search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 16:36
MENU CLOSE

Αυτοκίνητο: Τι πρέπει να προσέχουμε όταν οδηγούμε στο χιόνι

07.02.2023 12:03
autokinito new

Με την μισή χώρα σε συνθήκες καταψυξης, σίγουρα θα χρειαστεί κάποια στιγμή να οδηγήσουμε στο χιόνι. Τι πρέπει όμως να κάνουμε και τι να προσέχουμε ώστε και εμείς να είμαστε ασφαλείς και το αυτοκινητό μας να μην υποστεί ζημιές.

Οταν κινείται στα χιόνια, πρέπει να έχει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του γεμάτο με καύσιμα. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ό,τι είναι στο στεγνό οδόστρωμα.

Ετσι, αυτό τον παράγοντα θα πρέπει να έχει υπόψη του όταν θέλει να φθάσει έγκαιρα στον προορισμό του. Οφείλει λοιπόν να τετραπλασιάσει την απόσταση ασφαλείας.

Η απόσταση από τον προπορευόμενο θα πρέπει να είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητό του. Πρέπει μάλιστα να προβλέπει τις κινήσεις των άλλων οδηγών.

Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) πρέπει να είναι πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν, αλλά και για να μην πιάνουν χιόνι.

Σε περίπτωση που χρειαστεί ο οδηγός να βάλει αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες πρέπει να γνωρίζει να τις τοποθετεί. Οι αλυσίδες ή οι χιονοκουβέρτες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς, ενώ η ανώτατη ταχύτητα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.

Ο οδηγός πρέπει να κρατάει καθαρό του αυτοκίνητό του, γιατί με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τη διάβρωσή του, κυρίως από το αλάτι που υπάρχει στον δρόμο. Οφείλει να δείξει μεγάλη προσοχή στις γέφυρες και τις άνω διαβάσεις.

Σε αυτές τις επιφάνειες ο πάγος σχηματίζεται γρηγορότερα.

Επίσης οφείλει να φροντίσει για τη σωστή ορατότητα, κρατώντας τα φώτα αναμμένα και το παρμπρίζ καθαρό.

Οταν πρόκειται να ακινητοποιήσει για ώρες το αυτοκίνητό του, καλό είναι μην τραβάει πολύ το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιήσει τάκους.

Αν υποψιαστεί ότι θα χιονίσει, οφείλει να σηκώσει τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο.

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ξεχάστε τα «πιτσιλιστήρια».

Το νερό παγώνει ακαριαία

Το νερό, ακόμα και με αντιπηκτικό, παγώνει ακαριαία, γίνεται φιλμ πάγου και χρειάζεται ειδική ξέστρα ή να περιμένουμε αρκετή ώρα να δουλέψει το καλοριφέρ για να λιώσουν οι πάγοι στα τζάμια.

Ο οδηγός πάντα όταν ξεκινάει πρέπει να πατάει λίγο γκάζι, ενώ καλό είναι όταν αλλάζει ταχύτητα ο κινητήρας να έχει λίγες στροφές.

Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι, και ειδικά στον πάγο, η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Το καλοριφέρ σε καλή κατάσταση

Αν δεν μπορεί ο οδηγός να προσπεράσει με ασφάλεια, καλό είναι να αφήσει το προπορευόμενο όχημα να φύγει μπροστά. Το καλοριφέρ πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και να φροντίσει να έχει ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα.

Τέλος, όταν το αυτοκίνητο γλιστράει στο χιόνι, ο οδηγός πρέπει να οδηγεί προς την πλευρά τις ολίσθησης (ανάποδο τιμόνι), να μη φρενάρει απότομα και να προσπαθήσει να διορθώσει την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι.

Διαβάστε επίσης

Αυτοκίνητο: Τι θα συμβεί αν βάλετε μαγειρικό λάδι στον κινητήρα (Video)

Πέντε φθηνά και αξιόπιστα αυτοκίνητα με 3.000 ευρώ που δεν «καίνε» σταγόνα

Αυτοκίνητο: Πώς να το προστατεύσουμε όταν παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 16:36