search
ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 23:12
MENU CLOSE

Τέμπη: Αυτό είναι το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων – Οι 20 ελλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία

03.03.2024 11:32
tempi-1231

Τις 20 ελλείψεις που αποδείχθηκαν τελικά μοιραίες και οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη αναδεικνύει η έκθεση των πέντε πραγματογνωμόνων που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων. Ευθύνες αποδίδονται σε ΟΣΕ, Hellenic Train και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Tο τελικό πόρισμα παραδόθηκε την περασμένη Τετάρτη στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη και φέρνει στο φως δημοσίευμα της Real News.

Στο πόρισμα αναδεικνύονται τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στην τραγωδία και παραμένουν μέχρι σήμερα, ενώ οι πέντε ειδικοί πραγματογνώμονες προχωρούν σε συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ Α.Ε., την Hellenic Train και τις λοιπές κανονιστικές και νομοθετικές Αρχές, όπως είναι η ΕΑΣ κ.α..]

Σύμφωνα με πληροφορίες της Real News ο ΟΣΕ έχει την ευθύνη για οκτώ ελλείψεις που συνέβαλαν στην πρόκληση της τραγωδίας. Η Hellenic train έχει την ευθύνη για άλλες επτά σημαντικές ελλείψεις, ενώ πέντε κενά αποδίδονται στη ΡΑΣ και στις νομοθετικές αρχές.

Μεταξύ άλλων η επιτροπή των πραγματογνωμόνων στέκεται σε τεχνικά ζητήματα που έχουν επισημανθεί από τις πρώτες μέρες που ακολούθησαν από το δυστύχημα, όπως η απουσία συστήματος τηλεδιοίκησης αλλά και επαρκούς φωτοσήμανσης κατά μήκος του σιδηροδρόμου.

Εκτός, αυτών όμως το πόρισμα αναδεικνύει τον απαρχαιωμένο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και την τραγική ανεπάρκεια του συστήματος εκπαίδευσης και πιστοποίησης των σιδηροδρομικών υπαλλήλων. Ακόμη οι πραγματογνώμονες στο πόρισμά τους ανακαλύπτουν πως οι σιδηροδρομικές εταιρείες δεν έχουν υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου και πως η ΡΑΣ λειτουργεί εκτός των ευρωπαϊκών προτύπων.

Για τον ΟΣΕ στο πόρισμα φέρονται να αναδεικνύονται:

Η μη εγκατάσταση και η ελλιπής λειτουργία σύγχρονου συστήματος φωτοσήμανσης τηλεδιοίκησης και ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου τρένων (ETCS).

Η ελλιπής ανάπτυξη δικτύου επαναληπτών και αναμεταδοτών του αναλογικού συστήματος ραδιοτηλεφωνίας (VHF) κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου, έτσι ώστε να μην καλύπτεται πλήρως η διαδρομή οποιουδήποτε συρμού

Η μη εγκατάσταση κατάλληλων διατάξεων επαναληπτών/αναμεταδοτών των δικτύων ραδιοτηλεπικοινωνίας (VMF GSM-R) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης τηλεπικοινωνιακή κάλυψη από τουλάχιστον δύο δίκτυα (κύριο και βοηθητικό) εντός όλων των σιδηροδρομικών σηράγγων κατά τα πρότυπα που ήδη ισχύουν στις οδικές σήραγγες.

Οι ανεπαρκείς διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης για όλες τις ειδικότητες μετά το πέρας της θεωρητικής και της πρακτικής εκπαίδευσης. Στο πόρισμα σημειώνεται πώς τα ποσοστά επιτυχίας που παρουσιάζονται παραπέμπουν σε προβληματικές διαδικασίες. Ενδεικτικό είναι πώς δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη έδωσαν εξετάσεις 73 άτομα για θέσεις εργασίας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και δεν κόπηκε ούτε ένας.

Διαβάστε επίσης:

Άργος: Χτύπησε τη σύζυγό του με σίδερο ατμού και την περιέλουσε με χλωρίνη

Λακαφώσης για Τέμπη: Με προφορική εντολή έγιναν οι μετακινήσεις των βαγονιών

Σεισμός 3,5 Ρίχτερ στην Κεφαλονιά

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 23:02