search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 08:01
MENU CLOSE

Σουέζ: Γιατί είναι τόσο επιζήμιο το «μπλοκάρισμα» στη διώρυγα

26.03.2021 20:00
everegreen-suez-new

Από τότε που ολοκληρώθηκε το 1869, η διώρυγα του Σουέζ ήταν μία από τις πιο σημαντικές υδάτινες διόδους στον κόσμο.

Πρόκειται για μια πύλη ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση που έχει τεθεί υπό τον έλεγχο πολλών κρατών, έχει αποτελέσει απειλή για ξέσπασα πολέμου και έχει γίνει κομβική βάση της παγκόσμιας οικονομίας.

Όμως, το τεράστιο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ που σφήνωσε στη διώρυγα και μπλόκαρε την πλωτή οδό δημιουργεί ένα πολύ σύγχρονο πρόβλημα:

Περίπου το ένα δέκατο του παγκόσμιου εμπορίου περνά μέσω της διώρυγας του Σουέζ και βρίσκεται αντιμέτωπο με μια διαδικασία απόφραξης που μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες.

Εργάτες συνεχίζουν να καθαρίζουν αβίαστα την άμμο και τη λάσπη από το πλοίο Ever Given, ένα σκάφος 224.000 τόνων που προσάραξε μετά από θυελλώδεις ανέμους και μια αμμοθύελλα, η οποία προκάλεσε χαμηλή ορατότητα και κακή πλοήγηση.

 Η ταχύτητα με την οποία μπορούν να μετατοπίσουν το πλοίο, το οποίο είναι τόσο μεγάλο  σε ύψος όσο το Empire State Building, έχει σημασία για όλο τον κόσμο – και είναι μια μοναδική πρόκληση στην ιστορία της διώρυγας του Σουέζ.

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διώρυγα του Σουέζ;

Η σημασία του καναλιού του Σουέζ πηγάζει πρωτίστως από τη γεωγραφική θέση του.

Είναι το μόνο μέρος που συνδέει άμεσα τα νερά της Ευρώπης με την Αραβική Θάλασσα, τον Ινδικό Ωκεανό και τις χώρες της Ασίας-Ειρηνικού. Χωρίς το Σουέζ, οι αποστολές που ταξιδεύουν μεταξύ αυτών των περιοχών του κόσμου θα πρέπει να διασχίζουν ολόκληρη την ήπειρο της Αφρικής, προσθέτοντας τεράστιο κόστος και παρατείνοντας ουσιαστικά τους χρόνους ταξιδιού τους.

Μια λύση σε αυτό το πρόβλημα φάνηκε αόριστη για αιώνες, έως ότου κατασκευάστηκε ο πολύτιμος πλωτός ορίζοντας 120 μιλίων για να γλιστρήσει κάτω από την Αίγυπτο και στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ο χρόνος που εξοικονομείται από το πέρασμα είναι σχεδόν ανεκτίμητος.

Σήμερα, ένα πλοίο που ταξιδεύει από λιμάνι στην Ιταλία προς την Ινδία, για παράδειγμα, θα κάλυπτε περίπου 4.400 ναυτικά μίλια εάν περνούσε από το κανάλι του Σουέζ – ένα ταξίδι που, με ταχύτητα 20 κόμβων, θα διαρκούσε περίπου εννέα ημέρες. Αλλά ο δεύτερος-ταχύτερος τρόπος για να ολοκληρώσετε το ίδιο ταξίδι θα ήταν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας και γύρω από την Αφρική. Με την ίδια ταχύτητα, θα χρειαστούν τρεις εβδομάδες για να διασχίσουμε τη διαδρομή, η οποία έχει μήκος 10.500 ναυτικά μίλια.

Κάτι που ενισχύει τη σημασία του είναι ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για το Σουέζ. Αν δεν ήταν η Ερυθρά Θάλασσα που απλώνεται πάνω από το Κέρας της Αφρικής και κατά μήκος του Σουδάν και της Αιγύπτου, καμία χερσαία μάζα δεν θα ήταν αρκετά στενή για να υποστηρίξει μια τεχνητή πλωτή οδό που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία-Ειρηνικό.

Η στρατηγικά σημαντική θέση του καναλιού σημαίνει τώρα ότι φιλοξενεί σχεδόν 19.000 πλοία κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον Lloyd’s List, ένα περιοδικό ναυτιλιακής βιομηχανίας.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 07:57