Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ένα αεροσκάφος της Boeing που προοριζόταν για την Κίνα επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες την Παρασκευή, όπως έδειξαν τα δεδομένα παρακολούθησης πτήσεων, καθώς το εργοστάσιο παράδοσης της κατασκευάστριας εταιρείας αεροπλάνων έξω από τη Σαγκάη βρέθηκε στη μέση ενός εντεινόμενου πολέμου δασμών μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον.
Η επιστροφή ενός από τα πολλά αεροσκάφη που περιμένουν για τις τελικές εργασίες και την παράδοση σε κινεζικό αερομεταφορέα στο κέντρο ολοκλήρωσης στη Ζουσάν είναι το τελευταίο σημάδι διαταραχής των παραδόσεων από την κατάρρευση του καθεστώτος αφορολόγητου της βιομηχανίας εδώ και δεκαετίες.
Σε ένα σημάδι ότι η Boeing προετοιμαζόταν για κανονική λειτουργία λίγες εβδομάδες πριν ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοινώσει δασμούς στις 2 Απριλίου, τρία νέα αεροσκάφη 737 MAX είχαν πετάξει από την Boeing στο Σιάτλ στη Ζουσάν τον Μάρτιο. Άλλο ένα έφτασε την περασμένη εβδομάδα, όπου η Boeing εγκαθιστά εσωτερικούς χώρους και βάφει πριν τα παραδώσει στους πελάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Flightradar24.
Αλλά την Παρασκευή, ένα αεροσκάφος από την πρώτη παρτίδα απογειώθηκε ξανά χωρίς να παραδοθεί και πέταξε από τη Ζουσάν προς την αμερικανική επικράτεια του Γκουάμ – μία από τις στάσεις που κάνουν τέτοιες πτήσεις καθώς διασχίζουν τον Ειρηνικό – υποδεικνύοντας ότι κατευθυνόταν πίσω στο Σιάτλ. Το ταξίδι των 5.000 μιλίων πίσω στο κεντρικό εργοστάσιο της Boeing έρχεται καθώς οι επιχειρήσεις της αεροναυπηγικής στην Κίνα βρίσκονται υπό έλεγχο λόγω της διαμάχης για τους δασμούς.
Το Bloomberg News ανέφερε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η Boeing αντιμετωπίζει κινεζική απαγόρευση εισαγωγών, στο πλαίσιο της κλιμακούμενης αντιπαράθεσης για τους «ανταποδοτικούς» παγκόσμιους δασμούς του προέδρου Τραμπ. Υψηλόβαθμες πηγές της αεροπορικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας δήλωσαν στο Reuters ότι δεν γνωρίζουν επίσημες οδηγίες κατά της παραλαβής αεροσκαφών της Boeing.
Ακόμα κι έτσι, πηγές της βιομηχανίας και αναλυτές συμφώνησαν ότι η επιβολή δασμών στα αμερικανικά προϊόντα από το Πεκίνο ως απάντηση στις ενέργειες του Τραμπ θα μπλοκάρει τις εισαγωγές αεροσκαφών χωρίς καμία επίσημη απαγόρευση. Μια ανώτερη πηγή της βιομηχανίας δήλωσε ότι η Boeing και οι προμηθευτές της σχεδιάζουν με βάση την παραδοχή ότι δεν θα παραδώσει αεροπλάνα στην Κίνα προς το παρόν.
Φωτογραφίες που αναρτήθηκαν σε ιστότοπους παρακολούθησης αεροσκαφών τον Φεβρουάριο έδειξαν ότι το επαναπατρισμένο αεροπλάνο ήταν διακοσμημένο με τα χρώματα της Xiamen Airlines, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην China Southern. Μια πηγή ανέφερε ότι αναμενόταν να παραδοθεί στην Xiamen.
