Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Μετά το δυστύχημα στα Τέμπη η Ελληνική κοινωνία έχει δύο βασικά αιτήματα: Δικαιοσύνη και “Ποτέ ξανά”.
Σε ότι αφορά την απόδοση δικαιοσύνης η κυβέρνηση πρωταγωνιστεί σε μία προσπάθεια να βγάλει λάδι τους υπουργούς της και να καλύψει πιθανές ποινικές τους ευθύνες. Από την άλλη, οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας: παίζει με τη νοημοσύνη και την υπομονή της ελληνικής κοινωνίας.
Αντί για ανάληψη ευθύνης και προσπάθεια ανάκτησης της εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις υποδομές της χώρας, ακούμε τα ίδια ψέματα, τις ίδιες υποσχέσεις, τις ίδιες κασέτες χωρίς ίχνος ενσυναίσθησης. Η κυβέρνηση ισχυριζόταν επίμονα ότι τα συστήματα ασφαλείας, το ETCS και το GSM-R, λειτουργούν σε ποσοστό άνω του 80%.
Όμως από την πρώτη εβδομάδα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών διέψευσε σύσσωμη την κυβέρνηση και τους βουλευτές της, καθώς ανακοίνωσε ότι οι πιλοτικές δοκιμές αυτών των συστημάτων τώρα θα ξεκινήσουν, σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Την ίδια στιγμή, επανέρχεται για πολλοστή φορά το αφήγημα περί των 360 εκατομμυρίων ευρώ σε επενδύσεις από την Hellenic Train. Αφήγημα που ακούμε εδώ και τρία χρόνια, χωρίς να έχει υλοποιηθεί το παραμικρό με το ποσό μάλιστα να είναι τραγικά μειωμένο σε σχέση με την αρχική σύμβαση.
Όταν μιλάμε για ασφάλεια και αξιοπιστία υποδομών, δεν χωρά επικοινωνιακή διαχείριση. Εφόσον μια εταιρεία δεν εκπληρώνει τις συμβατικές υποχρεώσεις της, η Πολιτεία οφείλει όχι απλώς να πίεσει την εταιρεία, αλλά να εξετάσει σοβαρά την καταγγελία της σύμβασης. Σε ζητήματα ασφάλειας δεν χωρά καμία υπαναχώρηση, καμία έκπτωση.
Ο νέος σιδηρόδρομος που έχει ανάγκη η Ελλάδα πρέπει να στηρίζεται σε σαφείς πυλώνες: καλύτερες συνθήκες εργασίας και επαρκή στελέχωση του ΟΣΕ με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό. Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ κάτω από το μέσο όρο της Ε.Ε. όσον αφορά το προσωπικό ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικού δικτύου.
Χρειαζόμαστε άμεσα νέες προσλήψεις με αξιοκρατικές διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ, ενώ ο εργαζόμενος θα πρέπει να εξειδικεύσει τις γνώσεις του με σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα. Επιπροσθέτως, υψίστης σημασίας ζήτημα είναι είναι να σχεδιαστεί ο σιδηρόδρομος του αύριο με ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο ως το κύριο μέσο της μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών καθώς και ανάπτυξης της πατρίδας μας. Αυτό για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται διοικητική αναδιάρθρωση και εποπτεία. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ έχει καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την συγκρότηση ενός Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου που θα έχει την εποπτεία των εξελίξεων των αναβαθμιστικών έργων που απαιτούνται στον σιδηρόδρομο.
Προτείνουμε παράλληλα την θεσμική και επιχειρησιακή ενδυνάμωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, ώστε να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο με ανεξαρτησία. Ακόμα, έχουμε θέσει επί τάπητος το θέμα δημιουργίας μιας εξειδικευμένης σχολής, τουλάχιστον σε βαθμό μεταπτυχιακού, οι οποία θα παράγει υψηλής ποιότητας στελέχη και ελεγκτές για τους σιδηροδρόμους, καθώς σύμφωνα με όλα τα πορίσματα αυτή την στιγμή η ΡΑΣ και ο ίδιος ο ΟΣΕ δεν έχει το κατάλληλο προσωπικό για την διαχείριση και τον έλεγχο των υποδομών και του μεταφορικού έργου.
Μάλιστα η Ελλάδα μέχρι και σήμερα δεν διαθέτει εκπαιδευτικό ίδρυμα παραγωγής τέτοιων στελεχών. Τέλος, θεωρούμε αναγκαία την θέσπιση της τακτικής σωματικής και πνευματικής αξιολόγησης των εργαζομένων με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία 2007/59/ΕΚ ανά τριετία για όσους είναι κάτω των 55 ετών και ετησίως για τους άνω των 55.
Η επανίδρυση του σιδηροδρόμου είναι κορυφαίο εθνικό ζήτημα που αφορά την ασφάλεια, ανάπτυξη και αξιοπρέπεια της ελληνικής κοινωνίας. Γι΄αυτό στο ΠΑ.ΣΟ.Κ καταθέτουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο που μπορεί να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και να οδηγήσει σε μια νέα εποχή τις δημόσιες μεταφορές στην Ελλάδα, με διαφάνεια, και σοβαρότητα.
Διαβάστε επίσης:
Αιματοχυσία δίχως τέλος στη Γάζα
Nα τεθούν, επιτέλους, όρια στην επιδίωξη κέρδους από το κύκλωμα των «κόκκινων» δανείων
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.