search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 00:19
MENU CLOSE

ΕΛΤΑ: Λουκέτο σε 40 ακόμη καταστήματα – Αντιδρούν οι τοπικές κοινωνίες και η ΚΕΔΕ

10.07.2023 19:37
elta loyketo 88- new

Λουκέτο σε άλλα 40 καταστήματα προτίθεται να βάλει η διοίκηση των ΕΛΤΑ στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ταχυδρομείου, το οποίο, πάντως, έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες.

Έτσι, τα λουκέτα θα φτάσουν τα 65 την ερχόμενη Δευτέρα 17 Ιουλίου, καθώς τα πρώτα 25 ταχυδρομικά καταστήματα έκλεισαν την Δευτέρα 10 Ιουλίου με το πλάνο να προβλέπει ότι ρολά θα κατεβάσει συνολικά το 10% των 1.150 σημείων φυσικής πρόσβασης, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμα ανακοινωθεί ακριβής αριθμός.

Μέσα στο Σαββατοκύριακο που πέρασε αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» αποφάσεις για την αναστολή συναλλακτικής δραστηριότητας σε ακόμα 40 καταστήματα των ΕΛΤΑ. Σε αυτά μάλιστα περιλαμβάνονται και τα καταστήματα μεγάλων δήμων της Αττικής, όπως της Καισαριανής, του Παπάγου, της Παιανίας, ενώ μετά το λουκέτο στο κατάστημα του Κολωνακίου από σήμερα, σειρά παίρνει και αυτό του Βοτανικού, σύμφωνα με τον νέο κατάλογο.

Αναλυτικά βασει των ισάριθμων αποφάσεων που αναρτήθηκαν, η διοίκηση των ΕΛΤΑ προχωρά στην αναστολή λειτουργίας από τις 17 Ιουλίου στα εξής καταστήματα:

Παπάγου

Καισαριανής

Βοτανικού (Αθήνα 41)

Παιανίας

Βάρκιζας

Νέας Περάμου Αττικής

Διοικητηρίου (Θεσσαλονίκη 13)

Λάρισας 2

Αγράφων Ευρυτανίας

Αγίου Νικολάου Πειραιά

Αγίου Κωνσταντίνου Αιτωλοακαρνανίας

Αμάρυνθου Ευβοίας.

Χιλιομοδίου Κορινθίας

Χανίων 2

Φιλώτα φλώρινας

Προυσού Ευρυτανίας

Πρίνου Καβάλας

Πλατάνου Αιτωλοακαρνανίας

Παραλίας Διστόμου Βοιωτίας

Παναιτώλιου Αιτωλοακαρνανίας

Λεονταρίου Καρδίτσας

Λαμπείας Ηλείας

Λαβάρων Εβρου

Κρόκου Κοζανης

Κρίκελλου Ευρυτανίας

Κρεμαστής δωδεκανήσου

Κεχρόκαμπου Καβάλας

Κάτω Ασέας Αρκαδίας

Καράτουλα Ηλείας

Ευπαλίου Φωκίδας

Ερυμάνθειας Αχαίας

Δροσιάς

Δικαίων Εβρου

Διακοπτού Αχαίας

Γουμένισσας Κιλκίς

Βαρθολομιού Ηλείας

Ασημίου Ηρακλείου

Αράχωβας Βοιωτίας

Αντισας Λέσβου

Ανατολής Ιωαννίνων

Τα πρώτα 25 καταστήματα έβαλαν λουκέτο στις 10 Ιουλίου και αφορούν τα καταστήματα Κοκκινιάς, Καλυβίων Θορικού, Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2), Αγίων Αναργύρων, Αγίας Τριάδας Αργολίδας, Πάτρας 4, Ερυθρών Αττικής, Ελευθέριου Θεσσαλονίκης, Δεριγνύ στην Αθήνα, Αργυρούπολης, Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη, Κορυδαλλού, Κοντόπευκου, Κολωνακίου, Κηφισιάς (κέντρο), Κάτω Πατησίων (Αθ. 42), Καμινίων, Καλλιθέας 3, Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης, Ελληνορώσων, Βυτίνας Αρκαδίας, Νοσοκομείου Ρίου, Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, Νέας Ιωνίας Βόλου και Νεάπολης Νίκαιας.

