Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής για τη Δυτική Ελλάδα, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων, καθώς και τη βελτίωση της σύνδεσης με την Αθήνα, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Το έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτελείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε. με τη συνεργασία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, η πρόοδος των εργασιών ξεπερνά το 73%, με την ολοκλήρωση να προγραμματίζεται τμηματικά το 2025. Το πρώτο τμήμα, μήκους 65 χιλιομέτρων από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2025. Το δεύτερο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, οπότε και το έργο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προγραμματίζει επίσκεψη στα εργοτάξια του έργου στις 31 Μαρτίου 2025, για να παρακολουθήσει την πορεία των εργασιών και να διασφαλίσει την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
Ο νέος υπουργός, Χρίστος Δήμας, έχει θέσει το έργο στις πρώτες προτεραιότητες της κυβέρνησης, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών. Επιπλέον, το έργο θα συμβάλλει στην ενίσχυση των υποδομών και τη βελτίωση της προσβασιμότητας.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου αναδεικνύει την ανάγκη κατασκευής του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο θα συνδέσει τη Δυτική με την Ανατολική Πελοπόννησο και θα ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη της περιοχής. Η Ολυμπία Οδός έχει υποβάλει προτάσεις για το τμήμα αυτό, αλλά οι λεπτομέρειες εξαρτώνται από περιβαλλοντικά ζητήματα και τις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το κόστος για αυτό το έργο εκτιμάται ότι ξεκινά από 700 εκατομμύρια ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ανάλογα με την προκριθείσα λύση.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα. Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και η νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα θα εξασφαλίσουν υψηλές προδιαγραφές, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ενώ η σχεδιαστική ταχύτητα του δρόμου θα είναι 120 χλμ/ώρα. Το έργο περιλαμβάνει επίσης 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, που θα βελτιώσουν την κυκλοφοριακή ροή και την οδική ασφάλεια.
Διαβάστε επίσης:
DB.one: Γεύσεις υψηλού επιπέδου και μελωδίες στον απόλυτο steakhouse προορισμό
Τιτάν: Οι ισχυρές επιδόσεις σε ΗΠΑ – Ευρώπη οδήγησαν σε ρεκόρ κερδοφορίας
Η Emirates αναβαθμίζει τις πτήσεις προς Σεούλ και Λονδίνο με τα νέα Boeing 777
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.