search
ΚΥΡΙΑΚΗ 05.05.2024 02:23
MENU CLOSE

Νεφελώδης προβλέπεται ο ουρανός το 2023 για τις συνδρομητικές πλατφόρμες – Εκτιμήσεις και προκλήσεις

11.01.2023 17:43
Streaming_new

Από τον γαλανό ουρανό και την αισιοδοξία το 2022 ο κλάδος  των στρίμινγκ υπηρεσιών βλέπει να συγκεντρώνονται σύννεφα  στον μέχρι προ τινος ανοιχτό ορίζοντα, προκαλώντας σκεπτικισμό για  τις εξελίξεις εντός του 2023.

Η νέα τεχνολογία στην οικιακή ψυχαγωγία η οποία μετασχηματίζει τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση, το στριμινγκ- δηλαδή η διαρκής ροή οπτικοακουστικού περιεχομένου μέσω ίντερντ-,  μέσα σε μόλις λίγους μήνες  από πηγή με θαυματουργό νερό που χαρίζει «νιότη» για τα παραδοσιακά (και «γερασμένα»;) τηλεοπτικά δίκτυα που θεώρησαν ότι θα ξανάνιωναν, τελευταίως  προκαλεί πονοκέφαλο καθώς μεταμορφώνεται σε «μαύρη τρύπα» η οποία «καταπίνει» χρήμα είτε από παλιούς πελάτες είτε από νέους  συνδρομητές.

Η γιγάντωση του στρίμινγκ ακόμα και κατά την περίοδο της Πανδημίας ξεπέρασε ακόμα και τα πιο τρελά όνειρα.

Μέσα σε ένα εξάμηνο, από τα τέλη του 2019 έως τις αρχές του 2020, δαπανήθηκαν πολλά δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Apple TV ενέδωσε στην πρόκληση έπειτα από χρόνια δισταγμού ο ο οποίος χρονολογείται από την εποχή του Στιβ Τζόμπς.

Στην φρενίτιδα που ξέσπασε μπήκαν επίσης και οι Disney, WarnerBros και NBCUniversal για να προλάβουν το- πρωτοπόρο- Netflix, έχοντας στο μεταξύ αφήσει να περάσουν χρόνια εισπράττοντας, με ικανοποίηση, είναι αλήθεια- επιταγές του από την αξιοποίηση παραγωγών του. Ακολούθησαν λίγο μετά το Discovery+ και το ανανεωμένο Paramount+.

Η μεγάλη αυτή αλλαγή θα είχε κόστος, είχαν προειδοποιήσει οι κολοσσοί των μίντια τους επενδυτές, όμως σύντομα θα είχαν αδιαμεσολάβητη σχέση με τους καταναλωτές. Το σλόγκαν «ψυχαγωγία διαθέσιμη όποτε την επιθυμεί ο πελάτης» από λόγια γινόταν πράξη. Ούτε ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών, ούτε ψηφιακοί πάροχοι μεταφοράς περιεχομένου, λιγότερη ασάφεια σχετικά με διαφημιστικούς και προγραμματικούς στόχους.

Σοκ και αναδρομολόγηση

Το 2022 όμως συνέβη κάτι απρόσμενο. Το Netflix βίωσε μια σοκαριστική εμπειρία στα περίπου δέκα χρόνια λειτουργίας τους καταγράφοντας αθρόα  αποχώρηση συνδρομητών και κάθετη πτώση στην τιμή της μετοχής του στην κεφαλαιαγορά, η νέα υπηρεσία με διαφημίσεις έτυχε χλιαρής υποδοχής και δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει την χρήση κωδικών πρόσβασης στις υπηρεσίες τους από χρήστες που δεν είναι συνδρομητές του.

Αλλά δεν είναι μόνον το Netflix. Όλες οι υπηρεσίες στρίμινγκ τέθηκαν υπο σκληρό έλεγχο, οι μετοχές κατέρρευσαν και η πορεία τους εξακολουθεί να εμφανίζει πτωτική τάση επηρεασμένη από την ευρύτερη οικονομική ύφεση του τελευταίου 10μηνου αρχής γενομένης από τις συνέπειες που προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και αργότερα το ενεργειακό.

