα. Ο πολιτισμικός ιμπεριαλισμός έχει τελειώσει», γράφει ο Jones. «Δεν μπορούν πλέον να διατηρούν τους θησαυρούς της τέχνης που αποκτήθηκαν πριν από πολύ καιρό κάτω από αμφίβολες συνθήκες», συνεχίζει.

«Μπορεί η Αμάλ Κλούνεϊ να είναι καλή πρέσβειρα της ελληνικής κυβέρνησης, μπορεί και όχι. Η υποστήριξη από διασημότητες είναι γνωστή από τον 19ο αιώνα χάρις στον Λόρδο Βύρων και της ρομαντικής εικόνας που είχε για την Ελλάδα. Αυτή η έκθεση του θέματος από διάσημους ανθρώπους επιτρέπει στο Βρετανικό Μουσείο να αναπτύσσει την κριτική του θεωρώντας πως η Κλούνεϊ αυτοπροβάλεται. Ωστόσο, το Μουσείο κρατάει ακόμη τα Μάρμαρα του 5ου αιώνα».
 
Αναφέρει ακόμα πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα δεν είναι τα μόνα διαφιλονικούμενα εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο. «Το ίδιο ισχύει και για τα γλυπτά από το Μπενίν που απήχθησαν από την Αφρική το 1897 κατόπιν μιας τιμωρητικής επιδρομής των Βρετανών. Ολοένα και περισσότερο ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως τα μουσεία της Δύσης οικειοποιούνται τα… θαύματα του κόσμου. Στη Γαλλία, ήδη, αναπτύσσονται τέτοιες απόψεις, επομένως πρέπει κι εμείς να ακολουθήσουμε αυτό τον μοντέρνο δρόμο».
 
«Η Βρετανία έχει κακό πρόσωπο σε όλα αυτά. Η πράξη του Έλγιν να υφαρπάξει τα Μάρμαρα από τον Παρθενώνα είναι ένας λεκές στη διεθνή φήμη μας από τις αρχές του 19ου αιώνα. Ενώ ήμασταν μέχρι το 1914 μια μεγάλη ιμπεριαλιστική δύναμη, εξακολουθούμε να έχουμε μια φαρισαϊκή αντιμετώπιση για το ότι κατέχουμε έργα τέχνης του κόσμου. Δείχνουμε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε τη λεία μας και δεν θέλουμε να ανταποκριθούμε στις κριτικές που δεχόμαστε».
 
«Γιατί να δούμε την Αθήνα ως εχθρό; Το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε να είχε στενή σχέση με το Μουσείο της Ακρόπολης. Να δανείσει κάποια από τα εκπληκτικά γλυπτά που διαθέτει. Το θέμα θα είχε λήξει με μια ευγενή συνεργασία. Το Μουσείο της Ακρόπολης αποδεικνύει πως η αποικιοκρατική σχέση με την τέχνη είναι καταδικασμένη.

Φυσικά, ο κόσμος έρχεται κατά χιλιάδες στο Βρετανικό Μουσείο και το Λούβρο, αλλά δεν υπάρχει κάποιος Θεός της Βόρειας Ευρώπης ή της Β. Αμερικής, μόνο γι' αυτά. Οι αδύναμες δικαιολογίες για να διατηρούμε τα κλεμμένα Μάρμαρα γίνονται ολοένα και πιο αδύναμες. Μέχρι πότε τα μουσεία μας θα κρατήσουν την αλαζονεία μας. Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει. Άρα ήρθε ο καιρός τα λάφυρα να επιστραφούν», καταλήγει το άρθρο.

Πηγή: The Guardian

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 22.10.2025 20:45