Το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων των ΕΛΤΑ αριθμεί σήμερα 1.150 φυσικά σημεία πρόσβασης και παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα πόσα από αυτά θα κατεβάσουν οριστικά ρολά, εκτιμάται ότι ποσοστιαία θα φτάνουν περίπου το 10% του συνόλου.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι στα 1.150 σημεία περιλαμβάνονται και τα ταχυδρομικά πρακτορεία. Τα καταστήματα των ΕΛΤΑ έφταναν πριν την έναρξη εφαρμογής του σχεδίου τα 620 για τα 65 εκ των οποίων έχουν ήδη αναρτηθεί αποφάσεις για την αναστολή λειτουργίας τους έως την προσεχή Δευτέρα. Κάθε άλλη απόφαση για κλείσιμο καταστημάτων στο εξής θα υπερβαίνει ουσιαστικά και το ποσοστό που έχει ανακοινωθεί.

Παράλληλα προχωρά και η λύση της συνεργασίας και των συμβολαίων με αρκετά ταχυδρομικά πρακτορεία στην περιφέρεια. Ενδεικτικά τις τελευταίες ημέρες δημοσιεύτηκαν αποφάσεις για τη λύση των συμβολαίων στα πρακτορεία Σφάκας Λασιθίου, Δοριών Λασιθίου και Ασωπού Λακωνίας.

Τι λέει η διοίκηση των ΕΛΤΑ

Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχουν διαβεβαιώσει πηγές της εταιρίας, κανένας δήμος σε όλη την Ελλάδα δε θα μείνει χωρίς φυσικό κατάστημα, υπογραμμίζοντας πως τα καταστήματα που κλείνουν – πολλά εκ των οποίων είναι μονοπρόσωπα, δηλαδή έχουν μόνο έναν υπάλληλο – δεν έβγαζαν σε τζίρο ούτε τους μισθούς των υπαλλήλων που εργάζονταν σε αυτά. Πλέον, θα συνενωθούν με κοντινά καταστήματα με στόχο να παρέχουν καλύτερης ποιότητας εξυπηρέτηση στους πολίτες και να μειωθούν οι ουρές. Παράλληλα, σημειώνουν πως από τις αλλαγές αυτές δεν θα πληγούν οι θέσεις εργασίας.

Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι με την τελευταία μεταρρύθμιση για τους δήμους, τον Καλλικράτη, υπήρξε συνένωση σε μια αυτοδιοικητική οντότητα ακόμα και σχετικά μεγάλων δήμων της Αττικής, ενώ στην περιφέρεια συνενώθηκαν δήμοι και χωριά με τον νέο ΟΤΑ που προέκυψε να έχει πολλαπλάσια της αρχικής του έκτασης και κατά συνέπεια και των αποστάσεων με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση για τη μετακίνηση των δημοτών να παραμένει ζητούμενο σε πολλές περιπτώσεις.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι τα ΕΛΤΑ βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε μία οριακή κατάσταση, καθώς η χρηματοδοτική ένεση των 280 εκ. ευρώ που δόθηκε στα ΕΛΤΑ για τη διάσωσή τους το 2020 από χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, όχι μόνο δεν έφερε αποτελέσματα, αλλά πλέον το κεφάλαιο της χρηματοδότησης έχει εντελώς εξαντληθεί.

Αυτό άλλωστε σημείωσε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) στο ενημερωτικό κείμενο που απέστειλε στους εργαζομένους μετά τη συνάντησή της με τη νέα διοίκηση, στο οποίο υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Το κεφάλαιο της χρηματοδότησης έχει εξαντληθεί. Η Εταιρία εμφανίζει σημαντικό οικονομικό έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο είναι ζήτημα επιβίωσης να αντιμετωπιστεί άμεσα. Ο χρόνος δυνατότητας παρέμβασης για τη διάσωση των ΕΛΤΑ είναι μικρός και μετράει αντίστροφα».

Παρόλα αυτά ο νέος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, στην ομιλία του στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή, αφού έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι η μόνη αρμοδιότητα που διατηρεί το υπουργείο στα ΕΛΤΑ είναι ο έλεγχος της καθολικής υπηρεσίας και η ισότιμη πρόσβαση κάθε πολίτη σε ακριτικές και νησιωτικές περιοχές δεδομένου ότι ανήκουν στο Υπερταμείο, συμπλήρωσε πως «αυτό δεν συνιστά σε καμία περίπτωση αφορμή να μην επέμβουμε».

Παραδέχτηκε, πάντως, και λάθη επισημαίνοντας: «Τα ΕΛΤΑ πέρασαν από εποχές που χρέωναν τον Έλληνα πολίτη 7,5 εκατομμύρια τον μήνα και πλέον κινούνται σε ένα πολύ καλύτερο μέλλον. Με τις προσπάθειες και παρά τα λάθη που έγιναν, ήδη φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα».

