search
ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 18:26
MENU CLOSE

«Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο»

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2184
1-7-2021
03.07.2021 07:00
theatro

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Χατζή «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο», βασισμένη στα χορικά του Αγαμέμνονα και τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας και σε διάλογο με το μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη, ανέδειξε, για άλλη μια φορά, την υψηλή υποκριτική κλάση της Σοφίας Χιλλ.

Μόνη πάνω στη σκηνή, ντυμένη με το υπέροχο φόρεμα της Λουκίας, η γνωστή ηθοποιός του Θόδωρου Τερζόπουλου απέδωσε με εξαιρετική ακρίβεια αποσπάσματα των (διασκευασμένων) αρχαίων κειμένων που συστρέφονται, θηλυκώνουν το ένα με το άλλο και κυρίως δημιουργούν ένα αίσθημα αδιεξόδου και πνιγμού.

«Φως της ζωής, σιωπή του θανάτου» είναι, εξάλλου, ο στίχος που της δόθηκε να τραγουδήσει, αναμοχλεύοντας την αιματηρή ιστορία της ανθρωπότητας – μιας επαναλαμβανόμενης ιστορίας πολέμου – και αντανακλώντας τον πυρήνα της τραγωδίας του Αισχύλου.

Σε μια ιδιαίτερα απαιτητική σόλο περφόρμανς η Χιλλ έπλασε μια δική της «θρησκεία» και έκλεψε κυριολεκτικά την παράσταση κρατώντας τον θεατή σε διαρκή κατάσταση εγρήγορσης. Έγινε το μοναδικό μουσικό όργανο δίνοντας μια ερμηνεία μετρονομημένη και εξαιρετικά ρυθμική, όπου τα χέρια της δεν σταμάτησαν ποτέ να μετρούν, ενώ το σώμα και η φωνή της αποτύπωναν ποικίλα συναισθήματα. Άλλοτε προίκιζε τον λόγο της με εφιαλτικούς αιφνιδιασμούς και άλλοτε ακροβατούσε φωνητικά σε επικίνδυνες περιοχές. Ποτέ ωστόσο δεν ξέφυγε από το μέτρο.

Δυστυχώς η καθηλωτική παρουσία της επισκίασε οτιδήποτε άλλο συνέβαινε στη σκηνή. Οι φωνητικές ασκήσεις με τη συνοδεία πιάνου (ως πρόλογος) ήταν άστοχες. Αλλά και οι έξοχες φωτογραφίες από την Αφρική του πολυβραβευμένου ακτιβιστή Σεμπαστιάο Σαλγκάδο, που προβάλλονταν στους τοίχους έχοντας ως στόχο να συνδεθούν με το αισχύλειο κείμενο αλλά και ενδεχομένως να καυτηριάσουν τον δυτικό κόσμο (;), ήταν εκτός τόπου και χρόνου. Και επιπλέον αμφιβάλλω αν το κοινό μπόρεσε να ερμηνεύσει τον λόγο ύπαρξής τους.

Στο τέλος, όταν πια η Κλυταιμνήστρα της Χιλλ στέκεται σιωπηλή και ακίνητη σαν ιέρεια ενός άλλου κόσμου, ενώ την συνοδεύει η μουσική του Κουμεντάκη, παιγμένη από το γιαϊλί ταμπούρ του Ευγένιου Βούλγαρη, έρχεται η κάθαρση.

Διαβάστε επίσης:

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Kινηματογραφική «καταιγίδα» εν μέσω καύσωνα

Οι «Κασιώτες Καπεταναίοι» στο Θέατρο της Γκράβας

Νέες κυκλοφορίες / Ξένη λογοτεχνία

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 18:25