Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ζωντανά παραμένουν τα πασχαλιάτικα έθιμα στα χωριά της Λίμνης Πλαστήρα, δίνοντας χρώμα στις μέρες αυτές.
Στα περισσότερα χωριά αναβιώνει το έθιμο του αφανού, τον οποίο δημιουργούν οι νέοι των χωριών με τους πολιτιστικούς συλλόγους και είναι μια μεγάλη θημωνιά από κέδρα ή κλωνάρια έλατου, στα οποία βάζουν φωτιά την ώρα που ο παπάς δίνει το Άγιο Φως, ψέλνοντας το «Χριστός Ανέστη». Το έθιμο συμβολίζει την Ανάσταση και Ανάληψη του Χριστού στον ουρανό και παραμένει ζωντανό στα χωριά Μορφοβούνι – Μεσενικόλα – Κρυονέρι, Κερασιά, Νεοχώρι κ.α.
Την Κυριακή το απόγευμα, μετά την λειτουργία, περίπου στις 6 μ.μ. στις πλατείες ορισμένων χωριών «στήνουν» τον «διπλό χορό», ο οποίος είναι θρησκευτικός χορός «διπλός και τετρακάγγελος», δηλαδή δύο σειρές για τις γυναίκες που είναι στον εσωτερικό κύκλο και δύο για τους άντρες. Τον χορό ξεκινά πρώτος ο ιερέας κάθε χωριού και το τραγούδι αναφέρεται στην Ανάσταση του Ιησού. Έπειτα ακολουθούν άλλα τραγούδια με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι συχνά οι χοροί «διπλώνουν» και γίνονται ένας για κάθε φύλο και όταν ξεδιπλώνουν γίνονται τέσσερις. Το κέρασμα αυτή την ημέρα είναι κρασί και κόκκινα αυγά. Τη δεύτερη μέρα του Πάσχα μετά τη λειτουργία στην εκκλησία σχηματίζεται πομπή με λάβαρα, εικόνες, εξαπτέρυγα και πλήθος κόσμου που κάνουν τον κύκλο του χωριού ψάλλοντας το Χριστός Ανέστη ξορκίζοντας έτσι το κακό, σύμφωνα με το έθιμο.
Διαβάστε επίσης:
Πάσχα: Η μεγαλύτερη έξοδος των τελευταίων ετών – Άδεια η πρωτεύουσα, φεύγουν και οι τελευταίοι
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.