search
ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 07:53
MENU CLOSE

Facebook: Σάλος από νέο σκάνδαλο – Κατηγορείται ότι πούλησε στο Netflix ιδιωτικές συζητήσεις των χρηστών του

05.04.2024 17:36
facebook netflix 76- new

Αναστάτωση και προβληματισμό έχουν προκαλέσει σε χρήστες του Facebook η πληροφορία που διακινείται σε δημοσιεύματα ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο πούλησε στο Netfilx προσωπικά μας δεδομένα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ισχυρισμούς που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στο X, η Meta φαίνεται να έχει δώσει στο Netflix πρόσβαση στις προσωπικές συνομιλίες των χρηστών στο facebook / messenger.

Οι δημοσιεύσεις αναφέρονται σε δικαστική κατάθεση που προέκυψε μεταξύ ομάδας καταναλωτών και της μητρικής εταιρείας του Facebook, Meta για πρακτικές απορρήτου δεδομένων.

Σύμφωνα με το έγγραφο, το Netflix και το Facebook είχαν μια «ειδική σχέση» και ότι το Facebook μείωσε ακόμη και τις δαπάνες για πρωτότυπο προγραμματισμό για την υπηρεσία βίντεο του Facebook Watch, ώστε να μην ανταγωνιστεί το Netflix, έναν μεγάλο διαφημιστή του Facebook. Λέει επίσης ότι το Netflix είχε πρόσβαση στο «Inbox API» της Meta που πρόσφερε στον streamer «πρόσβαση μέσω προγραμματισμού στα εισερχόμενα ιδιωτικών μηνυμάτων του χρήστη του Facebook».

Οργισμένη διάψευση από την Meta

Σε… damage control προσπαθεί να αποδυθεί η Meta, με τον διευθυντή επικοινωνίας, Andy Stone, να αμφισβητεί ότι το Netflix είχε πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών: «Συγκλονιστικά αναληθής. Η Meta δεν μοιράστηκε τα προσωπικά μηνύματα των ανθρώπων με το Netflix. Η συμφωνία επέτρεπε στους ανθρώπους να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους στο Facebook για το τι έβλεπαν στο Netflix, απευθείας από την εφαρμογή Netflix. Τέτοιες συμφωνίες είναι κοινός τόπος στον κλάδο» έγραψε στο Χ ο κ. Στόουν.

Με άλλα λόγια, η Meta ισχυρίζεται ότι το Netflix είχε πρόσβαση μέσω προγραμματισμού στα εισερχόμενα των χρηστών, αλλά δεν χρησιμοποίησε αυτήν την πρόσβαση για να διαβάσει προσωπικά μηνύματα

Πάντως, οι New York Times σε δημοσίευμά τους 2018 είχαν αναφέρει ότι το Netflix και το Spotify μπορούσαν να διαβάσουν τα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, σύμφωνα με έγγραφα που είχαν λάβει.

Η Meta αρνήθηκε αυτούς τους ισχυρισμούς εκείνη την εποχή μέσω μιας ανάρτησης ιστολογίου με τίτλο «Γεγονότα σχετικά με τις συνεργασίες μηνυμάτων του Facebook», όπου εξήγησε ότι το Netflix και το Spotify είχαν πρόσβαση σε API που επέτρεπαν στους καταναλωτές να στέλνουν μηνύματα στους φίλους τους για το τι άκουγαν στο Spotify ή που παρακολουθούσαν απευθείας στο Netflix από τις αντίστοιχες εφαρμογές αυτών των εταιρειών.

Αυτό απαιτούσε από τις εταιρείες να έχουν “πρόσβαση εγγραφής” για τη σύνταξη μηνυμάτων σε φίλους, “πρόσβαση ανάγνωσης” για να επιτρέπουν στους χρήστες να διαβάζουν μηνύματα από φίλους και “πρόσβαση διαγραφής”, που σήμαινε εάν διαγράψατε ένα μήνυμα από την εφαρμογή τρίτου μέρους, θα διέγραφε επίσης το μήνυμα από το Facebook. «Κανένα τρίτο μέρος δεν διάβαζε τα προσωπικά σας μηνύματα ή δεν έγραφε μηνύματα στους φίλους σας χωρίς την άδειά σας. Πολλές ειδήσεις υποδηλώνουν ότι στέλναμε προσωπικά μηνύματα σε συνεργάτες, κάτι που δεν είναι σωστό», ανέφερε η ανάρτηση στο blog.

Σε κάθε περίπτωση, το Messenger δεν εφάρμοσε την προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023, μια πρακτική που θα έκανε αυτού του είδους τις αξιώσεις ανυπόστατες, καθώς δεν θα άφηνε περιθώρια αμφιβολίας.

Μέχρι το 2015, το Netflix ξόδευε 40 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις Facebook, λέει το έγγραφο, και επέτρεπε τη χρήση δεδομένων χρηστών του Netflix για στόχευση και βελτιστοποίηση διαφημίσεων στο Facebook. Το 2017, το Netflix συμφώνησε να δαπανήσει 150 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στο Facebook και να παρέχει στην εταιρεία «σήματα πρόθεσης μεταξύ συσκευών».

Το Netflix και το Facebook διατήρησαν στενή σχέση, με τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο του Netflix, Reed Hastings (και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Facebook μέχρι τον Απρίλιο του 2019) να έχει άμεση επικοινωνία με στελέχη του Facebook (Meta), συμπεριλαμβανομένων του Διευθύνοντος Συμβούλου Mark Zuckerberg, της COO Sheryl Sandberg, του Comms VP Elliot Schrage και του CTO Andrew Bosworth.

Για να διατηρήσει τη διαφημιστική επιχείρηση του Netflix, ο ίδιος ο Zuckerberg έστειλε email στον επικεφαλής του Facebook Watch, Fidji Simo, τον Μάιο του 2018 για να πει ότι ο προϋπολογισμός του Watch για πρωτότυπα και αθλητικά προϊόντα περικόπτονταν κατά 750 εκατομμύρια δολάρια καθώς το κοινωνικό δίκτυο αποχώρησε από τον ανταγωνισμό απευθείας με το Netflix. Το Facebook είχε δημιουργήσει την επιχείρηση Watch για δύο χρόνια και είχε εισαγάγει την καρτέλα Watch μόνο στις Η.Π.Α. τον Αύγουστο του 2017.

Σε άλλο σημείο της κατάθεσης, η Meta αναφέρει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο παραβίαζε την κίνηση του Snapchat μυστικά, μεταξύ άλλων.

Διαβάστε επίσης:

Προβλήματα στη λειτουργία των Facebook, Instagram και WhatsApp

NASA: Γιατί θα εκτοξεύσει τρεις πυραύλους κατά τη διάρκεια της ολικής έκλειψης Ηλίου 

Η Google θα διαγράψει ορισμένα δεδομένα που συνέλεξε από «ιδιωτικά» προγράμματα περιήγησης

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 07:52