Η αεροπορική έκδοση The Air Current, η οποία ανέφερε πρώτη την απόφαση να αποσυρθούν κάποια αεροσκάφη που δεν είχαν παραδοθεί από τη Ζουσάν, σημείωσε ότι μια ανώνυμη κινεζική αεροπορική εταιρεία είχε απομακρυνθεί ξεχωριστά από μια δέσμευση να μισθώσει ένα αεροσκάφος Boeing. Πηγές της βιομηχανίας δήλωσαν ότι η πτήση επιστροφής ήρθε παρά κάποιες συζητήσεις σχετικά με την παραμονή των μη παραδοθέντων αεροσκαφών σε αποθήκη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα εισαχθούν επίσημα ή δεν θα δασμολογηθούν.
Ο δασμολογικός πόλεμος και η προφανής στροφή για τις παραδόσεις έρχεται καθώς η Boeing ανακάμπτει από ένα σχεδόν πενταετές πάγωμα των εξαγωγών για τα αεροσκάφη 737 MAX και από έναν προηγούμενο γύρο εμπορικών εντάσεων. Η Boeing εγκαινίασε το εργοστάσιο στη Ζουσάν – ένα σημαντικό εμπορευματικό κόμβο που μαζί με το κοντινό Νινγκμπό φιλοξενεί ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια του κόσμου – το 2018 υπό τη σκιά ενός προηγούμενου γύρου εμπορικών εντάσεων κατά την πρώτη προεδρία του Τραμπ.
Αν και η Boeing δεν έχει ακολουθήσει την Airbus στη πλήρη συναρμολόγηση αεροσκαφών στην Κίνα, οι αναλυτές δήλωσαν ότι στόχος ήταν να αποκτήσει προβάδισμα σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο. Το Bloomberg ανέφερε επίσης ότι το Πεκίνο ζήτησε από τους κινεζικούς αερομεταφορείς να σταματήσουν τις αγορές εξαρτημάτων αεροσκαφών αμερικανικής κατασκευής. Όλα τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τέτοια εξαρτήματα.
Δύο πηγές της αμερικανικής βιομηχανίας δήλωσαν ότι δεν τους δόθηκαν σαφείς οδηγίες να μην στέλνουν εξαρτήματα στην Κίνα. Μια άλλη πηγή, η οποία διευθύνει ένα κατάστημα συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών στην Κίνα, δήλωσε ότι δεν είχαν κανένα πρόβλημα με την εισαγωγή αμερικανικών εξαρτημάτων.
Η σύγχυση σχετικά με την αλλαγή των δασμών θα μπορούσε να αφήσει πολλές παραδόσεις αεροσκαφών στον αέρα, με ορισμένους διευθύνοντες συμβούλους αεροπορικών εταιρειών να λένε ότι θα αναβάλουν την παράδοση αεροσκαφών αντί να πληρώσουν δασμούς, λένε οι αναλυτές. Η Boeing ιστορικά έστελνε το ένα τέταρτο των αεροσκαφών της στην Κίνα, αλλά το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί μετά από προηγούμενες εντάσεις, μια κρίση ασφάλειας του 737 MAX και τον αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19.
Τα στοιχεία της Boeing δείχνουν 130 ανεκτέλεστες παραγγελίες για αεροπορικές εταιρείες και εκμισθωτές με έδρα την Κίνα. Πηγές της βιομηχανίας αναφέρουν ότι ένα σημαντικό μέρος των 760 και πλέον ανεκτέλεστων παραγγελιών για τις οποίες η Boeing δεν έχει ακόμη ορίσει αγοραστή προορίζεται για την Κίνα. Αναλυτές δήλωσαν ότι μια βραχυπρόθεσμη διακοπή των παραδόσεων προς την Κίνα δεν θα είχε άμεσο σημαντικό αντίκτυπο στην Boeing, δεδομένου ότι μπορεί να εξυπηρετήσει άλλες αεροπορικές εταιρείες και η Airbus δεν διαθέτει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Διαβάστε επίσης
«Πασχαλινή εκεχειρία» 30 ωρών ανακοίνωσε ο Πούτιν στη σύγκρουση με την Ουκρανία
Πάσχα: Παρών στη θεία λειτουργία στον Άγιο Πέτρο επιθυμεί να είναι ο πάπας Φραγκίσκος
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.