Τηλεδίκες για την ΕΡΤική συμμετοχή στο διαγωνισμό της Eurovision
Η EBU για μια ακόμη φορά με το θεσμό τραγουδιού της Eurovision τα κατάφερε. Το μότο της ταυτόσημο με το φετινό -«United by music»- (με σαφή αντιπολεμική, αντιρωσική, υπόνοια). Η Eurovision ενώνει. Ακόμα και μέσα από «διαφωνίες», από «διχασμούς», «σταυρώσεις».
Αρέσει δεν αρέσει, πολλοί είναι εκείνοι που παρακολουθούν το τραγουδιστικό γιουροβιζιονικό σόου. Και φέτος κάτι τέτοιο μάλλον έχει συμβεί, αναμένοντας τα αποτελέσματα μετρήσεων της Nielsen για τις τηλεθεαματικότητες του Σαββατοκύριακου. Ακόμα περισσότεροι εκείνοι οι οποίοι ασχολούνται με το τί συνέβη.
Ενδέχεται η τηλεθέαση του φετινού τελικού του 67ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision να είναι επηρεασμένη από το γεγονός ότι η Ελλάδα αποκλείστηκε. Επομένως, η απόδοση της τηλεοπτικής μετάδοσης πιθανόν – θεωρητικά- να έχει διαμορφωθεί από την εξέλιξη αυτή.
Πάντως το θεαματικό μουσικό πανηγύρι- τηλεοπτικό σόου σήμανε σύρραξη στην παθογενή εκδοχή της ελληνικής τηλεόρασης και αποτέλεσε καύσιμη ύλη για «φονταμενταλιστές» των ΜΚΔ (Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης).
Για ορισμένους το «What they say» ήταν όνειδος. Στο τηλεοπτικό μεϊντάνι των αφασικών εκπομπών, το συμπούμρμπουλο με τεντωμένο δείκτη ήδη ωρύεται για τον πιτσιρικά Βερνίκο και την ΕΡΤ. Δεν θα ήταν έκπληξη, αν ακουγόταν κανα «άρον- άρον σταύρωσον αυτόν». Οι τηλεδίκες στήνονται στο «πιτς φυτίλι». Η επιλογή να μην μιλήσει στις τηλεοπτικές κάμερες τη νύχτα της περασμένης Πέμπτης ο έφηβος τραγουδιστής, αμέσως μετά τον αποκλεισμό της Ελλάδας, αποτέλεσε «βούτυρο στο ψωμί» τους, έριξε λάδι στην φωτιά.
Άρχισαν οι «εμβριθείς» αναλύσεις. Μείζον θέμα ο αποκλεισμός από το διαγωνισμό της Eurovision. Τί ήταν αυτό που μάς βρήκε. Μια «εθνική ντροπή». Άλλο ήταν το πρώτο σε ψήφους υποψήφιο τραγούδι- άρχισε να διαδίδεται. Μισές κουβέντες και υπονοούμενα για σκάνδαλο στην διαδικασία επιλογής τραγουδιού.
Κάποιοι με «διορατικότητα» εκτιμούν ότι στο μέλλον ο 16χρονος Βίκτωρας Βερνίκος, ο οποίος «δεν έχει “φωνή”», «δεν έχει μουσική παιδεία», «δεν μιλούσε καλά ελληνικά, δεν μιλούσε καλά αγγλικά» και κάποια ακόμα «δεν», αλλά επειδή φέρει ένα επίθετο και έχει υποστήριξη ενός συστήματος, θα βρεθεί «αύριο» σε «κομβική» θέση, να ορίζει και να καθορίζει, καταλήγοντας σε γενικεύσεις για ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα.
Η ΕΡΤ στο στόχαστρο. Για όλα. Για την επιλογή καλλιτέχνη και τραγουδιού. Για την επιτροπή. Για την βαθμολόγηση, που έκανε η επιτροπή. Για το «φτωχό», εξευτελιστικό, 4αρι» στην Κύπρο.
