search
ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 06:33
MENU CLOSE

Εξεταστική για τα Τέμπη: «Αρχιτέκτονας της εξαθλίωσης του ΟΣΕ ο Δημήτρης Ρέππας» σχολίασαν κύκλοι της ΝΔ για την κατάθεσή του

09.01.2024 17:31
exetastiki tempi 876- new

Σφοδρή επίθεση στον Δημήτρη Ρέππα που κατέθεσε σήμερα στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής με την ιδιότητα του πρώην υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ εξαπολύουν κύκλοι της ΝΔ, αποκαλώντας τον «αρχιτέκτονα της εξαθλίωσης του ΟΣΕ».

Σύμφωνα με τους κύκλους της ΝΔ, ο Δημήτρης Ρέππας «χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τον ίδιο, κατά την περίοδο 2009-2011 όταν ήταν υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, εμφανίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών».

Όπως αναφέρουν, «ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, με ευκολία κατηγόρησε την παρούσα κυβέρνηση για καθυστέρηση στην αποκατάσταση του κέντρου τηλεδιοίκησης στη Λάρισα «ξέχασε» όμως ότι ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος του ΟΣΕ δεν προχώρησε κανένα έργο για την προώθηση του συστήματος αυτού, ούτε «θυμήθηκε» ότι η παρούσα κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη σύμβαση 717, η υλοποίηση της οποίας εκκρεμούσε σχεδόν για μια δεκαετία», ενώ «με προκλητικό τρόπο», υπερασπίστηκε με πάθος τη θητεία του και την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, αφήνοντας ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα γιατί δεν έκανε τίποτα ώστε να προωθήσει τα έργα ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ της περιόδου 1985-2000 τα οποία δεν παραδόθηκαν υποστηρίζοντας πως σε εκείνη την περίπτωση οι επεκτάσεις συμβάσεων ήταν δικαιολογημένες». 

Συνεχίζοντας στο ίδιο ύφος, οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως παρά τη στάση άμυνας και επίθεσης του κ. Ρέππα, αποτελεί έμμεση ομολογία και παραδοχή των παραλείψεων η αναφορά του στη σύμβαση 112/2006  GSMR 2, που δεν ολοκληρώθηκε, καθώς ακυρώθηκε από τον τότε Υπουργό λόγω της υπόθεσης Siemens, όπως και για τη σύμβαση 10004/2007/που έμεινε στον αέρα, καθώς δεν υπήρχε η υποδομή.

«Ο αρχιτέκτονας την εξαθλίωσης του ΟΣΕ που μείωσε κατά 50% την περίοδο 2010-11 το προσωπικό σιδηροδρόμου τα βρήκε όλα καλώς καμωμένα πάρα το γεγονός πως από 5.151 εργαζόμενους, ο Οργανισμός βρέθηκε με μόλις 2350. Η μείωση του προσωπικού έφερε αλυσιδωτά προβλήματα μεταξύ των οποίων η εγκατάλειψη συντήρησης των ακριβά αγορασμένων συστημάτων ασφαλείας. Είναι ενδεικτικό ότι μόλις έληξε η θητεία του κ. Ρέππα, άρχισε η διαδικασία δημοπράτησης για την ανάταξη και αναβάθμιση των συγκεκριμένων συστημάτων, δηλαδή το αντικείμενο της 717, κάτι που θα ήταν περιττό εφόσον η συντήρηση γινόταν κανονικά», αναφέρουν και προσθέτουν πως «παρόλα αυτά ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, βρήκε «λογική» τη μείωση του προσωπικού εκείνη την περίοδο υποστηρίζοντας πως  το σύνολο των εργαζομένων ήταν 5.151 και μετατάχθηκαν 2.800, ενώ υποστήριξε ότι  το προσωπικό ασφαλείας ήταν ελαφρώς μειωμένο λόγω περικοπής τμήματος του δικτύου και  αναστολής λειτουργίας. Ούτε λόγος, βέβαια, για το γεγονός ότι η αναστολή λειτουργίας γραμμών στην Πελοπόννησο αντιστοιχεί σε μόλις 20% του δικτύου ενώ η μείωση προσωπικού επί των ημερών του άγγιξε το 50%. Αυτή η αναντιστοιχία, δικαίως εγείρει ζητήματα ασφαλείας, που όμως δεν φάνηκε να συγκινούν τον πρώην υπουργό ο οποίος επέλεξε σε όλη τη διάρκεια της μαραθώνιας κατάθεσής του να αποτινάξει κάθε σκιά ευθύνης από πάνω του».

Είναι ενδεικτικό, συμπληρώνουν, ότι σχετικά με την απουσία κάθε αναφοράς στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων στη σύμβαση 3891/2010, η μόνη απάντησή του ήταν πως η πρόνοια για την ασφάλεια είναι… αυτονόητη. Μίλησε με μισόλογα, αποκάλυψε πως επί ΣΥΡΙΖΑ καταργήθηκε ο προϊστάμενος ασφαλείας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προέταξε τον ανθρώπινο παράγοντα ως υπεύθυνο για τα ατυχήματα προκαλώντας μια ακόμη αντίφαση. 

«Από την κατάθεσή του προέκυψε πάντως το γεγονός ότι η κυβέρνηση που υπηρέτησε δεν είχε ως προτεραιότητα τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου που αφέθηκε στη μοίρα του: «Ένα κορμό έχουμε- εστιάζουμε αλλού- προτεραιότητα έχει δοθεί στο οδικό δίκτυο, και την ανάπτυξη των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων λόγω του ανάγλυφου της χώρας», σημειώνουν και προσθέτουν πως «ως προς το σκέλος των καταγγελιών συνδικαλιστών υπογράμμισε, πως είναι σύνηθες φαινόμενο χωρίς πάντοτε όμως να προκύπτουν ατυχήματα εξηγώντας ότι μπορεί πίσω από αυτές τις επιστολές να κρύβεται η εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων».

Διαβάστε επίσης:

Υποκλοπές: «Η επιχείρηση συγκάλυψης συνεχίζεται» λέει το ΠΑΣΟΚ για την «προδιαγεγραμμένη» πειθαρχική απαλλαγή της Βλάχου

Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: «Δεν νοείται να μην υπάρχει κομματική πειθαρχία για τους υπουργούς, να παραιτηθούν» λέει ο Καιρίδης

Νέα Αριστερά: Άμεσα μέτρα και κατοχύρωση του όρου γυναικοκτονία, τώρα

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 00:06