Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Ο τακτικός έλεγχος της στάθμης και της κατάστασης των λιπαντικών του κινητήρα του αυτοκινήτου είναι από τις βασικότερες και πιο απλές διαδικασίες που μπορεί να κάνει μόνος του κάποιος, χωρίς εργαλεία και χωρίς τεχνικές γνώσεις. Ο έλεγχος λαδιών όχι μόνο προστατεύει τον κινητήρα από φθορά, αλλά και σου δίνει ενδείξεις για πιθανές βλάβες και φθορές, πριν αυτές γίνουν σοβαρές.
O καλύτερος τρόπος για να τον εντοπίσεις, είναι να συμβουλευτείς τον εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου, αφού η θέση του δεν είναι «στάνταρντ» και διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή. Πάντως θα πρέπει να ανοίξεις καπό και στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, πρόκειται για μια λαβή με κιτρινο, κόκκκινο ή πορτοκαλί χρώμα: αυτή είναι η κορυφή του δείκτη, με το κύριο στέλεχος του να είναι ένα λεπτό και μακρύ μεταλλικί έλασμα, που εισχωρεί μέσω της ειδικής υποδοχής στα… άδυτα του κινητήρα, εκεί που λιμνάζει το λάδι και μπορεί να μετρηθεί η στάθμη του.
Σημειώνεται πάντως, ότι σε νέα μοντέλα, η μέτρηση μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά και να προβάλεται σαν ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Προσοχή, αναφερόμαστε σε ένδειξη στάθμης του λιπαντικού και όχι στην προειδοποιητική λυχνία που ανάβει όταν υπάρχει χαμηλή πίεση στο κύκλωμα λίπανσης του κινητήρα.
Βεβαιώσου ότι ο κινητήρας είναι κρύος (ή τουλάχιστον έχει σβήσει για 10-15 λεπτά) και το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε οριζόντιο σημείο χωρίς μεγάλες κλίσεις.
Τράβηξε τη ράβδο και σκούπισέ την με καθαρό χαρτί ή πανί.
Ξανατοποθέτησέ την πλήρως μέσα στην υπδοδοχή τιης και αφαίρεσε την πάλι, προσεκτικά.
Παρατήρησε τη στάθμη του λαδιού — υπάρχουν δύο σημάδια (MIN και MAX ή δύο κουκκίδες/γραμμές).
Αν η στάθμη είναι κάτω από το ελάχιστο (MIN) → επικίνδυνα χαμηλή: συμπλήρωσε άμεσα λάδι.
Αν είναι πάνω από το μέγιστο (MAX) → υπερπλήρωση: ούτε αυτό είναι καλό
Σημαίνει ανεπαρκής λίπανση του κινητήρα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση, αυξημένες τριβές, φθορά ή ακόμα και ολική καταστροφή.
Εάν χάνεις λάδια συχνά, υπάρχει ενδεχόμενο διαρροής ή κατανάλωσης του λαδιού από τον κινητήρα, αμφότερες αυτές οι καταστάσεις θα πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Η υπερβολική ποσότητα λαδιού μπορεί να προκαλέσει:
Αφρισμό (λάδι με αέρα), άρα κακή λίπανση.
Πίεση στις τσιμούχες, που προκαλέι ρήξη και διαρροές.
Μείωση απόδοσης λόγω μεγάλης πίεσης στο στροφαλοθάλαμο.
(Πηγή: autotypos.gr)
Διαβάστε επίσης:
Formula 1: Νικητής στο Σπα ο Πιάστρι, το 1-2 η McLaren
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.