Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ακόμη δεν κόπασε ο θόρυβος από την απάντληση ιρανικού πετρελαίου στην Κάρυστο, μετά από αίτημα των ΗΠΑ και τα αντίποινα με το ρεσάλτο των Ιρανών σε δύο ελληνόκτητα τάνκερ στον Περσικό Κόλπο, επιστολή του πλοιάρχου του ρωσικού δεξαμενόπλοιου που έχει δεσμευτεί έρχεται να δημιουργήσει κλίμα ανησυχίας.
Ο Nik Amelchenko, εκφράζει στις ελληνικές αρχές τις ανησυχίες του για τις ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στις δεξαμενές του πλοίου από τα υπολείμματα αργού πετρελαίου.
Ο ίδιος κρίνει πως είναι απαραίτητο για την εξάλειψη του κινδύνου να διατηρείται το Σύστημα Αδρανών Αερίων σε κατάσταση συνεχούς ετοιμότητας. «Για την εκκίνηση του συστήματος IG χρειαζόμαστε bunker», τονίζει.
Επιπλέον, επισημαίνει τον κίνδυνο με την αστάθεια του δεξαμενόπλοιου, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά μετά την εκφόρτωση του φορτίου, λόγω και του αυξανόμενου ανέμου, με συνέπεια το πλοίο να αντιμετωπίζει τον κίδυνο παράσυρσης στην ξηρά, σε περίπτωση κακοκαιρίας.
«Δεν υπάρχει ασφάλεια στο πλοίο λόγω έλλειψης καυσίμων. Όπως τσέκαρα την πρόγνωση του καιρού στις 03/06/2022 αναμένεται άνεμος εως 14 m/a. Οι εκπρόσωποι της δικηγορικής εταιρίας Γεώργιος Κοζανίδης- Πηνελόπη Τέκου που εκπροσωπούν την εταιρία που είχε αναλάβει την ρυμούλκηση του ρωσικού δεξαμενόπλοιου επισημαίνουν ότι έχουν δημιουργηθεί συνθήκες επικίνδυνες για το πλοίο, το πλήρωμα και το θαλάσσιο περιβάλλον, οι οποίες θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν από τους υπεύθυνους με σοβαρότητα και όπως επιβάλλει η κρισιμότητα της κατάστασης», αναφέρει.
Ακολουθεί η επιστολή την οποία δημοσίευσε το protothema.gr:
Σημειώνεται ότι το δεξαμενόπλοιο «Pegas» ή «Lana» δεσμεύτηκε από τις ελληνικές αρχές και κατέπλευσε στον κόλπο της Καρύστου την 14η Απριλίου, μεταφέροντας στις δεξαμενές του πάνω από 100.000 τόνους πετρελαίου.
Αν και το δεξαμενόπλοιο δεσμεύθηκε με απόφαση της Αρχής για το Ξέπλυμα Χρήματος, με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, εναντίον της οποίας έχουν τεθεί σε ισχύ κυρώσεις, μετά από λίγες μέρες αποσαφηνίστηκε ότι πριν από τον κατάπλου του σε ελληνικό λιμάνι, είχε μεταβιβαστεί στην Transmorflot, που αν και έχει την έδρα της στη Ρωσία, δεν συγκαταλέγεται στις εταιρείες που υπόκεινται σε κυρώσεις.
Στη συνέχεια, η Αρχή ήρε την απόφαση δέσμευσης, ωστόσο, το πλοίο παρέμεινε στην Κάρυστο, μετά από παρέμβαση των ΗΠΑ γιατί βρισκόταν από το καλοκαίρι του 2021 στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ, οι οποίες αποφάσισαν να αντλήσουν όλο το πετρέλαιο.
Και μετά ήρθαν τα αντίποινα με το ρεσάλτο των Φρουρών της Επανάστασης…
Διαβάστε επίσης:
Αγόρασε μεταχειρισμένο καναπέ και βρήκε… θησαυρό – Τελικά τον επέστρεψε (video)
Τσεχία: Φωτιά σε δομή ασθενών με Αλτσχάιμερ – Δύο νεκροί, πάνω από 50 τραυματίες (photos/videos)
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.