search
ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 07:12
MENU CLOSE

Το νέο εργαλείο μέτρησης τηλεθέασης από φορητές συσκευές

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2203
11/11/2021
11.11.2021 09:46
tiletheasi new

Νέα μέτρηση τηλεθέασης πλήρως εναρμονισμένη στους σύγχρονους τρόπους παρακολούθησης οπτικοακουστικού περιεχομένου έχει αναπτύξει η εταιρεία σφυγμομετρήσεων Nielsen.

Η νέα υπηρεσία, Nielsen One, θα αρχίσει να αναπτύσσεται από το νέο έτος στις θυγατρικές της μητρικής (με έδρα τις ΗΠΑ), που υπάρχουν σε 55 χώρες ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η Nielsen One αναπτύχθηκε για να καλύψει τις απαιτήσεις τις οπτικοακουστικής αγοράς αλλά και για πάψουν τις αντιδράσεις της ότι η εταιρεία μετρήσεων τάσεων κοινού δεν είχε μέχρι τώρα τρόπο να σταθμίσει την θέαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, φορητές συσκευές (λάπτοπ, τάμπλετ, κινητά) στις πλατφόρμες και στις πλατφόρμες συνεχούς ροής τα δύο τελευταία χρόνια.

Την κάλυψη ανάλογων αναγκών έχουν εκφράσει στελέχη τηλεοπτικών οργανισμών και στην Ελλάδα, κυρίως για τη μέτρηση στις φορητές συσκευές, ενώ προσφάτως από επίσημα χείλη της ΕΡΤ είχε επισημανθεί η ανάγκη για αποτύπωση τηλεθέασης στην υβριδική πλατφόρμα ΕΡΤflix.

Η μητρική Nielsen ανακοίνωσε ότι με τα νέα εργαλεία της καταγράφει περιεχόμενο στις τηλεοπτικές οθόνες, η θέαση σε πλατφόρμες ροής και τις προτιμήσεις σε ψηφιακό βίντεο που προβάλλονται σε υπολογιστές, κινητές συσκευές και έξυπνες τηλεοπτικές συσκευές.

Στις ΗΠΑ που η τηλεθέαση είναι σε επίπεδο ενός εκάστου στο σύνολο του πληθυσμού («μετρούν» άνθρωπο – άνθρωπο), η Nielsen έρχεται να προσθέσει τα εργαλεία μέτρησης και για τις πλατφόρμες συνεχούς ροής (Luna, Roku, Amazon, Hulu, Stadia κ.ά.), καλύπτοντας το μεταβαλλόμενο περιβάλλον των Μέσων Ενημέρωσης.

Τα νέα έχουν σημασία και για την ελληνική αγορά, ιδίως της διαφημιστικής, καθώς οι μετρήσεις της Nielsen στις παραδοσιακές τηλεοπτικές συσκευές αποτελούν «βαρόμετρο» για το μοίρασμα της διαφημιστικής δαπάνης. Η αποτύπωση τηλεθέασης και σε άλλες συσκευές, θα επιφέρει αλλαγές και στη διανομή των διαφημιστικών κονδυλίων από τους μεγάλους διαφημιζόμενους.

Στην Ελλάδα η μέτρηση τηλεθέασης σήμερα καλύπτει την «γραμμική τηλεόραση» (linear tv) και τις συνδρομητικές πλατφόρμες (Nova, Cosmote TV, Vodafone TV, Wind Vision κλπ) με τη Nielsen να έχει στην εργαλειοθήκη της προς διάθεση και το εργαλείο μέτρησης μεταχρονολογημένης τηλεθέασης. Μπορεί δηλαδή να σφυγμομετρήσει την απόδοση κάποιου προγράμματος το οποίο ο τηλεθεατής έχει επιλέξει να δει μετά την πρωταρχική προβολή του, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτει smart tv, κυρίως.

Ωστόσο αν και η υπηρεσία είναι διαθέσιμη, για να εφαρμοστεί και να υπάρχουν δεδομένα τηλεθέασης για μέτρηση «πόσοι είδαν μετά», πρέπει το σύνολο της τηλεοπτικής αγοράς να εκφράσει σχετικό αίτημα, σύμφωνα με κύκλους της Nielsen. «Η τάση αυτή, της μεταχρονολογημένης προβολής, είναι ήδη πολύ μεγάλη στο εξωτερικό», σημείωσαν οι ίδιοι κύκλοι.

Εκείνο που δεν καλύπτεται αυτή τη στιγμή είναι η πλατφόρμα Netflix, για την οποία ακόμα και η μητρική Nielsen δεν έχει καθαρή αποτύπωση για το περιεχόμενο της υβριδικής συνδρομητικής πλατφόρμας.

Διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία για την απήχηση των προγραμμάτων της και των ελεύθερων καναλιών έχει η Cosmote TV, μέσα από τη νέα της streaming πλατφόρμα.

Διαβάστε επίσης

Το τρας ριάλιτι «The bachelor» ξανά στο ΕΣΡ

Κομάντα και Δράκοι spoiler: Ο Βασίλης έρχεται πιο κοντά με την Ίριδα (Photos/Video)

Ολλανδή δημοσιογράφος: Νέα αήθης επίθεση από τον Νίκο Μαστοράκη

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 06:50