Στα πρωινάδικα τα «αδυσώπητα» ερωτηματικά «αποκαλυπτικής» δημοσιογραφίας διαμόρφωναν αίσθηση «πλήγματος», που πιθανόν να προκαλέσει και βαθύ ρήγμα στις σχέσεις των δύο χωρών.
Ενστάσεις εύλογο είναι να υπάρχουν. Για παράδειγμα, η 5μελής επιτροπή αξιολόγησης/βαθμολόγησης ήταν αποκλειστικά ραδιοφωνικοί παραγωγοί και στελέχη ιδιωτικών ραδιοσταθμών. Σαν να μην μπόρεσαν οι της ΕΡΤ να βρουν έστω έναν στιχουργό, συνθέτη, τραγουδιστή, μουσικό. Το επιχείρημα των στελεχών της κρατικής ΕΡΤ ήταν, ότι «η επιτροπή ήταν η ίδια με την περσινή».
Ερωτηματικά, με οργισμένο ύφος, διατυπώθηκαν για το κόστος συμμετοχής. Την επιλογή ξενοδοχείου διαμονής. Τη διάρκεια παραμονής της ελληνικής αντιπροσωπείας στο Λίβερπουλ- επέστρεψε την Κυριακή.
Στα πάνελ των πρωινών εκπομπών των καναλιών αφηνόταν να εννοηθεί, ότι υπήρχαν ζητήματα με οσμή σκανδάλου. Το ύφος δριμύτατο και με δόση ηδονικής ικανοποίησης υπό την έννοια ότι «τους έπιασαν με τη γίδα στην πλάτη».
Επιχειρήματα και εξηγήσεις από την ΕΡΤ και ειδικούς περι τη Eurovision δεν έπεισαν. Φαύλος κύκλος.
Με προσεγμένες λέξεις εκπρόσωποι της κρατικής ΕΡΤ αναφέρθηκαν στον αντίκτυπο του αποκλεισμού. Έκαναν λόγο για «αντιμετώπιση στα όρια της τοξικότητας».
Υπήρχαν- τουλάχιστον- αστοχίες. Οι επιλογές κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Γνωρίζουν πρώτοι από όλους, εκείνοι που τις έκαναν. Θεωρητικά έχουν και τις ευθύνες.
Οφείλεται μια ενημέρωση, αν μη τι άλλο, για τις ενέργειες που έγιναν με σαφήνεια και διαφάνεια, σε εκείνους που πριμοδοτούν την ΕΡΤ μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ με το ανταποδοτικό τέλος προς τον κρατικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Στο κάτω κάτω καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται.
Με ένα ζάπινγκ στα πρωινάδικα με τα «αποκαλυπτικά» ρεπορτάζ, δίδεται η αίσθηση ότι η χώρα βιώνει τουλάχιστον πανευρωπαϊκό εξευτελισμό.
Με αιτία τον αποκλεισμό της Ελλάδας από τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.
Ότι οι σχέσεις Ελλάδας- Κύπρου εισήλθαν σε κρίσιμο σημείο, που μπορεί να είναι χωρίς επιστροφή. Εθνικό Δράμα, αν όχι Προδοσία. Με αιτία τους μόλις τέσσερις βαθμούς στο «Break a broken heart» αντί των ασυζητητί 12.
Όλα σε παροξυσμό. Όλα στην υπερβολή τους.
Τα ίδια θα συνέβαιναν στην περίπτωση εκείνη κατά την οποία η ΕΡΤ αποφάσιζε να μην λάβει μέρος στη Eurovision. Πάτε στοίχημα;
Διαβάστε επίσης:
Πτώχευση κηρύσσει ο αμερικανικός όμιλος Vice
ΑΝΤ1: Πότε κάνει πρεμιέρα το τηλεπαιχνίδι μυστηρίου – τακτικής «Οι Προδότες»
Τουρκία: Νομικά κινείται το Anadolu για τις «ανακριβείς» κατηγορίες