Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Σε μια περίοδο που η αυτοκινητοβιομηχανία αναδιαμορφώνεται, ακόμη και παραδοσιακοί ανταγωνιστές όπως η Mercedes-Benz και η BMW δείχνουν διατεθειμένοι να αφήσουν πίσω τους τη διαχρονική κόντρα για χάρη μιας απρόσμενης συνεργασίας.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι γεμάτη παραδόσεις, αλλά και αιώνιους ανταγωνισμούς. Ένα από τα πιο σκληρά δίπολα ήταν πάντα αυτό μεταξύ Mercedes-Benz και BMW. Κι όμως, οι ισορροπίες αλλάζουν: οι δύο εταιρίες βρίσκονται σε προχωρημένες συνομιλίες, ώστε η BMW να προμηθεύει τετρακύλινδρους κινητήρες στη Mercedes από το 2027. Αν συμβεί, θα είναι μια ιστορική συνεργασία που μέχρι πρόσφατα θα έμοιαζε αδιανόητη.
Ο λόγος είναι απλός: η Mercedes έχει σήμερα τον 1.5 M252, έναν κινητήρα που φτιάχνεται σε κοινοπραξία με την Geely και τη Renault στην Κίνα. Αυτό σημαίνει υψηλοί δασμοί στις ΗΠΑ, άρα περιορισμένες εξαγωγές. Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός δεν έχει σχεδιαστεί εξαρχής για υβριδικά ή range-extender σχήματα.
Αντίθετα, η BMW διαθέτει τον 2.0 B48 turbo, που μπορεί να τοποθετηθεί είτε εγκάρσια είτε κατά μήκος, με έτοιμες λύσεις για plug-in hybrid. Έτσι, η Mercedes κερδίζει χρόνο και εξοικονομεί πόρους R&D, αποφεύγοντας να αναπτύξει νέο μοτέρ από το μηδέν.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο BMW κινητήρας θα μπορούσε να βρεθεί σε μια ευρεία γκάμα Mercedes, από τις πιο προσιτές μέχρι τις μεσαίες κατηγορίες:
Η επιλογή έχει λογική: στα μεγάλα μοντέλα η Mercedes μπορεί να συνεχίσει με δικούς της εξακύλινδρους ή V8, αφήνοντας τους μικρούς κινητήρες στη συνεργασία με τη BMW.
Ένα ακόμη κεφάλαιο της συμφωνίας είναι η πιθανότητα δημιουργίας κοινού εργοστασίου κινητήρων στην Αμερική. Με αυτόν τον τρόπο, οι δύο εταιρίες θα αποφύγουν τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και θα έχουν άμεση πρόσβαση στην κρίσιμη αγορά των ΗΠΑ. Είναι μια στρατηγική κίνηση που ταιριάζει στο νέο τοπίο, όπου η ηλεκτροκίνηση δεν έχει ακόμα αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη και οι παραδοσιακοί κινητήρες παραμένουν απαραίτητοι.
Για τη BMW, αυτή η συνεργασία σημαίνει καθαρό κέρδος. Διαθέτει υπερπαραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιο της Steyr στην Αυστρία, και η συμφωνία με τη Mercedes σημαίνει ότι θα αξιοποιήσει αυτή τη δυναμικότητα, εξασφαλίζοντας νέα έσοδα χωρίς επιπλέον κόστος εξέλιξης. Παράλληλα, η ενίσχυση του B48 ως “standard” κινητήρα πολλών premium μοντέλων εδραιώνει τη φήμη του ως μια από τις πιο επιτυχημένες μονάδες της κατηγορίας. Μάλιστα, πρόκειται για έναν κινητήρα που έχει ήδη «δανείσει» σε άλλες μάρκες, καθώς και το νέο Toyota Supra 2.0 εφοδιάζεται με αυτό το μοτέρ.
Η είδηση προκάλεσε ανάμεικτες αντιδράσεις. Σε μερίδα του κοινού θεωρείται “ταπεινωτικό” για τη Mercedes να προμηθεύεται μοτέρ από τον μεγάλο της αντίπαλο. Άλλοι το βλέπουν ρεαλιστικά: σε μια εποχή που οι επενδύσεις στα ηλεκτρικά εξαντλούν δισεκατομμύρια, τέτοιες συνεργασίες είναι αναπόφευκτες.
Η ουσία είναι πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια σπάνια στιγμή: δύο από τα πιο ιστορικά σήματα της Γερμανίας ίσως μοιράζονται όχι μόνο την αγορά, αλλά και την καρδιά των αυτοκινήτων τους.
Πηγή: autotypos.gr
Διαβάστε επίσης:
Τιμές ρεκόρ για θέσεις πάρκινγκ στην Αθήνα: Μια θέση φτάνει να κοστίζει όσο… ένα διαμέρισμα
Καλοκαίρι: Το «κόλπο της πόρτας» που «δροσίζει» το αυτοκίνητο σε 10 δευτερόλεπτα! (Video)
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.