search
ΔΕΥΤΕΡΑ 25.08.2025 12:07
MENU CLOSE

Κίνα: Πώς θα μπορέσει να διατηρήσει το πλεονέκτημα της πώλησης των EV σε Ευρώπη και ΗΠΑ

15.02.2025 15:37
ilektrika

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν πάνω από το 50% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως. Αυτό το ποσοστό των πωλήσεων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αγνοηθεί από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές κατασκευάστριες εταιρείες. Η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα με αντικείμενο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της AlixPartners δείχνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και αναμένεται να γίνει ακόμη μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια.

Περίπου το 97% των 1.000 ερωτηθέντων στην Κίνα αναφέρουν ότι η επόμενη αγορά οχήματος πιθανόν να είναι ένα EV, σε σύγκριση με το 35% στις ΗΠΑ και το 43% στην Ευρώπη. Οι Κινέζοι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να εξετάσουν την αγορά ενός εγχώριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δίνοντας ένα σαφές πλεονέκτημα στον όγκο των πωλήσεων.

Μέχρι σήμερα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονταν να μπουν στις ώριμες αγορές της Ευρώπης. Όμως βάση ερευνών, περισσότεροι από τους μισούς στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, γνωρίζουν τουλάχιστον μία κινεζική μάρκα, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Leap Motor και Nio. Ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει ότι θα εξετάσουν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, εφόσον η τιμή τους μειωθεί κατά 20% σε σχέση με τις σημερινές τιμές.

Σημαντικά φθηνότερα στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αγορές

Τα κινέζικα EV είναι σημαντικά φθηνότερα στις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές. Οι παράγοντες που το επιτρέπουν είναι το χαμηλό μισθολογικό κόστος των εργαζομένων στην Κίνα, των κρατικών επιδοτήσεων που εισπράττουν οι εταιρείες για να έχουν εξαγωγικό χαρακτήρα, αλλά και του ευνοϊκότερου κόστους μπαταριών. Όμως σε αυτή την εξίσωση υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που αλλάζουν τα δεδομένα όπως οι δασμοί στα κινεζικά EV που έχουν βάλει οι ΗΠΑ και η ΕΕ. Αυτά εμποδίζουν την επέλαση των Κινέζων, που θα χρειαστούν, πλέον, περισσότερο χρόνο για να μπουν με αξιώσεις στις συγκεκριμένες αγορές.

Οι κινεζικές μάρκες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική φιλοσοφία από τις περισσότερες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενώ οι εδραιωμένες μάρκες στη Δύση συχνά εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό σε χαρακτηριστικά όπως η ποιότητα, η καλή οδική συμπεριφορά και ο σχεδιασμός, οι Κινέζοι αντίπαλοι έχουν επικεντρωθεί στο να προσφέρουν στο κοινό πλούσιες εκδόσεις που για να την βρει κάποιος σε μοντέλα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα πρέπει να δαπανήσει πολλαπλάσια χρήματα.

Από την άλλη στις «δυτικές» κοινωνίες θα πρέπει να επιλύσουν βασικά θέματα, όπως οι υποδομές, προκειμένου να δώσουν μια περαιτέρω ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το 43% των υποψηφίων ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρει ότι δεν υπάρχουν αρκετά μέρη φόρτισης, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το σίγουρο είναι ότι η επανάσταση των EV θα έχει πολλές ευκαιρίες για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Εάν οι Κινέζοι κατασκευαστές θέλουν να συνεχίσουν την επέκτασή τους στη διεθνή σκηνή, θα πρέπει να διατηρήσουν τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματά τους, ώστε να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις διάφορες προκλήσεις των ώριμων αγορών…

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει αν τα νέα σας ελαστικά έχουν κόκκινη και κίτρινη βούλα

Nέο «trend» στις κλοπές αυτοκινήτων – To εξάρτημα που αφαιρείται σε 20 με 30 δευτερόλεπτα

Πώς το κρύο ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμων

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 25.08.2025 12:07