Ο κ. Παπαστεργίου δεν αντιτάχθηκε στη συρρίκνωση του δικτύου των καταστημάτων των ΕΛΤΑ όπου αυτά είναι σε πολύ κοντινές αποστάσεις αναφέροντας πως «η δουλειά πρέπει να συνεχιστεί. Δεν είναι δυνατόν στο κέντρο της Αθήνας σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου εδώ γύρω να υπάρχουν δύο μεγάλα και δέκα μικρά καταστήματα. Το δίκτυο χρειάζεται αναδιάρθρωση με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, χωρίς να αφήνουμε μικρές κοινωνίες αβοήθητες και χωρίς να κινδυνεύσει η δουλειά κανενός.

Συζητήσαμε ήδη με τη διοίκηση του Υπερταμείου και των ΕΛΤΑ, προκειμένου να δούμε ήδη σημειακές βελτιώσεις, έτσι ώστε να μη μείνει καμία αστική ή περιαστική περιοχή χωρίς εξαιρετικά ακριβείς και σωστές ταχυδρομικές υπηρεσίες σε απόσταση λίγων λεπτών».

«Βράζουν» οι τοπικές κοινωνίες – Αντιδρά η ΚΕΔΕ

Στα «κάγκελα» βρίσκονται οι τοπικές κοινωνίες καθώς η διακοπή των ταχυδρομικών και λοιπών εμπορικών υπηρεσιών ειδικά σε περιοχές της επαρχίας δυσχεραίνει τις πάσης φύσεως συναλλαγές επιχειρήσεων και πολιτών που εξυπηρετούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Το ζήτημα θεωρείται μείζον για τις δημοτικές αρχές της χώρας δεδομένου ότι συντείνει στην περαιτέρω απομόνωση περιοχών της περιφέρειας, με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) να ετοιμάζει ηχηρή παρέμβαση: «Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας με την πολιτική που ανακοινώθηκε από τα ΕΛΤΑ και για την οποία οι δήμοι δεν είχαμε καμία προηγούμενη ενημέρωση. Θα κάνουμε άμεσα παρέμβαση στο αρμόδιο υπουργείο», επισημαίνει μιλώντας στο ethnos.gr ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, όπου οι κάτοικοι και ο δήμος καλούν τη διοίκηση των ΕΛ.ΤΑ. και την κυβέρνηση να μην κλείσουν το μοναδικό κατάστημα στην περιοχή. Ως πρώτη ένδειξη δε της αντίδρασής τους πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα ΕΛ.ΤΑ. Παλαίρου, κρατώντας πανό με το σύνθημα «Κάτω τα χέρια από τα ΕΛ.ΤΑ. Παλαίρου».

Την ίδια στιγμή, διακινείται ηλεκτρονικά ψήφισμα διαμαρτυρίας για τη συλλογή υπογραφών, εξηγώντας ότι «η περιοχή Παλαίρου Παγωνιάς αποτελεί τον σημαντικότερο τουριστικό προορισμό στον Ν. Αιτωλοακαρνανίας. Εκεί δραστηριοποιούνται πλήθος ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ ταυτόχρονα εκδηλώνονται μεγάλες επενδύσεις όπως το Βαρκό Παγωνιάς και η Μαρίνα Παλαίρου. Η τουριστική περίοδος είναι πλέον εξάμηνης διάρκειας και οι διανυκτερεύσεις των επισκεπτών υπερβαίνουν τις 120.000 ετησίως».

Κατά συνέπεια, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα, «μεσούσης της τουριστικής περιόδου το κλείσιμο των ΕΛ.ΤΑ δυσχεραίνει ιδιαίτερα τόσο τις τραπεζικές συναλλαγές των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών. Κατόπιν αυτών, παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε την απόφασή σας, καθώς δεν μπορεί το μοναδικό κατάστημα που κλείνει στον νομό να είναι αυτό που εξυπηρετεί την πιο αναπτυγμένη περιοχή του».

Διαβάστε επίσης:

Διαψεύδει το ΕΚΑΒ ότι καθυστέρησε να μεταφέρει ασθενή στο Καναλάκι Πρέβεζας

Τραγωδία στον Βόλο: Νεκρός 17χρονος σε τροχαίο

Ρούλα Πισπιρίγκου: Στο εδώλιο ξανά στις 10 Νοεμβρίου για τους θανάτους Μαλένας και Ίριδας

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 00:08