Οι εξελίξεις προκάλεσαν προβληματισμό και οι νέες προκλήσεις υποχρέωσαν σε αναπροσδιορισμό στόχων. Τα ήδη υπάρχοντα κέρδη και η διατήρηση τους και όχι η πρεμούρα για  διεύρυνση της συνδρομητικής βάσης, έγιναν το νέο έπαθλο.

«Τα επενδυτικά κεφάλαια έχουν αυξηθεί σημαντικά», έγραψε αναλυτής του κλάδου Μέσων Ενημέρωσης της Morgan Stanley, σε πρόσφατη ανασκόπηση για το 2022,  σύμφωνα με το Deadline, «αλλά ο κύκλος εργασιών και οι αποδόσεις περιουσιακών στοιχείων του περιεχομένου, έχουν μειωθεί», επισημαίνει.

Ο αναλυτής αναμένει ότι το 2023 ο ρυθμός εγγραφής σε συνδρομητικές υπηρεσίες ρόης θα μειωθεί και προβλέπει ότι θα είναι ο μισός σε σχέση με το 2021. «Ο κλάδος του στρίμινγκ εισέρχεται σε νέα περίοδο», προσθέτει ο αναλυτής της Morgan Stanley «η οποία πιστεύουμε ότι θα έχει τα εξής κυρίαρχα χαρακτηριστικά: Πρώτον, εξορθολογισμό κόστους, δεύτερον, ενοποίηση (υπηρεσιών ή και εταιρειών) και τρίτον εγκατάλειψη του επιχειρηματικού μοντέλου της παροχής υπηρεσιών χωρίς διαμεσολάβηση».

Οι «παίκτες» και οι προκλήσεις

Για το Netflix η πρόκληση που προβλέπεται να αντιμετωπίσει εντός του νέου έτους είναι αν θα παραμείνει αμετακίνητο στην πολιτική του, περιεχόμενο του να μην κατευθύνεται στις κινηματογραφικές αίθουσες και να μην έχει απευθείας μεταδόσεις αθλητικών γεγονότων. Διότι στο παρελθόν ήταν κατηγορηματικά αντίθετο για διαφημίσεις στο περιεχόμενο του αλλά…

Για το Disney+  ο χρόνος θα δείξει αν θα μείνει προσηλωμένο στους στόχους κερδοφορίας που έχει θέσει έως το 2024 και με ποιο κόστος.

Το Paramount+ με τις επιλογές της μητρικής εταιρείας (Viacom) μοιάζει να αποτελεί δίλημμα  για όλους τους μεγάλους «παίκτες» ΜΜΕ, καθώς θα πρέπει  να ισορροπήσει ανάμεσα στο παραδοσιακό γραμμικό τηλεοπτικό δίκτυο- έδρα των CBS, MTV, Showtime και άλλων ΜΜΕ-  και την πλατφόρμα ροής.

Επίσης μένει να απαντηθούν εντός του έτους αν το Apple TV+ θα τύχει καλύτερης υποδοχής  από τον ανταγωνισμό στην κατηγορία παροχής περιεχομένου με διαφημίσεις, η οποία λέγεται πως σύντομα θα είναι διαθέσιμη και αν η αναδιάρθρωση της DC Comics– ίσως η απόλυτη προσπάθεια ανανέωσης που ενσωματώνεται στην «αυτοκρατορία» WarnerBrosDiscovery (WBD)- αποτελέσει αναπτυξιακή δύναμη για  την στρίμινγκ πλατφόρμα της  WBD, όπως συνέβη με τη  Marvel  και το HBO Max.

Διαβάστε επίσης:

Η Γη της Ελιάς: Αποκαλύψεις, εκπλήξεις και ανατροπές στα επεισόδια της επόμενης εβδομάδας

Σασμός – Spoiler: Αστέρης και Αργυρώ παραδίνονται στο πάθος τους (Videos)

«Survivor All Star»: «Πύραυλος» τηλεθέασης για τον ΣΚΑΪ το ριάλιτι (πίνακες)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 05.05.2024 01:50